آیا NFT پولشویی است ؟ بررسی فرار مالیاتی با استفاده از NFT

آیا NFT پولشویی است ؟ | بررسی فرار مالیاتی با استفاده از NFT

زمان مطالعه 3 دقیقه

توکن‌های NFT در طول ماه گذشته فعالیت بسیاری داشته است، اما اخیرا نگرانی‌هایی مبنی بر پولشویی و فرار مالیاتی در این فضا، ایجاد شده است. سرمایه گذار بزرگ و مفسر رمزارزها، Mr.Whale، توجه‌ها را به سمت تاریک‌تر این توکن‌های NFT، جلب کرده است. در یک بلاگ پست در اوایل هفته، این شخص از شهرت و محبوبیت توکن‌های NFT صحبت کرده و بیان کرد که همین عامل می‌تواند موجب تسهیل پولشویی و فرار مالیاتی ثروتمندان شود. در ادامه به جواب سوال “آیا NFT پولشویی است؟” می‌پردازیم.

آیا NFT پولشویی است؟

02 آیا NFT پولشویی است ؟ بررسی فرار مالیاتی با استفاده از NFT

Mr.Whale در این باره گفت: «در پشت صحنه این فضا که یکسری افراد ثروتمند که حوصله شان سررفته است و آثار هنری را با قیمت‌های بسیار گزاف خریداری می‌کنند، یک لایه‌ی تاریک برای کلاه برداری افراد فوق ثروتمند وجود دارد تا سود غیرقانونی آنها قانونی به نظر برسد.»

او بیان کرد که به این دلیل که هنر بسیار چشم نواز بوده و توجهات را به خود جلب می‌کند، هیچوقت مورد بررسی دقیق قانون گذاران و مجریان قانون قرار نمی‌گیرد. او افزود که همین جنبه هنر، دلیل اصلی این است که چرا قرن‌ها به عنوان وسیله ای برای جریان‌های مالی نامشروع مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابه گفته Mr.Whale جنبه پولشویی NFT ها بسیار ساده است. خریدن یک NFT از شخصی با استفاده از سرمایه‌های غیرمجاز، راه بسیار ساده‌ای برای انتقال پول، آن هم با این ادعا که برای خرید هنر قانونی مورداستفاده قرار گرفته، می‌باشد. به علاوه که هیچ مالیاتی نیز پرداخت نمی‌شود. مثالی در این رابطه توسط خبرنگار سابق USA Today ،Isaiah McCall، در اوایل امسال در بلاگ وی منتشر شد.

در این مثال او بیان کرد: «اگر شما یک میلیون دلار پول غیرمجاز داشته باشید، شما آن یک میلیون دلار را برای NFT خود خرج می‌کنید. شما می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید و یا از یک حساب شخص ثالث کمک بگیرید. سپس شما آن چیز بی‌ارزش را برای هیچی می‌فروشید و سود آن را جمع می‌کنید.»

اقدامات دولتی برای مقابله با پولشویی

1 آیا NFT پولشویی است ؟ بررسی فرار مالیاتی با استفاده از NFT

Cat Graffam، یکی از اعضای دپارتمان Art & Design در دانشگاه Lasell ماساچوست، به Mr.Whale گفت که NFT‌ها هم اکنون نیز برای پولشویی در راه‌های مشابه، با استفاده از هنرهای فیزیکی، مورداستفاده قرار می‌گیرد. همین صحبت‌ها باعث شده تا توجه قانون گذاران به این بخش نیز جلب شود. وی افزود که آنها مزایایی را ارائه می‌دهند، که به شرح زیر است:

استفاده از توکن‌ها کار نقل‌ و انتقال و گردش پول‌های کثیف را آسان می‌کند، زیرا آن‌ها در بستری غیرمتمرکز هستند. همچنین، انتقال و نگه‌داری از آثار هنری دیجیتال مانند آثار هنری فیزیکی نیست.

با این‌ تفاسیر، صحنه نمایش NFTها احتمالا به‌زودی کانون توجه قانون‌گذاران و مسئولان مالیات قرار خواهد گرفت. Whale معتقد است بدون شک دولت‌ها به مسئله NFT‌ها ورود خواهند کرد و هم چنین پیش‌بینی کرد با اینکه اکنون چندین صرافی NFT بدون توجه به قوانین ضد‌پول‌شویی وجود دارند، در آینده قطعا شاهد تغییرات اساسی در این حوزه خواهیم بود.

همان‌طورکه کوین‌تلگراف در ابتدای سال ۲۰۲۱ گزارش داد، سرمایه‌گذاران که از سود نگه‌داری رمزارز خود NFT خریدند، باید در زمان پرداخت مالیات بر درآمد خود در ایالات متحده، مالیات مقرر شده را بپردازند.

حال که با احتمال استفاده از NFT برای پولشویی آشنا شدید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT