معرفی خدمات واقعیت افزوده AR تبلیغاتی شرکت Zappar

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه دنیای تبلیغات و آموزش به سرعت در حال تغییر و تحول است و به واسطه کامپیوتر، دنیاهای جدیدی روی کاربران گشوده شده است. با ورود فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزود (AR) باز هم دنیا به سمت تغییرات عجیب و ترکیب دنیای فانتزی و واقعی پیش رفته است. پیش‌تر در مورد استفاده از AR برای کتاب نقاشی کودکان و امکان خرید آن صحبت کرده بودیم، در این مقاله به خدمات AR تبلیغاتی شرکت Zappar می‌پردازیم که از بهترین شرکت‌های دنیا در این زمینه است.

واقعیت افزوده (AR) ترکیب دنیای مجازی با دنیای واقعی می‌باشد که از دریافت داده از تصویر واقعی، می‌تواند یک خروجی دنیای مجازی را به آن بیافزاید. ما هر ساله شاهد آن هستیم که ابزار و روشهای آموزشی به واسطه فناوری دچار تحولات عظیم می‌شود.

سایت Zappar چیست؟

در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه کمبریج گروهی شکل گرفت که روی پروژه AR فعالیت کند. به سرعت این گروه سرمایه‌گذارانی پیدا کرد و در همان سال سایت Zappar با ۵۰ کاربر شروع به کار نمود. هم اکنون این شرکت علاوه بر لندن، در شهرهای سانفرانسیسکو، بوستون و سیدنی شعبی دارد و به سرعت هم در حال رشد است.

این کمپانی شرایطی را فراهم ساخته است که تصاویر چاپی بتواند به تصاویر متحرک سه بعدی تبدیل شود و بتوان برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار داد. همچنین بستری توسط این سایت فراهم شده است به نام ZapWorks که کارفرماها و صاحبان کسب و کار، تبلیغات محصولات خود را در همین بستر به راحتی طراحی کنند.

خدمات واقعیت افزوده AR تبلیغاتی شرکت Zappar

همانظور که گفته شد سایت Zappar محیطی را فراهم ساخته است که بتوان از صفر تا ۱۰۰ محصولات AR را فراهم ساخت.

Zapcodes: پس از آنکه پوستر تبلغاتی یا بنر یا جعبه محصول طراحی شد، با Zapcodes یک کد مخصوص فعال‌سازی مانند QR code مخفی به شما داده می‌شود که می‌توانید در طرح خود جایگزین کنید به طوری که به چشم مخاطب نیاید یا مزاحمتی ایجاد نکند.

ZapWorks: در ZapWorks شما به نرم افزاری دسترسی خواهید داشت که می‌توانید مطابق با طرح قبلی خود، ساختارهای سه بعدی AR را بسازید. پس از ساخت تصاویر AR و اعمال دستورها، طرح در سرور Zappar ذخیره خواهد شد و با QR کدی که قبلا ساخته بودید متصل می‌شود.

WebAR: در WebAR می‌توانید پس از ساخت طرح‌های سه بعدی در ZapWorks، فانکشن‌ها و دستوراتی را اعمال کنید که به صورت یک گیم AR درآید.

Zappar app: این اپلیکیشن باید توسط مشتریان یا کاربران نهایی روی گوشی خود نصب کرده باشند. پس از اسکن تصاویر چاپی ساخته شده، تصاویر AR مطابق با آن از سرور Zappar فعال شده و می‌توانند روی گوشی همراه خود مشاهده نمایند.

کاربرد های واقعیت افزوده AR تبلیغاتی

فرض کنید که یک نوشیدنی موجود در یک فروشگاه که فضای زیادی برای توضیحات کامل‌تر روی بسته بندی ندارد را بتوانید اسکن کنید و اطلاعات کاملی مانند مسیر تولید، جزییات نگه داری، جوایز، بازی‌های جذاب را مشاهده کنید. یا اینکه یک پوستر درسی روی دیوار مدرسه توسط دانش آموزان اسکن شده و اطاعات کامل علمی با جزییات را درحالی که تصویر به دنیای واقعی افزوده شده است را ببینند و یاد بگیرند.

به طور کل شرکت Zappar برای ۵ بخش عمده کاربردی پیشنهاد می‌دهد:

۱) رویداد‌ها: رویدادهای مهم مانند پوستر کنسرت، کنفرانس‌های علمی، کمپین های انتخاباتی، اعلامه‌های کلاس‌های درسی را شامل می‌شود.

۲) بسته بندی: هر محصولی که دارای بسته بندی است و در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، این قابلیت را دارند که AR روی آنها قرار گیرد.

۳) تبلیغات: تمامی بروشورها، کاتالوگ‌ها، بیلبوردها و دیگر روش‌های تبلیغاتی به راحتی با AR می‌توانند بازاریابی کنند.

۴) آموزش: تمامی مباحث درسی و صفحات کتاب‌های مدارس و دانشگاهی برای آموزش تکمیلی می‌توانند به AR تبدیل شوند.

۵) توسعه و امنیت: در مباحث صنعتی پوستر‌های ایمنی، روش‌های استفاده از یک دستگاه و … می‌تواند به صورت AR و تصویری نمایش داده شود.

۶) خدمات خرده پا: هر نوع خدمات دیگری مانند بازی، جایگذاری اشیا در اتاق و … هم می‌تواند با AR شکل گیرد.

در صورتی که قصد استفاده از خدمات واقعیت افزوده AR تبلیغاتی شرکت Zappar را دارید، پیشنهاد می‌شود برای پرداخت ارزی، از خدمات ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز 4.2/5 - از 10 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT