1 آشنایی با بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021

آشنایی با بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021

زمان مطالعه 8 دقیقه

در دنیای NFT تازه وارد هستید؟ می‌توانید NFT‌ها را با ETH از Coinbase خریداری کنید. برخی از سرمایه گذاری‌های توکن غیرقابل معاوضه (NFT) در ماه‌های گذشته بسیار بهتر از کریپتوکارنسی‌هایی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و Dogecoin (DOGE) عمل کرده‌اند. سلبریتی‌هایی مانند Mike Tyson ،Jay-Z و Gary Vee، همه NFT خریداری کرده و آنها را در پروفایل توییتر خود به نمایش گذاشته‌اند و این موضوع تقاضا برای هنرهای توکنایز شده (فرآیند تبدیل دارایی به دارایی‌های دیجیتال است.) محدود را افزایش داده است. در ادامه به بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021 می‌پردازیم.

NFT چیست؟

2 آشنایی با بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021

 

برای اینکه بدانیم توکن‌های غیرقابل معاوضه چیست، باید تفاوت دارایی‌های قابل معاوضه و غیرقابل معاوضه را بشناسید. دارایی‌های قابل معاوضه آنهایی هستند که می‌توانند مستقیماً با یکدیگر تعویض و مبادله شوند، مانند یک اونس طلا، یک بیت کوین، یک بشکه نفت یا دلار آمریکا.

دارایی‌های غیرقابل معاوضه دارایی‌هایی هستند که قابل تعویض با یکدیگر نیستند. برخی از دارایی‌های غیرقابل تعویض، مثلا قطعات زمین، کارت‌های تجاری و هنر هستند. از طریق توکنایز کردن دارایی‌های غیرقابل معاوضه در بلاکچین، کاربران می‌توانند صحت دارایی‌های دیجیتالی که خریداری می‌کنند را تأیید کنند.

توجه به این نکته ضروری است که یک توکن غیرقابل معاوضه به خودی خود ارزشی ندارد. ارزش و اعتبار به دست آمده از NFT‌ها به خاطر رسانه متصل به آن است. به عنوان مثال، یک CryptoPunk NFT به دلیل هنر CryptoPunk با ارزش است و یک قطعه زمین در Decentraland به خاطر لوکیشین و متراژ زمینش ارزش و قیمت دارد.

آیا توکن‌های غیرقابل معاوضه حباب هستند؟

4 آشنایی با بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021

NFT‌های پر تقاضا با هزینه هنگفتی خریداری می‌شوند. در زمان نگارش این مقاله، کم هزینه ترین CryptoPunk که می‌توانید به دست آورید، حدود ۴۰ ETH یا ۱۲۰،۰۰۰ دلار برای آنهایی که هنوز ارزش و اعتبار را بر حسب ارزهای فیات محاسبه می‌کنند، هزینه خواهد داشت. این قیمت‌ها برای ارزان‌ترین Punkهای موجود در بازار است. اگر یک Alien یا Ape Punk می‌خواهید، به حدود ۱۰۰۰ ETH (حدود ۳ میلیون دلار) نیاز دارید.

با وجود این قیمت های بسیار بالا، به سختی می‌توان احتمال وجود حباب را نپذیرفت. با این حال، CryptoPunk‌ها در مدت کوتاهی در فرهنگ هنری جای گرفته است و Sotheby’s و Christie’s Art House هر دو میزبان حراج‌هایی برای CryptoPunk ها هستند. همچنین، CryptoPunk‌ها یکی از اولین NFT‌ها در اتریوم بوده‌اند، بنابراین سرمایه گذاران این پروژه را به عنوان یک پروژه سابقه دار در صنعت کریپتوکارنسی می‌شناسند.

مهم این است که قبل از سرمایه گذاری NFT در یک توکن غیر قابل معاوضه، بسیار تحقیق کنید. این پروژه‌ها به سختی می‌توانند ارزش و اعتبار کسب کنند و بسیاری از NFT‌ها غیرقابل نقد شدن هستند، به این معنی که ممکن است در آینده فروش کلکسیون خود را با مشکل مواجه کنید. بدون شک، بسیاری از پروژه‌های NFT شکست خواهند خورد و سرمایه گذاران را با یک JPEG بی ارزش رها می‌کنند.

معرفی بهترین پروژه‌ها برای سرمایه گذاری NFT

3 آشنایی با بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021

CryptoPunk‌ها در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین پروژه توکن غیرقابل معاوضه در Ethereum ایجاد شدند. هر punk به صورت برنامه ریزی شده تولید شده بود، و کلکسیون‌های به ۱۰،۰۰۰ punk محدود شده بودند. Human Punk‌ها رایج ترین نوع هستند، اما گونه‌های دیگری از punk ها نیز وجود دارد. فقط ۹ تا Alien Punk ،۲۴ تا Ape Punk و ۸۸ تا Zombie Punk وجود دارد. Alien Punk‌ها بیش از ۸ میلیون دلار در حراج فروخته شده‌اند.

Axies موجوداتی هستند که برای بازی محبوب بازی مبتنی بر بلاکچین Axie Infinity استفاده می‌شوند. برای انجام بازی به ۳ Axies احتیاج دارید، بنابراین پلتفرم کاربران بیشتری را جذب می‌کند و قیمت Axies به طور طبیعی افزایش می‌یابد. قیمت Axies بسته به ویژگی‌های آنها متفاوت است، اما شما می‌توانید همین امروز یکی از آنها را با قیمت حدود ۲۰۰ دلار انتخاب کنید.

Bored Ape Yacht Club شبیه CryptoPunks است به این دلیل که NFT‌ها معمولاً به عنوان آواتارهای آنلاین استفاده می‌شوند. این پروژه دارای میمون‌های کارتونی است که دارای ویژگی‌های متفاوت و جنبه‌های کمیابی است و ارزان‌ترین میمون ها حدود ۶ ETH هزینه دارند. حدود یک ماه پیش شما می‌توانستید یک میمون را با حدود ۱ ETH به دست آورید و این پروژه را به یکی از کلکسیون‌های NFT در صنعت با سرعت رشد بالا، تبدیل کنید.

Meebits توسط Larva Labs راه اندازی شد که همان شرکتی است که CryptoPunks را ساخت. در زمان انتشار، Meebits حدود ۲/۴ ETH فروخته شد. امروزه بسته به میزان نادر بودن Meebit، قیمت‌ها از ۲ ETH تا ۱۰۰ ETH متغیر است. Meebits برای استفاده در متاورس یا دنیای دیجیتال در نظر گرفته شده است، زیرا آنها کاراکترهای سه بعدی هستند که می‌توانند در اپلیکیشن های بلاکچین جهان باز (به گونه‌ای از طراحی فضا در بازی ویدئویی اشاره می‌کنند که به بازیکن اجازه می‌دهد آزادانه در یک دنیای مجازی حرکت کند.) استفاده شوند.

Proof of Beauty یک پروژه NFT ابتکاری است که بر بایگانی و ارزش قائل شدن برای تاریخچه بلاکچین اتریوم متمرکز است. اولین سری ازNFT Proof of Beauty ،HASH، به کاربران امکان می‌دهد تراکنش‌های بلاکچین شخصی و تاریخی را انجام داده و آنها را به آثار هنری NFT زیبا تبدیل کنند. از اولین معامله اتریوم Vitalik تا خرید Cryptopunk از Jay Z، الگوریتم Proof of Beauty متادیتای تراکنش را در پالت‌های رنگی، اشکال و بافت‌ها ادغام می‌کند. سری دوم Proof of Beauty ،LONDON، کلکسیونی فروخته شده از ۸۸۸۸ قطعه هنری مولد است. NFT‌های هدیه London در طول هارد فورک (در دنیای کریپتوکارنسی، هرتغییر در پروتکل که باعث شود قوانین قبلی منسوخ شده و کد جدیدی استفاده شود.) در دسترس قرار گرفت و اولین معامله‌ای که پس از ارتقا EIP-1559 رخ داد، فروش London NFT بود. Proof of Beauty با بایگانی تاریخچه اتریوم آغاز شد و سپس آنها خودشان آن را ایجاد کردند. در اینجا می‌توانید Proof of Beauty خود را ایجاد کنید.

Sirens of the Sea: این NFT‌ها توسط تیم Bored Bananas ساخته شده‌اند و هر Siren در Bored Banana Island جزو ابزارهای مفید بازی خواهد بود. Siren‌ها یک پروژه بسیار جدید بر روی اتریوم هستند، بنابراین بازده بالاتری نسبت به سایر پروژه‌های NFT رایج‌تر وجود دارد. برای یک Siren معمولی می‌توانید Siren از The Sea را با کمتر از ۰/۱ ETH بدست آورید، در حالی که پوشش‌های کمیاب قیمت بالاتری دارند. تنها راهی که می‌توان Siren را بدست آورد، استفاده از NFT Bored Banana است، اما می‌توانید آنها را در OpenSea نیز خریداری کنید.

Virtual Reality Land یکی از منحصر به فردترین روش‌ها برای سرمایه گذاری NFT است. دو تا از قوی‌ترین اکوسیستم‌های واقعیت مجازی که می‌توانید در آنها زمین خرید و فروش کنید Decentraland و The Sandbox هستند. این پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند از طریق توسعه املاکتان از زمین خود درآمد کسب کنید و برخی از سرمایه گذاران برای ایجاد درآمد از زمین‌های خود کازینوها، پارک‌های تفریحی و موزه‌های NFT ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر نیز این زمین‌های واقعیت مجازی را به عنوان یک روشی برای سرمایه گذاری خریداری می‌کنند تا بعداً در زمان مناسبی بفروشند.

Penggy Penguins جدیدترین پروژه NFT است که در دنیای کریپتو طوفان به پا کرده است. در ماه آگوست، قیمت این کوچولوهای دوست داشتنی تنها در ۷ روز ۱۰ برابر افزایش یافته است. این پروژه بر حدود 8888 Pudgy Penguins متمرکز شده است. طبق افسانه‌ها، هر پنگوئن “عضوی از جامعه Pudgy Penguins است که در منطقه سرد و قطبی متاورس (جهان دیجیتال) پیدا می‌شود.” بسیاری از اینفلوئنسرهای کریپتو برای ارزش و اعتبار meme (تداعی کننده مفهوم مشترکی بین افراد هستند.) خود به پنگوئن‌ها پیوسته و علاقه مند شده‌اند و کسانی که سعی می‌کنند به این پروژه بپیوندند، مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

نحوه خرید NFT‌ها

آشنایی با بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021

بهترین مکان برای خرید توکن های غیرقابل معاوضه، OpenSea است. این بازار NFT دارای بیش‌ترین توکن‌های غیرقابل معاوضه برای فروش است و شما می‌توانید همه NFT‌هایی که قبلاً ذکر شده را از طریق این پلتفرم خریداری کنید.

برای استفاده از OpenSea، به ۲ چیز نیاز دارید: کیف پول اتریوم و توکن‌های اتریوم. بهترین کیف پول اتریوم برای استفاده در OpenSea ،MetaMask است. راه اندازی آن از طریق Google Chrome آسان است و به راحتی از طریق مرورگر Chrome شما، به وب سایت‌ها متصل می‌شود. اگر از قبل یک حساب صرافی کریپتوکارنسی ندارید، برای خرید اتریوم باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

از آنجا که اتریوم پرکاربردترین ارز برای خرید و فروش NFT است، باید مقداری اتریوم را در یک صرافی کریپتوکارنسی خریداری کنید. برخی از امن‌ترین و قوی‌ترین صرافی‌ها که از اتریوم پشتیبانی می‌کنندCoinbase ، Gemini و Crypto.com هستند.

سهام خرد CryptoPunks

اگر برای سرمایه گذاری NFT نمی‌خواهید هزاران دلار برای CryptoPunk هزینه کنید، Unicly پلتفرمی است که می‌توانید سهام کوچکی از مجموعه‌ای از ۵۰ CryptoPunks را خریداری کنید. اگرچه شما به طور مستقیم صاحب یک Punk نیستید که بتوانید آن را در توییتر به رخ بقیه بکشید، اما این راهی عالی برای بدست آوردن NFT‌ها بدون نیاز به پول زیاد است.

برای استفاده از Unicly، باید MetaMask (یا هر کیف پول ETH سازگار دیگری) خود را به وب سایت آن متصل کنید. از آنجا می‌توانید این سهام که uPunks نامیده می‌شوند را با توکن‌های اتریوم خریداری کنید.

تغییرات قیمت کریپتوکارنسی

با وجود اینکه بازارهای کریپتوکارنسی در ماه‌های اخیر با رکود قابل توجهی روبرو شده‌اند، ارزش NFT همچنان در حال افزایش است. بیت کوین در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از قیمت‌های بالای خود پایین آمده است. در عین حال که سرمایه گذاران بیریش فکر می‌کنند این اتفاق صرفا آغاز یک بازار خرسی بلندمدت است، بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال این را یک اصلاح عقب افتاده و تاخیردار می‌دانند.

نحوه ذخیره ایمن NFT‌ها

5 آشنایی با بهترین سرمایه گذاری NFT در سال 2021

اگر کسی هستید که مبالغ قابل توجهی را در CryptoPunk ،Meebit یا سایر NFT ها سرمایه گذاری می‌کنید، باید یک راه حل ذخیره سازی امن برای توکن‌های خود در نظر بگیرید. با وجود اینکه تصور می‌شود MetaMask ایمن است، به دلیل اتصال کیف پول به اینترنت، حساب‌های مردم هک شده است.

یک کیف پول سخت افزاری راه حلی برای این موضوع است. کیف پول‌های سخت افزاری مانند Ledger Nano S هزاران کریپتوکارنسی، از جمله توکن‌های غیرقابل معاوضه را در خود ذخیره می‌کنند. این دستگاه‌ها کریپتوکارنسی‌های شما را بصورت آفلاین ذخیره می‌کنند، بنابراین امکان سرقت وجوه شما از طریق اینترنت غیرممکن است.

آینده توکن‌های غیرقابل معاوضه

انسان‌ها به طور طبیعی به دنبال به رخ کشیدن ثروت خود هستند، چه از طریق ساعت‌های گران قیمت، ماشین‌های گران و یا در حال حاضر، با NFT‌ها. توکن‌های غیرقابل معاوضه راهی جدید برای تأیید صحت آیتم‌های کمیاب و گران قیمت ارائه می‌دهند و به راحتی می توانید به همه اطلاع دهید که هزاران دلار برای یک JPEG هزینه کرده‌اید.

به احتمال زیاد پروژه های برجسته‌ای در دراز مدت این مسیر را طی خواهند کرد، اما کاملا واضح است که در حال حاضر تبلیغات بیش از حدی هم در مورد NFT وجود دارد. اگر قصد سرمایه گذاری NFT را دارید، مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده‌اید و فقط بخشی از سرمایه خود را سرمایه گذاری می‌کنید که با از دست دادنش مشکلی برایتان ایجاد نمی‌شود.

Gemini را امتحان کنید

Gemini محصولات کریپتو ایجاد می‌کند تا به شما در خرید، فروش و ذخیره بیت کوین و کریپتوکارنسی کمک کند. شما می‌توانید بیت کوین و کریپتو را فوراً خریداری کرده و از طریق یک رابط کاربری جذاب و واضح به همه ابزارهای مورد نیاز برای درک بازار کریپتو و شروع سرمایه گذاری دسترسی داشته باشید. Gemini Crypto Platform گزینه‌های عالی برای مدیریت حساب نیز ارائه می‌دهد. می توانید حساب خود را در یک نگاه مدیریت کنید، تغییرات حساب ۲۴ ساعته و درصد تغییرات خود را مشاهده کنید. همین حالا با Gemini شروع کنید.

حال که با بهترین پروژه‌ها برای سرمایه گذاری NFT آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. بهنام گفت:

    سلام وقت به خیر ! بسیار مچکر از مطالب خوبتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT