شایعات کوین مارکت کپ

شایعات کوین مارکت کپ CoinMarketCap کدامند؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگر مدتی است که سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) را دنبال می کنید، احتمالا آگاه هستید که این سایت به ندرت بیانیه‌های عمومی اعلام می‌کند. هنگامی که CoinMarketCap در سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد، وظیفه آنها ارایه اندازه نسبی ارزهای دیجیتال به شیوه‌ای دقیق و قابل فهم بود که از این اطلاعات به عنوان راهنمایی برای تصمیمات استفاده می‌شود. اخیرا شایعات کوین مارکت کپ در فضای رسانه‌ها پراکنده شده است که به آن می‌پردازیم.

لیست شایعات کوین مارکت کپ CoinMarketCap کدامند؟

شایعه اول:

کوین مارکت کپ برای لیست کردن کوین‌ها و به روز رسانی‌ها هزینه دریافت می‌کند.

جوابیه:

کوین مارکت کپ بیان کرد، این موضوع صحت ندارد. با وجود این که کمک‌های مالی را برای ارایه خدمات بهتر می‌پذیریم اما برای دور زدن شرایط لیست کردن کوین ها یا برای انتشاراطلاعات نادرست هیچ گونه پرداختی را نمی‌پذیریم. هر درخواست را با موشکافی یکسان ارزیابی می‌کنیم. در آینده ممکن است برای اولویت بندی درخواست‌ها پرداختی را بپذیریم اما پرداخت‌ها هیچ گاه بر نتیجه ارزیابی‌ها تاثیر گذار نبوده و نخواهد بود.

شایعه دوم 

کوین مارکت کپ قبل از لیست کردن عرضه اولیه کوین ها، اطلاعات آن‌ها را به بعضی افراد ارایه می‌دهد.

جوابیه:

این موضوع کاملا اشتباه است که اطلاعات را معامله می‌کنیم. حتی اگر قصد بد و سودجویانه‌ای هم داشته باشیم باز هم غیر ممکن است که فردی بتواند از زمان دقیق انتشار اطلاعات سود ببرد. این موضوع کاملا رایج است که کوین هایی که تازه وارد لیست می‌شوند حجم نقد شوندگی یا حجم معاملات کمتری داشته باشند. همان طور که هر معامله کننده با تجربه‌ای می‌داند، ایجاد جایگاه در بازار‌هایی با چنین نقد شوندگی کم که با خود خطرات، صرف زمان، منابع یا جایزه به همراه دارد، بسیار سخت می‌باشد. به علاوه کوین‌هایی که تازه وارد لیست می‌شوند اما نقد شوندگی بالایی دارند، از قبل شناخته شده می‌باشند و موضع خود را در بازار مشخص کرده‌اند.

شایعه سوم 

همواره می‌توان موجودی در گردش را به راحتی محاسبه کرد.

جوابیه:

موجودی در گردش بهترین تخمین از کوین یا توکن‌هایی است که در اختیار عموم می‌باشد. قابل توجه است که بسیاری از افراد با معنای ” در گردش بودن” مخالف می‌باشند. بعضی از افراد معتقدند که توکن‌های کنترل شده توسعه دهندگان باید در توکن‌های در گردش محاسبه شوند و بعضی دیگر می‌گویند تنها آزاد کردن توکن باعث می‌شود آن‌ها را به عنوان توکن در گردش به حساب اورد. بعضی دیگر هم معتقدند که توکن‌های خصوصی اختصاص داده شده به سرمایه گذاران کلان جز توکن‌های در گردش می‌باشند. به دلیل پیچیدگی موجود، ممکن است اطلاعات بیان شده در اوراق سفید و سایر اعلان‌ها با میزان توکن در گردش اعلام شده توسط سایت متفاوت باشند.

شایعات کوین مارکت کپ CoinMarketCap

شایعه چهار:

کارمندان CoinMarketCap از قصد اطلاعات مربوط به بعضی از ارزهای دیجیتال و صرافی‌های خاص را به روزرسانی نمی‌کنند.

جوابیه:

اگر این طور به نظر می‌رسد که به روز رسانی مدت زیادی طول کشیده است، به این دلیل می‌باشد که تاییدیه و اطلاعات مناسبی از جانب توسعه دهنده آن کوین یا صرافی دریافت نکرده‌ایم تا تغییرات درخواست شده را منتشر کنیم. این موضوع برای توسعه دهندگانی رایج است که با شرایط ما موافق نباشند و از ارایه اطلاعات درخواست شده برای تایید آن‌ها امتناع کنند. سیاست کاری ما این است که ترجیح می‌دهیم برای شفاف سازی صبر کنیم تا این که اطلاعاتی را منتشر کنیم که معتقدیم درست و دقیق نمی‌باشد.

شایعه پنجم

کوین کپ مارکت توسط یک شخص اداره می‌شود.

جوابیه:

سایت CoinMarketCap توضیح داد، ما هم همانند سایر کسب و کارها تیم مخصوص خود و پست هی مخصوصی برای هر حوزه عملیاتی داریم. سعی بر این است که با تیم کوچک خود در نیویورک به کارهای روزانه سایت ادامه دهیم و دلیل نمی‌بینیم که به طور عمومی اسامی تیم خود را اعلام کنیم. این موضوع ممکن است با گذشت زمان تغییر کند اما در هر صورت قصد ما پنهان کاری بیش از حد نیست زیرا تمام تمرکز خود را صرف ایجاد CoinMarketCap و ارایه بهترین خدمات به کاربران و به طور کل به دنیای ارز دیجیتال می‌کنیم.

شایعه ششم:

کوین مارکت کپ به اکو سیستم ارز دیجیتال اهمیت نمی دهد.

جوابیه:

این مورد نیز کاملا اشتباه است. از سال ۲۰۱۳ رسالت CoinMarketCap ارایه اطلاعات ارزهای دیجیتال و مرور بازار ارز دیجیتال به شیوه آسان و قابل فهم بوده است. ما معتقدیم که تعهداتمان در قبال بی طرف بودن، مخالفت با سانسور و صحت اطلاعات در موفقیت و محبوبیت سایت نقش مهمی ایفا کرده است. ما به ماموریت و باور‌های خود تا رشد کامل فضای ارز دیجیتال و رایج شدن آن ادامه خواهیم داد.

 

حال که با رفع ابهامات مربوط به شایعات کوین مارکت کپ CoinMarketCap آشنا شدید، برای خرید بیت کوین پیشنهاد می‌شود بیت کوین‌های خود را از مجموعه اول پرداخت خریداری نمایید. همچنین توصیه می‌شود قبل از معامله، مقاله «آموزش معاملات ارزهای دیجیتال و نکات کلیدی آن» را مطالعه کنید.

امتیاز 5/5 - از 27 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT