1 ممنوع شدن ارز دیجیتال در چین و احتمال ریزش دوباره ی بازار رمز ارز

ممنوع شدن ارز دیجیتال در چین و احتمال ریزش دوباره ی بازار رمز ارز

قدرتمندترین نهادهای نظارتی چین سرکوب ارزهای رمزپایه را با ممنوعیت کامل همه معاملات و استخراج‌های ارز‌های رمزنگاری شده شروع کرد، ضربه زدن به بیت کوین و سایر سکه‌های اصلی و تحت فشار قرار دادن سهام مربوط به رمزنگاری و بلاک چین تشدید شده است. در ادامه به ممنوع شدن ارز دیجیتال در چین می‌پردازیم.

ممنوع شدن ارز دیجیتال در چین

ممنوع شدن ارز دیجیتال در چین و احتمال ریزش دوباره ی بازار رمز ارز

ده آژانس در چین از جمله بانک مرکزی، مالی، اوراق بهادار و تنظیم کننده ارز، متعهد شدند که برای ریشه کن کردن فعالیت‌های غیرقانونی ارزهای رمزنگاری شده همکاری کنند، این اولین باری است که رگولاتورهای مستقر در پکن نیروهای خود را برای ممنوعیت صریح همه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای رمزپایه متحد کرده‌اند.

چین در ماه مه موسسات مالی و شرکت‌های پرداخت را از ارائه خدمات مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال منع کرد و ممنوعیت‌های مشابهی را در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ صادر کرد. ممنوعیت‌های مکرر چالش بستن حفره‌ها و شناسایی معاملات مربوط به بیت کوین را برجسته می‌کند، اگرچه بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت می‌گویند از این تلاش حمایت می‌کنند. بیانیه روز جمعه مفصل‌ترین و گسترده‌ترین تنظیم کننده اصلی کشور است که بر تعهد پکن برای خفه کردن بازار رمزنگاری چین تأکید می‌کند.

وینستون ما، استاد جانبی دانشکده حقوق NYU، می‌گوید: “در تاریخ تنظیم بازار رمزنگاری در چین، این مستقیم‌ترین، جامع‌ترین چارچوب نظارتی است که بیش‌ترین تعداد وزارتخانه را شامل می‌شود.”

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت‌های آسیایی تا ایالات متحده از ارزهای دیجیتال بسیار ناپایدار استفاده می‌کنند و می‌توانند کنترل آنها بر سیستم‌های مالی و پولی را تضعیف کنند، ریسک سیستمیک را ارتقا دهند، جرایم مالی را تحت تأثیر قرار دهند و به سرمایه گذاران ضربه بزنند. آنها همچنین نگران هستند که “استخراج”، فرآیند محاسبه پر انرژی که از طریق آن بیت کوین و سایر توکن‌ها ایجاد می‌شود، به اهداف زیست محیطی جهانی آسیب برساند.

آژانس‌های دولتی چین بارها نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که گمانه زنی ارزهای دیجیتال می‌تواند نظم اقتصادی و مالی این کشور را که یکی از اولویت‌های اصلی پکن است بر هم زند. تحلیلگران می‌گویند چین همچنین ارزهای رمزنگاری شده را تهدیدی برای یوان دیجیتال مستقل خود می‌داند، که در مرحله آزمایشی پیشرفته‌ای قرار دارد. پت تومی، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در توییتر نوشت: “پکن آنقدر با آزادی اقتصادی متخاصم است که حتی نمی‌تواند تحمل کند که مردمشان در چیزی که می‌توان گفت هیجان انگیزترین نوآوری در زمینه مالی در چند دهه اخیر است شرکت کنند.”

ریزش دوباره ی بازار رمز ارز

3 ممنوع شدن ارز دیجیتال در چین و احتمال ریزش دوباره ی بازار رمز ارز

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان، قبل از جبران ضررهای قبلی، قیمتش بیش از ۹ درصد کاهش یافت. در ساعت ۱۲ با ۶/۶ درصد کاهش به ۴۱ هزار دلار رسید. سکه‌های کوچک‌تر که معمولاً از بیت کوین تقلید می‌کنند نیز سقوط کردند.

کابینه چین در ماه مه متعهد شد که معادن و معاملات بیت کوین را تحت فشار قرار دهد، زیرا سعی می‌کند خطرات مالی را کاهش دهد، بدون اینکه وارد جزئیات شود و باعث می‌شود بیت کوین ۳۰ درصد در روز سقوط کند. اخبار روز جمعه در بین علاقه مندان به رمزنگاری امیدها مبنی بر عدم موفقیت دولت در تهدید خود را از بین برد.

در روز‌های آینده احتمال فروش رفتن بیت کوین‌های ماین شده‌ی چین بسیار بالا می‌رود. و این باعث می‌شود شاهد سقوط بیش‌تر بازار باشیم. در حال حاضر شرکت‌های ارائه دهنده‌ی ارز دیجتال واقع در چین در سردرگمی قرار دارند. تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال چینی وجود دارد که بعد از این خبر مشخص نیست چه اتفاق می‌افتد. آیا آن‌ها هم به سرنوشت بایننس دچار می‌شوند؟ هنوز چیزی مشخص نیست.

حال که وضعیت ارز دیجیتال در چین را دریافتید. می‌توانتید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT