چهار مرحله برای توسعه‌‌ برنامه مالی خود

چهار مرحله برای توسعه‌‌ برنامه مالی خود

زمان مطالعه 3 دقیقه

برخلاف آنچه مردم فکر می‌کنند، ‌‌مدیریت مالی فقط فکر کردن به بیمه و حقوق بازنشستگی نیست. ‌‌درحالی که بیشتر صنعت مدیریت مالی برای برنامه‌های بیمه،‌‌ بازنشستگی و صندوق‌های ذخیره است اما اینها فقط بخش کوچکی از مدیریت کامل مالی هستند. در این مقاله به چهار مرحله برای توسعه‌‌ برنامه مالی خود می‌پردازیم.

چهار قدم توسعه‌‌ برنامه مالی خود

برای توسعه دادن یک برنامه ریزی خوب مالی چهار قدم برای انجام وجود دارد:

۱) موقعیت جریان مالی و سلامت مالی تان را مشخص کنید.

۲) اگر کاملا در گرفتاری‌ها محاصره شده‌‌اید برای بهتر کردن وضعیت مصمم شوید.

۳)‌ هدف‌های مالی برای خودتان مشخص کنید.

۴) یک برنامه سرمایه گذاری طراحی کنید تا به اهداف مالی تان برسید.

در هر مرحله جزئیات بیشتری داده خواهد شد.

قدم اول

 

موقعیت جریان مالی و سلامت مالی تان را مشخص کنید.

اولین چیزی که نیاز دارید بسازید اظهارنامه درآمد شخصی و ارزش دارایی‌‌های شخصی است. اظهارنامه درآمد بودجه سالانه از  درآمد و هزینه‌ها است. ارزش دارایی مانند صفحه باقی‌‌مانده یک شرکت است که دارایی‌ها و بدهی‌ها را دقیق نشان می‌دهد.‌‌ برای طراحی آن می‌توانید از نرم‌‌افزار‌های کامپیوتری یا ابزاری مانند DrWealth استفاده کنید.

قدم بعدی محاسبه بدهی‌ها است. ‌‌می‌‌توان برای محاسبه استاندارد آن از CFP استفاده کنید.

قدم دوم

توسعه‌‌ برنامه مالی خود قدم

اگر کاملا در مشکلات محاصره شده‌‌اید برای بهتر کردن وضعیت مصمم شوید.

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌‌تواند برای نان‌‌آور خانواده اتفاق بیافتد مرگ او یا تحمل رنج دائمی است. اگر به تازگی پا به عرصه کار گذاشتید نکته مهم این است که مطمئن باشید می‌توانید از خانواده‌‌تان حفاظت کنید.‌‌ بهترین و ضروری‌ترین کار دریافت بیمه عمر است که با پرداخت مبلغی در برابر حوادث بیمه می‌‌شوید.

قدم سوم

توسعه‌‌ برنامه مالی خود قدم فرایند

هدف‌های مالی برای خودتان مشخص کنید.

بدون داشتن هدفی در ذهن، ‌‌بسیار سخت است که برای درآمد خود برنامه ریزی کنید. پس همیشه با هدف شروع کنید، ‌‌مانند مبلغی که برای بازنشستگی، ‌‌دانشگاه و یا آموزش فرزندان‌‌تان نیاز دارید. کار کنید تا پولی که به آن نیاز دارید را بدست بیاورید و پس‌‌انداز کنید. احتمالات تورم و بازگشت سرمایه گذاری را هم در نظر بگیرید.

قدم چهارم

توسعه‌‌ برنامه مالی خود قدم فرایند راهکار

یک برنامه سرمایه گذاری طراحی کنید تا به اهداف مالی تان برسید.

زمانی که سرعت بازگشت سرمایه‌تان را دانستید،‌‌ زمان آن رسیده است تا برنامه ریزی کنید تا به اهداف‌‌تان برسید‌. ‌‌‌برنامه سرمایه‌‌گذاری ایده آل عبارت است از سهام‌های متنوع و خوب و تضمینی قوی است.

این ۴ قدم شاید ساده به نظر برسد اما شما اکنون آن را انجام می‌‌دهید؟ ‌‌‌اگر نه،‌‌ باید شروع کنید و این چهار قدم به شما برای رسیدن به اهداف مالی‌‌تان کمک خواهد کرد.

حالا که با چهار مرحله برای توسعه‌‌ برنامه مالی خود آشنا شدید، لازم به ذکر است که برای مدیریت برخی کارها ممکن است نیاز به پرداخت ارزی داشته باشید. شما می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT