اپل در ارز دیجیتال

سرمایه گزاری اپل در ارز دیجیتال | مدیر عامل اپل: خودم ارز دیجیتال دارم

زمان مطالعه 3 دقیقه

تیم کوک، مدیر عامل اپل، طی مصاحبه ای که امروز در کنفرانس Dealbook نیویورک تایمز برگزار شد، تأیید کرد که سرمایه ی شخصی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است. مدیر عامل شرکت در گفتگو با اندرو راس سورکین گفت: “من فکر می کنم منطقی است که این کار را به عنوان بخشی از یک مجموعه متنوع داشته باشیم.” او بدون اینکه مشخص کند در کدام یک ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است، به سرعت اظهار کرد: به هر حال من به کسی توصیه سرمایه گذاری در این زمینه را نمی کنم. در این خبر به بررسی سرمایه گزاری اپل در ارز دیجیتال می پردازیم.

سرمایه گزاری اپل در ارز دیجیتال

 اگرچه کوک سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال را تأیید کرد، اما در مورد برنامه‌های اپل به‌عنوان یک شرکت بسیار محتاط بود.  او سرمایه‌گذاری موجودی نقدی شرکت در ارزهای دیجیتال را رد کرد و گفت که اپل هیچ برنامه‌ای برای اجازه دادن به مردم برای استفاده از آن برای خرید محصولاتش «در آینده نزدیک» ندارد. اما مدیر عامل شرکت بدون اعلام هیچ برنامه خاصی به این موضوع اشاره کرد که «چیزهای دیگری نیز وجود دارد که ما قطعا در حال بررسی آنها هستیم» در زمینه ی ارز دیجیتال!

وی در ادامه بیان کرد؛

“من مدتی است که به این کار علاقه مند شده ام.  من درباره آن تحقیق کرده‌ام و غیره… فکر می‌کنم جالب است،»

هنگامی که از کوک در مورد NFT ها پرسیده شد، کوک گفت که آنها را “جالب” می داند اما “مدتی طول می کشد تا به شیوه ای که برای شخص اصلی است اجرا شود.”اگر هنوز در مورد اینکه NFT دقیقا چیست، سردرگم هستید، میخواهم این مقاله را از همکارم میچل کلارک به شما توصیه کنم”.

 تیم کوک فاش می کند که شخصا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است. او در نشست آنلاین #DealBook گفت: «من فکر می‌کنم منطقی است که آن را به عنوان بخشی از یک مجموعه‌ متنوع در اختیار داشته باشیم.  https://t.co/xpahdlKfOe pic.twitter.com/CQpQgShu0x

 — DealBook (@dealbook) ۹ نوامبر ۲۰۲۱

در طول این مکالمه حدودا نیم ساعته، از تیم کوک در مورد موضوعات مهم دیگری که در ماه‌های اخیر اپل را تحت تأثیر قرار داده است، از جمله درگیری دادگاهی با Epic Games سؤال شد.  وقتی از مدیر عامل شرکت پرسیده شد که آیا باید به کاربران اجازه داده شود برنامه‌ها را از منابعی غیر از اپ استور اپل با فرآیندهایی مانند بارگذاری جانبی نصب کنند یا خیر، مدیر عامل دوباره تاکید کرد که اپل فکر می‌کند رویکردش برای امنیت بهترین تصمیم است.

 “اگر این موضوع برای شما مهم است، باید یک گوشی اندرویدی بخرید.” او ادامه داد که اجازه دادن به کاربران برای بارگذاری برنامه‌های خود در آیفون را شبیه خودروسازی‌هایی دانست که خودرویی را بدون کیسه هوا یا کمربند ایمنی می‌فروشند. او گفت: «انجام این کار بسیار خطرناک است. اگر دستگاهی امنیت و حریم خصوصی را به حداکثر نمی‌رساند، آیفون نمی‌شد.»

اظهارات کوک کمتر از یک هفته پس از آن بود که کریگ فدریگی، معاون ارشد اپل، در طی سخنرانی در نشست وب امسال، استدلال‌های مشابهی را مطرح کرد. این شرکت همچنین گزارش‌های متعددی را در سال جاری ارائه کرده است که همه آنها استدلال می‌کنند که اجازه دادن به کاربران برای نصب نرم‌افزاری که توسط فرآیند بررسی App Store بررسی نشده است، تلفن‌هایشان را در معرض بدافزارها و سایر تهدیدات امنیتی قرار می‌دهد. طبق گفته اپل، این سیاست در برابر بارگذاری جانبی، iOS را در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها مانند اندروید ایمن تر نگه می‌دارد.

اگرچه این شرکت به شدت مخالف اجازه بارگذاری جانبی بر روی پلتفرم‌های تلفن همراه خود است، اما در مقایسه با رایانه‌های مک اپل، کاربران با نرم‌افزاری که نصب می‌کنند انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری دارند،این امر صادق نیست. منتقدان ادعا می کنند که اپل می تواند رویکرد مشابهی را برای آیفون اتخاذ کند و از سیستمی مانند macOS Gatekeeper برای بررسی اینکه آیا برنامه حاوی بدافزار شناخته شده است یا گواهی امضای یک توسعه دهنده باطل شده است، استفاده کند. اما اپل استدلال می‌کند که این رویکرد مناسب نیست، هم به این دلیل که آیفون‌ها بسیار بیشتر برای ذخیره اطلاعات شخصی استفاده می‌شوند و هم به این دلیل که این رویکرد منجر به افزایش سطح غیرقابل قبول بدافزار در مک شده است. ایوان گونزالس راجرز از این استدلال‌ها در طول محاکمه Apple v. Epic متقاعد نشد.

می توانید مصاحبه کامل در توییت زیر را مشاهده کنید:

@Apple C.E.O. Tim Cook sits down with @andrewrsorkin at the #DealBook Online Summit to discuss what’s next for Apple — and the internet. https://t.co/0NLeR6lRvW

— DealBook (@dealbook) November 9, 2021

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT