مشکل کلاب هاوس میزان زمان صرف شده برای یک مکالمه و ذخیره نشدن مکالمات

مشکل کلاب هاوس : میزان زمان صرف شده برای یک مکالمه و ذخیره نشدن مکالمات

زمان مطالعه 3 دقیقه

کلاب هاوس (Clubhouse) اکنون بیش از ۱۲/۷ میلیون کاربر دارد و با اینکه هنوز فقط برای آیفون در دسترس است، به تازگی این پلتفرم بستری مناسب برای تولید محتوا و کسب درآمد معرفی شده است. کلاب هاوس در عین حال نه تنها با برنامه‌های قدیمی مانند دیسکورد (Discord)، بلکه با قابلیت جدید و آزمایشی توییتر به نام Twitter’s Spaces وارد رقابت شده است. در ادامه به مشکل کلاب هاوس می‌پردازیم.

مشکل کلاب هاوس : میزان زمان صرف شده برای یک مکالمه

2 مشکل کلاب هاوس میزان زمان صرف شده برای یک مکالمه و ذخیره نشدن مکالمات

آیا ما شاهد تلفیق پدیده صوتی اجتماعی و چیزی فراتر از پادکست‌ها هستیم که طبق پیش بینی‌های انجام شده به عنوان یک رسانه‌ی معروف بزرگ تبدیل خواهد شد (محبوب، بله، اما …)؟ نشانه‌ها حاکی از آن است که این رسانه صوتی اجتماعی می‌تواند از نظر ساعات مصرف منظم از دیگر رسانه‌ها پیشی بگیرد. واشنگتن پست روز دوشنبه مقاله‌ای درباره رشد این نوع برنامه‌های صوتی، از پادکست‌ها گرفته تا کلاب هاوس منتشر کرد، صدا وقت ما را بیش‌تر پر می‌کند. برای برخی از خانواده‌ها این یک معضل است و نشان می‌دهد که زمان صرف شده با صدا نسبت به زمانی که ما با خیره شده به صفحه گوشی خود می‌گذرانیم، چگونه می‌تواند زندگی خانوادگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

به طور کلی ما صدا را متفاوت از محتوای تصویری مصرف می‌کنیم: وقتی محتوایی را روی صفحه می‌خوانیم یا تماشا می‌کنیم، هنوز قادر هستیم آنچه را که در اطراف ما است بشنویم و تا حدی می‌توانیم در فعالیت‌های دیگر شرکت کنیم. در واقع می‌توانیم به صفحه گوشی خود نگاه کنیم و بسته به آنچه تماشا می‌کنیم هنوز هم تا حد زیادی قادر به صحبت هستیم، یا در صورت لزوم می‌توانیم کاری را که انجام می‌دهیم متوقف کنیم. اما صدا متفاوت است: قرار دادن هدفون و گوش دادن به معنای قطع ارتباط با محیط اطراف است تا جایی که از هدفون‌های حذف کننده نویز برای حذف صداهای اطراف استفاده می‌کنیم. اما اگر در حال گوش دادن به پادکست هستیم، همیشه می‌‌توانیم مکث کنیم یا کارهای دیگر را همزمان انجام دهیم. اما اگر مانند Clubhouse به طور زنده گوش می‌دهیم و حتی به صفحه نمایش نگاه می‌کنیم تا ببینیم چه کسی در هر لحظه صحبت می‌کند، چه کسی شرکت کننده فعال است و چه کسی مخاطب است و غیره)، جدا سازی از محیط بیش‌تر حس می‌شود.

برخی از جزئیات عملکرد کلاب هاوس مانند سیستم اعلان آن به طور واضح باعث اعتیاد در استفاده از این برنامه می‌شود. وقتی اعلانی دریافت می‌کنید که یکی از مخاطبین شما در Clubhouse شرکت کرده است، اگر روی آن اعلان ضربه بزنید، ناگهان خود را در آن اتاق خواهید دید و حتی ممکن است از شما دعوت شود که صحبت کنید. نه تنها Clubhouse برای کسانی که مکالمه‌های طولانی را دوست دارند توصیه نمی‌شود بلکه هنگام رانندگی استفاده از آن ایده خوبی نیست، زیرا حتی اگر صوتی باشد در زمان‌های خاص باید صفحه را چک کنید.

ذخیره نشدن مکالمه‌ها بزرگ‌ترین معضل کلاب هاوس

1 مشکل کلاب هاوس میزان زمان صرف شده برای یک مکالمه و ذخیره نشدن مکالمات

مشکل اصلی کلاب هاوس این است که چون مکالمه‌ها ذخیره نمی‌شود، باید در هنگام استفاده توجه کامل به صحبت‌ها داشته باشید و گاهی اوقات می‌تواند یک ساعت یا بیش‌تر وقت شما را بگیرد. مشکل دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از مکالمات کلاب هاوس بی وقفه ادامه می‌یابند و تاحدودی به این دلیل است که مدل مشارکت برای این برنامه هنوز تعریف نشده است و برخی از افراد صرفا فقط صدای خود را دوست دارند. در آینده ما اتاق‌هایی را خواهیم دید که فقط برای صحبت کردن یک نفر مثلا برای ارائه یک سخنرانی اختصاص داده شده‌اند، به علاوه مکالمات باز بزرگ‌تر که با مدل‌های دیگر سازگاری دارند، اما در حال حاضر اگر افراد یاد بگیرند که چگونه صحبت‌های خود را کوتاه و مفید ارائه دهند، مدل مشارکتی این برنامه بسیار بهبود می‌یابد.

به هر دلیلی در یک میدان نسبتاً رقابتی، کلاب هاوس این پدیده را رواج داده است و به نظر می‌رسد محتوای صوتی اجتماعی بخشی از شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اگر قبلاً آن را امتحان نکردید، امتحان کنید اما مواظب باشید؛ زیرا اعتیاد آور و چالش برانگیز است. در استفاده از کلاب هاوس باید شرایط خود و نیازهای اطرافیان خود را مد نظر قرار دهید در غیر این صورت ممکن است به دلیل رفتار نامتعارف از اجتماع اصلی کلاب هاوس دور بمانید و تنها شوید!

حال که با مشکل کلاب هاوس آشنا شدید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT