تعداد کاربران رمز ارزها

تعداد کاربران رمز ارزها و دو برابر شدن آن ها در شش ماه اول ۲۰۲۱

زمان مطالعه 2 دقیقه

طبق گزارش وبسایت کریپتو دات کام (Crypto.com)، می توان مشاهده کرد که تعداد کاربران رمز ارزها در نیمه اول سال 2021، افزایشی بیش از دو برابر داشته است.

تعداد کاربران رمز ارزها

پذیرش رمز ارزها و کاربران آنها، از تعداد 106 میلیون در اولین ماه از سال 2021 (ژانویه) به تعداد 221 میلیون، در عرض 6 ماه رسیده است و یکی از دلایل عمده این پذیرش گسترده، بازار صعودی بیت کوین (BTC) و ثبت بالاترین قیمت تاریخ آن در یک چهارم ابتدایی سال بوده است.

خرید بیت کوین

این گزارش همچنین حاوی اطلاعاتی از بزرگترین صرافی های عرصه کریپتو کارنسی نظیر Binance، Bitfinex، Gemini، Huobi، Kraken، Okex و Upbit می باشد.

با افزایش خبرهای خوب و علاقه سرمایه گذاران به اتریوم (ETH)، این رمز ارز هم در سه ماهه دوم سال 2021 افزایش خوبی را از نظر استقبال کاربران و پذیرش، شاهد بود.

خرید اتریوم

البته، سر و صدای پیرامون میم کوین ها و افزایش قیمت برخی آلتکوین ها در دو ماه آخر از سه ماهه دوم سال میلادی جاری، حجم استقبال کاربران را به بالاترین حد تاریخ این عرصه رساند.

ارزهایی نظیر شیبا اینو (SHIB) و دوج کوین (DOGE) محبوبیت بالایی در میان کاربران پیدا کردند و افراد زیادی را از خارج از بازار، به ورود به بازار رمز ارزها ترغیب کردند. یکی از موثر ترین الهامات برای ورود این کاربران به بازار، حمایت چهره هایی از جمله ایلان ماسک بوده است.

گسترش استقبال از ارزهای دیجیتال را می توان در یک سال گذشته هم شاهد بود و این بدین معنی است که افراد زیادی در حال آشنا شدن، با این جایگزین های ارز فیات می باشند.

اولین گزارش استقبال از کریپتو کارنسی ها که تاریخ مبدا آن، از مه (اردیبهشت) سال 2020 می باشد، نشان می دهد که  رسیدن تعداد کاربران از 65 میلیون نفر به 100 میلیون نفر، حدود 9 ماه طول کشیده است. اما اکنون، این میزان در عرض 6 ماه، از 106 میلیون کاربر، به 221 میلیون کاربر از سراسر جهان، افزایش یافته است.

عوامل افزایش خریداران رمز ارزها

یکی از عوامل اصلی این سیر صعودی، آلتکوین هایی می باشند که با ورود افراد جدید به بازار کریپتو، سهم بازار ارزهای قدیمی مثل بیت کوین و اتریوم را غافلگیر کردند. در ابتدای سال، از مجموع کاربران ارزهای دیجیتال، فقط 20 درصد آنها از هولدر های آلتکوین ها بوده اند. اما پس از گذشت 6 ماه، این میزان به 38 درصد افزایش پیدا کرد.

با دید وسیع تر، تا الان که می توان گفت امسال، از نظر استقبال از رمز ارزها، سال بسیار خوبی بوده است، طوری که هردو سرمایه گذاران سازمانی و سرمایه‌گذاران خرد، به این صنعت روی آورده اند. در این باره، مدیرعامل کریپتو دات کام، Kris Marszalek گفته است:

افزایش کاربرانی که ما در نیمه اول سال 2021 شاهد بودیم، دلگرم کننده است، و ما  همزمان با دنبال کردن هدف هایمان مبنی بر قرار دادن رمز ارز در هر والت، به سرمایه گذاری سنگین ادامه خواهیم داد. 

منبع: بیت کوین نیوز

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT