آینده ی پلتفرم NFT اینستاگرام و 2حواشی آن

آینده ی پلتفرم NFT اینستاگرام و حواشی آن

زمان مطالعه 5 دقیقه

اینستاگرام از ۸ تا ۱۰ ژوئن میزبان یک رویداد مجازی سه روزه به نام هفته “سازنده یا خالق” بود. در طی این فعالیت‌ها امکانی فراهم شد که هنرمندان بتوانند با فروش آثار خود درآمد بیش‌تری کسب کنند. البته این قضیه می‌تواند زوایای پیچیده‌تری هم داشته باشد، برای اولین بار هنرمند Shan Williams در توییتی به آن اشاره کرده بود. در ادامه به آینده‌ی پلتفرم NFT اینستاگرام و حواشی آن می‌پردازیم.

متن توییت و شروع داستان: اینستاگرام در حال ساختن یک پلتفرم NFT است. آنها به دنبال پیشرفت هنرمندان در فضای NFT هستند و در این راستا به آنها کمک کنند. نظر گرفتن؟ آنها با هنرمندان تماس می‌گیرند تا بینش ما را در مورد آنچه که جامعه NFT به آن احتیاج دارد، بدانند و آنها را هنگام طرح ریزی، در نظر داشته باشند.

اینستاگرام به دنبال راه اندازی پلتفرم NFT

2 آینده ی پلتفرم NFT اینستاگرام و حواشی آن

ویلیامز در شهر ایوانستون ایلینوی در آمریکا زندگی می‌کند، و تمام وقت خود را صرف هنر می‌کند. او همچنین برند WEIRDWILDWORLD، یک مارک لباس خیابانی/هنری متعلق به سیاهپوستان را اداره می‌کند. ویلیامز اولین بار در ماه سپتامبر سال گذشته در مورد فضای توکن (NFT) اطلاعاتی به دست آورد. او می‌گوید: “دوست من ویکتور (ملقب به Fewocious) در آن زمان یک قطعه دیجیتالی را در SuperRare به قیمت تقریبی ۱۵۰۰ دلار فروخت و با دانستن قیمت گذاری بسیار عجیب کار او من بشدت ناامید شدم. بنابراین تصمیم گرفتم با دقت بر روی کارم وقت بگذارم. من از سال ۲۰۱۷ کمی با فناوری بلاکچین آشنا بودم، اما هنر رمزنگاری Crypto Art باعث شد در نهایت تصمیم بگیرم در این راه قدم بگذارم. من در مورد Ethereum ،NFT و نحوه ورود به Crypto Art با خواندن یکی از مقالات Loopifyyy اطلاعاتی کسب کردم.”

در تاریخ ۴ مه، ویلیامز از طرف یکی از کارمندان اینستاگرام ایمیلی دریافت کرد. در آن ایمیل کارمند خود را معرفی کرده و از ویلیامز سوال کرد که آیا علاقه دارد در اواخر همان ماه به یک “رویداد خصوصی برای سازندگان NFT” بپیوندد یا نه.

ویلیامز، هیجان زده شد و پاسخ مثبت داد و زمانی را برای برگزاری کنفرانس Zoom با عوامل اینستاگرام معین کرد. پس از ملاقات، او فیلمی که با تلفن خود ضبط کرده بود را پخش کرد. او توضیح داد: “من ADHD دارم (بیش فعالی در بزرگسالان). بنابراین در آن زمان فکر کردم برای یادداشت برداری از این مکالمه بهتر است فیلم آن را ضبط کنم.” پس از دوبار گوش دادن، ویلیامز متوجه شد، آنچه در حال رخ دادن است این است که اینستاگرام در حال ایجاد یک صفحه گفتگو برای دریافت مشاوره ارزان قیمت از متخصصان NFT است. آنها در پیامی از ویلیامز خواسته بودند NDA یک طرفه را امضا کند و مبلغ ۱۰۰۰ دلار پاداش دریافت کند که این مسئله برای ویلیامز بسیار عجیب بود.

کارمند اینستاگرام همچنین اشاره کرد که تیم مهندسی محصول آنها مستقر خواهند شد. نظرات و پیشنهادات آنها را شنیده و در صورتی که سوالی پیش بیاید به آن سوال پاسخ خواهند داد.

حواشی NFT اینستاگرام

1 آینده ی پلتفرم NFT اینستاگرام و حواشی آن

از نظر ویلیامز در این قضیه غول فناوری یعنی اینستاگرام از متخصصان این زمینه قصد سوء استفاده دارد و معامله منصفانه‌ای با آنها نخواهد کرد. از نظر او این معامله یک معامله یک سر برد برای اینستاگرام بود. او می‌گوید: “آنها از من سوالات اساسی می‌پرسیدند که چرا توییتر برای NFT مناسب است و بازده خوبی دارد، اما اینستاگرام اینطور نیست؟ ما تجربیات خود را برای تیم مهندسی محصول به اشتراک می‌گذاریم ولی در عوض آن چه چیزی به دست می‌آوریم؟ افتخار همکاری با اینستاگرام؟ آیا این مکالمه‌ها برای هر دو طرف سود یکسانی دارد؟ این یک سوال بود که آنها در برابر مشاوره گرفتن از ما، اعتبار و شخصیت ما را رعایت می‌کنند یا نه.

Sophie Sturdevent شریک ویلیامز، به مدت ۸ سال یک هنرمند تمام وقت بوده است و اخیراً به کار NFT می‌پردازد. استردوانت هم به بخش NFT دعوت شد و واکنش مشابه‌ای به اطلاع رسانی اینستاگرام نشان داد. او گفت: “اینستاگرام خود را بسیار صمیمی نشان می‌دهد. ولی تنها در زمان‌هایی که نیاز به کمک شما دارد با شما تماس می‌گیرد و در غیر اینصورت خبری از آنها نیست. من معتقدم اگر در تمام این مدت به حرف کاربران خود گوش می‌دادند، راحت‌تر می‌توانستند هنرمندان را ترغیب به ورود کنند.”

سازندگان به ویژه هنرمندان، به طور فزاینده‌ای از اینستاگرام ناامید شده‌اند. ویلیامز می‌گوید: “بزرگ‌ترین مسئله دیده نشدن سازندگان است. من حدود یک دهه است که به صورت فعال در فضای مجازی فعالیت می‌کنم. از تمام ویژگی‌های آنها استفاده می‌کنم، به طور مداوم پست می‌گذارم، هشتگ‌های مناسب میزنم، همه موارد مهم را رعایت می‌کنم ولی هنوز نتوانسته‌ام ۲ هزار دنبال کننده در اینستاگرام داشته باشم. من حدود ۵ ماه کاربر فعال توییتر بودم (وقتی وارد NFT شدم توییتر نصب کردم) و در حال حاضر بیش از ۳ هزار دنبال کننده دارم. من می‌دانم که تعداد دنبال کننده یک معیار بیهوده محسوب می‌شوند، اما برای یک هنرمند اقبال عمومی محسوب می‌شود. به دست آوردن جایگاه اجتماعی اهمیت دارد. آنچه اینستاگرام انجام داده است این است که هنرمند را مجبور می‌کند تا به یک تولید کننده محتوا تبدیل شود ولی هر هنرمندی تولید کننده محتوا نیست. من نمی‌خواهم به اجبار از ویژگی‌های (فروشگاه، وضعیت/ استوری، IGTV، پست و غیره) استفاده کنم تا الگوریتم اینستاگرام من را وایرال کند.”

Sturdevant از شنیدن این که NFT در برنامه‌های اینستاگرام وجود دارد متعجب نشد و افزود: “برنامه M.O. Instagram کسب درآمد از این راه است. این برنامه قصد دارد تمامی فعالیت‌های هنری را به سویی هدایت کند. آنها قصد دارند ساختاری ایجاد کنند که تمامی فعالیت‌ها در آن صورت بگیرد. هیچ یک از ما در رویارویی با شیوه‌های جدید کسب درآمد متعجب نمی‌شویم و حتی از آنها استقبال می‌کنیم. این قضیه برای اینستاگرام هم صادق است، به محض این که فرصتی دیگر برای کسب درآمد از طریق هنرمندان وجود داشته باشد، آنها این کار را انجام می‌دهند.”

تلاش اینستاگرام برای کسب درآمد از این بازار

3 آینده ی پلتفرم NFT اینستاگرام و حواشی آن

اگر قرار باشد اینستاگرام بازاری را برای هنرمندان ایجاد کند تا NFT‌های خود را در آن بفروشند. در ابتدا ممکن است این تغییر مثبت به نظر برسد. وقتی با یک دید وسیع و دقیق‌تر به آن نگاه می‌کنید، واقعیت این است که یک شرکت بزرگ فناوری سعی دارد از چیز‌هایی که متعلق به آن نیست، درآمد بیش‌تری کسب کند. فیسبوک و اینستاگرام بسیار تغییر کردند و این تغییرات مثبت نیستند. ویلیامز می‌گوید: “من هنرمندی نمی‌شناسم که احساس کند از او قدردانی می‌شود، یا احساس کند به او توجه می‌شود، از آنها هیچ تقدیری نمی‌شود.”

“با کسانی که NFT‌ها را به دلیل مشکلات خود درک نمی‌کنند یا علاقه‌ای به آن ندارند، حرفی وجود ندارد و بحثی خارج از بلاکچین است. موضوع بحث ما این است که به هنرمندان وعده‌هایی داده می‌شود که محقق نمی‌شود، به آنها گفته می‌شود می‌توانند با استفاده از بازار اینستاگرام درآمد بیش‌تری کسب کنند ولی این واقعیت نیست. هنرمند بودن سرگرمی من نیست بلکه شغل من است. برای موفق شدن در اینستاگرام باید به اینفلوئنسر تبدیل شوم ولی راهی نیست که بتوانم تأثیرگذار باشم. من هنرمندی خارج از سیستم عامل‌ها، رسانه‌های اجتماعی و NFT ها هستم، اما اگر در این کارها شرکت نکنم، درآمد چندانی نداشته و گرسنه خواهم ماند. Sturdevant در پایان اشاره کرد که سود اصلی بایستی برای هنرمندان باشد و نه سازندگان NFT یا اینستاگرام.

حال که آینده ی پلتفرم NFT اینستاگرام و حواشی آن را دریافتید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید. توکن‌های NFT در آینده رو به رشد خواهند بود، اگر قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارید، پیشنهاد می‌شود قبل از هر چیز مقاله «آموزش معامله ارزهای دیجیتال» را مطالعه کنید و سپس می‌توانید با استفاده از خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال مجموعه اول پرداخت وارد این حوزه شوید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌‌کند که از امنیت بالایی برخوردار هست.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT