Bitcoin Halving چیست

Bitcoin Halving چیست و تاریخ آن در ۲۰۲۰ کی می‌باشد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

شاید شما در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید اما ممکن است هنوز نمی‌دانید که Bitcoin Halving چیست و چه تاثیری در قیمت و استخراج بیت کوین دارد. ما را در این مقاله دنبال کنید، چرا که قرار است در سال ۲۰۲۰ Bitcoin Halving روی دهد.

Bitcoin Halving چیست ؟

وقتی ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار قوانین پروتکل بیت‌کوین را تدوین می‌کرد؛ دو قانون مهم را در کنار بقیه قرار داد: ۱) تعداد بیت‌کوین‌های موجود در جهان محدود و تنها ۲۱ میلیون عدد است. ۲) بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک، تعداد بیت‌کوین‌های پاداش داده شده به استخراج‌کننده‌ها نصف می‌شود.

قانون دوم همان Bitcoin Halving است. بیت‌کوین‌ پاداشی است که به استخراج‌کننده‌هایی داده می‌شود که بلاک‌های جدید را به بلاکچین بیت کوین اضافه می‌کنند. استخراج‌کننده‌ها افرادی هستند که تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت‌کوین را تایید می‌کنند و بعد از تایید مقدار مشخصی تراکنش، یک بلاک تولید شده و به بلاکچین اضافه می‌شود. پس بعد از Bitcoin Halving استخراج کننده‌ها برای بلاک‌های جدیدی که استخراج می‌کنند به جای ۱۲/۵ بیت‌کوین پاداش، نصف آن یعنی ۶/۲۵ بیت‌کوین دریافت خواهند کرد.

Bitcoin Halving چیست مسیر

چرا Bitcoin Halving لازم و ضروری است؟

اگر بیت کوین‌ها به سرعت تولید شوند و یا هیچ نقطه پایانی برای تولید بیت‌کوین‌ها وجود نداشته باشد؛ در نهایت به تعداد ۲۱ میلیون عدد بیت‌کوین استخراج شده خواهیم رسید و بیت‌کوین وجود ندارد که برای تایید تراکنش و به استخراج کننده‌ها بدهد مگر آنکه بیت‌کوین ارزشش آنچنان بالا باشد که فقط از طریق کارمزد تراکنش به استخراج کننده‌ها پاداش دهد. در سال ۲۰۱۶ به ازای هر استخراج بلاک، ۲۵ بیت‌کوین پاداش داده می‌شد، اما بعد از Bitcoin Halving آن زمان، به ازای هر استخراج بلاک، ۱۲/۵ بیت‌کوین پاداش گیر استخراج کننده‌ها می‌آید.

تاثیرات قیمتی Bitcoin Halving چه خواهد بود؟

اولین Bitcoin Halving در سال ۲۰۱۲ رخ داد که قیمت بیت کوین ۱۳/۵ دلار ارزش داشت، هرچند خیلی ها با این مفهوم آشنا نبودند، تاثیری در قیمت نگذاشت ولی به مرور زمان ارزش بیت‌کوین افزایش یافت. با Bitcoin Halving بعدی، پاداش به استخراج کننده‌ها کم می‌شود در نتیجه مانند طلا که کم یاب‌تر می‌شود، با توجه عرضه و تقاضا، ارزش بیت‌کوین افزایش می‌یابد (البته به صورت تدریجی) و استخراج کننده‌ها مانند قبل، هر چند بیت کوین کمتر، اما با ارزشی بالاتر دریافت می‌کنند. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، بعد از Bitcoin Halving، تغییرات قیمتی شدید نخواهد بود اما بعد از چند سال به شدت افزایش می‌یابد.

قیمت Bitcoin Halving چیست

Bitcoin Halving بعدی کی خواهد بود؟

همانطور که گفته شد، به ازای هر ۲۱۰ هزار بلاک استخراج شده، Bitcoin Halving رخ می‌دهد که به طور معمول هر ۴ سال رخ داده است. شرکت‌های بسیاری بر اساس تبادلات و استخراج بیت‌کوین‌های دنیا، تاریخی را برای ماه May سال ۲۰۲۰ حدس زده‌اند، شما می‌توانید با ورود به سایت bitcoinblockhalf.com برآورد تقریبی Bitcoin Halving بعدی را مشاهده کنید.

حال که متوجه شدید Bitcoin Halving چیست و زمان آن در سال ۲۰۲۰ رخ خواهد داد، در صورتی که مایل به خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT