خرید ارزی انواع SSL و معرفی مزایای انواع SSL

زمان مطالعه 3 دقیقه

SSL یک پروتکل امنیتی رمزنگاری است که می‌تواند در نقش یک کانال ایمن برای اتصال اینترنتی دو دستگاه با یکدیگر ظاهر شود. متداول‌ترین مثال فعالیت SSL ایمن‌سازی ارتباط بین مرورگر وب و سرور است. در این مقاله به معرفی انواع SSL برای خرید ارزی می‌پردازیم.

درواقع گواهینامه‌ SSL بسته‌ی کوچکی از داده است که می‌تواند یک کلید مخفی را به‌صورت دیجیتالی به جزئیات یک سازمان اضافه کند. ایمن‌سازی این مسیر ارتباطی، آدرس وب‌سایت را از HTTP به HTTPS تغییر می‌دهد.

مزایای SSL کدام است؟

انواع SSL مزایای است

داده‌های مبادله شده بین رایانه‌ شما و سرور معمولا از طریق انواع SSL رمزگذاری می‌شوند و با این حرکت پیشگیرانه، جلوی بسیاری از حملات سایبری گرفته خواهد شد. به‌طور کلی SSL برای ایمن‌سازی تراکنش‌های مالی، تبادل داده‌‌های بین سرور، ورود به حساب کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که امروزه داشتن SSL برای یک سایت، از اهمیت بالایی برخوردار است و روی SEO سایت هم تاثیر دارد.

انواع SSL کدام است و چه استفاده‌هایی دارد؟

انواع SSL کدام است

۱) DV SSL (Domain)

یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین انواع SSL است. مراحل اعتبارسنجی مالک سایت در این روش بسیار پیش پا افتاده است و کافی است مالک با پاسخ به یک ایمیل یا تماس تلفنی مالکیت خود را نسبت به دامنه اثبات نماید.

این نوع از SSL بیشتر برای وبلاگ‌‌ها و سایت‌های اطلاعاتی که با داده‌‌های هویتی و مالی کاربران سر و کار ندارند، مناسب است. با نصب این SSL دیگر از مشخصات کسب‌ و کار در نوار آدرس خبری نیست و تنها نام HTTPS و تصویر قفل سبز رنگ را مشاهده خواهید کرد.

۲) OV SSL (Organization)

این نوع SSL با هدف رمزگذاری اطلاعات حساس کاربران در هنگام تراکنش‌های مالی آنلاین طراحی شده است. وب‌ سایت‌های فروشگاهی یا سایت‌هایی با وجهه‌ی عمومی برای اطمینان از حفظ اطلاعات محرمانه‌ی مشتریان خود ملزم به نصب این نوع از SSL هستند. برای دریافت این گواهی‌نامه، مالک سایت فرآیند اعتبارسنجی خاصی را پشت سر خواهد گذاشت.

۳) EV SSL (Extended)

ممتازترین و گران‌قیمت‌ترین گواهی‌نامه‌‌‌ی SSL موجود در دنیا است. با نصب این SSL، تصویر قفل کتابی سبز رنگ، HTTPS، نام کسب‌ و کار و همچنین کشور آن در نوار آدرس ظاهر می‌شود و در تشخیص وب‌ سایت معتبر از وب‌ سایت مخرب به کاربران کمک می‌کند.

برای سایت‌هایی مناسب است که نیاز به احزار هویت کاربران خود دارند و اطلاعات هویتی و مالی آنان را طلب می‌کنند.

۴) DV-Wildcard-SSL و OV-Wildcard-SSL

در برخی موارد بخش‌های مختلف یک وب ‌سایت از طریق زیر دامنه‌های آن قابل دسترس خواهد بود. جهت بارگذاری ساب‌ دامین‌ها با HTTPS، لازم است گواهی SSL تهیه نمایید که تمامی Subdomain‌ها را نیز به صورت Secure نمایش دهد. این نوع گواهی‌نامه که WildCard نام دارد، امکان امن کردن آدرس اصلی سایت و همچنین زیر دامنه‌های آن ‌را دارد.

چرا از SSL رایگان یا نامطمئن استفاده نکنیم؟

الف) بسیاری از شرکت‌های اعتبارسنجی، SSL رایگان را نامطمئن می‌دانند و کیفیت پایین آن را برای حفاظت از اطلاعات کاربران مناسب نمی‌دانند ( اگر هم اکنون از SSL رایگان استفاده می‌کنید، سایت خود را در GTmetrix ارزیابی نمایید).

ب) SSL رایگان به هیچ وجه گزینه‌ مناسبی برای سایت‌هایی با قابلیت پرداخت نیست.

پ) SSL رایگان در همه مرورگر ها قابل نمایش نیست.

خرید SSL معتبر چگونه است؟

خرید ارزی انواع SSL

متاسفانه برخی شرکت‌های ایرانی، SSL رایگان را به با نام SSL معتبر به فروش می‌رسانند. پیشنهاد می‌شود از سایت‌های معتبر خارجی خرید کنید. یکی از بهترین گزینه‌های ما برای خرید SSL معتبر، سایت Namecheap است. شما می‌توانید با قیمت بسیار مناسب، از این سایت آمریکایی خریداری نمایید.

برای خرید انواع SSL ، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی با پی پال مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT