معرفی 3 راه برای کسب درآمد ارزی از NFT

معرفی 3 راه برای کسب درآمد ارزی از NFT

زمان مطالعه 3 دقیقه

شکی نیست که NFT‌ها بزرگ‌ترین ترند حال حاضر در جامعه رمزنگاری است. از افراد مشهور گرفته تا شرکت‌های معتبر، همه در مورد راه اندازی NFT خود صحبت می‌کنند. اما همه NFT‌ها برابر نیستند: در حالی که برخی بسیار ارزشمند و برخی دیگر عملاً بی‌ارزش هستند. در ادامه به معرفی 3 راه برای کسب درآمد ارزی از NFT می‌پردازیم.

۱. کسب درآمد ارزی از NFT با فروش آثار هنری دیجیتال

55 معرفی 3 راه برای کسب درآمد ارزی از NFT

 

وقتی نوبت به سودآوری می‌رسد، آثار هنری NFT با ارزش‌ترین توکن‌ها هستند که تا کنون ایجاد شده‌اند. در ۱۱ مارس، تاریخ فناوری بلاک چین و تاریخ هنر برای همیشه تغییر کرد. کریستیز، یکی از مشهورترین حراجی‌ها در جهان، یک اثر هنری NFT را به قیمت ۶۹ میلیون دلار فروخت. این اولین بار بود که کریستیز یک اثر هنری کاملاً دیجیتالی را به حراج گذاشت.

در حالی که برخی از مردم نگرانی‌هایی را مطرح می‌کنند که فروش چیزی که اساساً پیوندی به یک عکس با میلیون‌ها دلار است، می‌تواند پولشویی باشد، برخی دیگر معتقدند NFT‌ها یک انقلاب واقعی در دنیای هنر هستند. قطعه‌ای تحت عنوان “Everydays: The First 5000 Days” توسط هنرمند دیجیتالی Beeple، خلق شده است. این NFT یک اثر هنری واحد نیست بلکه مجموعه‌ای از ۵۰۰۰ تصویر توکن شده است که Beeple در طول سا‌ل‌ها آن را خلق کرده.

ممکن است رکورد قیمت ۶۹ میلیون توسط Beeple شکسته شود. از این گذشته Beeple تا همین اواخر، یک هنرمند کاملاً ناشناخته بود. اگر شخصی مانند بنکسی تصمیم بگیرد که یک اثر هنری NFT را به حراج بگذارد، قیمت آن احتمالاً بسیار بیش‌تر از ۶۹ میلیون دلار خواهد بود.

۲. مجموعه‌های دارای مجوز (Licensed Collectibles)

2 معرفی 3 راه برای کسب درآمد ارزی از NFT

به نظر می‌رسد توکن کردن کلکسیون‌ها طبیعی‌ترین و بدیهی‌ترین کاربرد فناوری NFT است. مارک‌هایی که قبلاً کلکسیون‌های فیزیکی مانند کارت‌های بازی می‌فروختند، هم اکنون می‌توانند همان را به صورت دیجیتالی بفروشند. از آنجا که NFT‌ها نادر هستند، قیمت یک کارت بازی دیجیتالی می‌تواند بسیار بیش‌تر از قیمت مشابه آن باشد.

تا کنون کارت‌های ورزشی محبوب‌ترین نوع کلکسیون NFT بودند. اولین پروژه کارت‌های ورزشی NFT به مردم اجازه داد تا کارت‌های بازی فوتبالیست‌ها را معامله کنند، اما اخیراً NBA مجموعه کارت‌های NFT خود را نیز راه اندازی کرده است. به احتمال زیاد سایر سازمان‌های ورزشی نیز به زودی از آن پیروی می‌کنند و مجموعه داران می‌توانند کارت‌های بیس بال یا هاکی NFT را نیز خریداری کنند.

اما کارت‌های ورزشی تنها یک نمونه از مواردی هستند که می‌توان از NFT استفاده کرد. هر کلکسیونی فیزیکی نیز می‌تواند به یک توکن NFT تبدیل شود. در حالی که کارت‌های معاملاتی فیزیکی به راحتی آسیب پذیر هستند، NFT‌ها را می‌توان به طور ایمن در بلاک چین ذخیره کرد و هرگز کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

۳. بازی‌های ویدئویی NFT

3 معرفی 3 راه برای کسب درآمد ارزی از NFT

بازی‌های ویدئویی مبتنی بر NFT می‌توانند آینده‌ی این فناوری باشند. تا کنون، هیچ یک از بازی‌هایی که از NFT استفاده می‌کنند موفق به کسب محبوبیت گسترده‌ای نشده‌اند، اما پتانسیل استفاده از NFT در بازی‌های ویدئویی فوق العاده به نظر می‌رسد.

گیمرها قبلاً پول زیادی را صرف اقلام مجازی کرده‌اند. طلای World of Warcraft، لوت باکس‌های Call of Duty یا اسکین‌های Counter Strike همه این بازارها در حال حاضر میلیاردها دلار ارزش دارند. اگر هر شرکت بزرگ بازی‌های ویدئویی تصمیم بگیرد اقلام درون بازی را به عنوان NFT بفروشد، تأثیر چنین تصمیمی بر اکوسیستم بازی و بلاک چین بسیار زیاد خواهد بود.

همچنین شایان ذکر است که توسعه دهندگان بازی‌های ویدئویی NFT از بلندپروازترین سازندگان NFT‌ها هستند و بازی‌های مبتنی بر NFT ممکن است تکامل فناوری NFT را به جلو بکشاند.

در مقایسه با NFT ساده یا حتی NFT‌های تعاملی‌تر مانند آثار هنری مجازی، NFT‌های درون بازی بسیار پیشرفته‌تر هستند. NFT‌های استفاده شده در بازی‌های ویدئویی می‌توانند بسیار پیچیده، کاملاً تعاملی باشند و با گذشت زمان تغییر کنند، به عنوان مثال، با ارتقاء شخصیت در بازی.

NFT‌ها بسیار بیش‌تر از یک ترند سریع هستند. فناوری NFT کاربردهای منحصر به فرد زیادی دارد و پتانسیل کامل NFT‌ها تازه در حال بررسی است.

حال که با کسب درآمد ارزی از NFT آشنا شدید، می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

نقد کردن درآمد ارزی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT