آموزش ثبت نام در coursera

آموزش ثبت نام در coursera با پاسپورت ایرانی

زمان مطالعه 4 دقیقه

پیش‌تر در خصوص دوره های آموزشی کورسرا (coursera) صحبت کردیم. coursera.org که یک وب سایت آموزشی است، دوره های آموزشی در علوم مختلفی را به صورت رایگان یا با هزینه کم را برای علاقه‌مندان به یادگیری در سراسر دنیا فراهم می‌کند. در این پست قصد داریم به آموزش ثبت نام در coursera بپردازیم.

آموزش ثبت نام در coursera

۱) برای ثبت نام در coursera به وب سایت آن به آدرس coursera.org وارد شوید. (ترجیحا با VPN تمام مراحل را انجام بدید چون امکان دسترسی به آدرس‌ها برای ایرانی‌ها وجود ندارد)

۲) برای ثبت نام در coursera از منو بالا سمت راست گزینه «Join for Free» را انتخاب کنید و نام نام خانوادگی و پسورد را وارد نمایید.

آموزش ثبت نام در coursera معرفی

۳) پس از ثبت نام در کورسرا، شما بایستی اطلاعات مختصری از خود، در سایت وارد کنید. این اطلاعات شامل سابقه کار، تحصیلات، زمینه تخصصی کاری، سابقه کاری شرکتی که در آن کار می‌کردید؛ دانشجو بودن یا نبودن شما، جزو این موارد است. یا اینکه شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «SKIP» این مرحله را نادیده بگیرید.

آموزش ثبت نام در coursera وریفای

۴) پس از تکمیل اطلاعات شخصی، شما در داشبورد به سه بخش دسترسی دارید:

  • در قسمت My Course شما به آخرین دوره‌های فعال، دوره‌هایی که از کار افتاده‌اند و دوره‌هایی که پایان یافته‌اند، دسترسی دارید.
  • در بخش Accomplishment نتیجه دوره‌هایی را که به اتمام رسانده‌اید را به شما نمایش می‌دهد.
  • بخش Recommendation دوره‌هایی متناسب با شغل و اطلاعاتی که در مرحله قبل تکمیل کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کند.

آموزش ثبت نام در coursera فرایند

۵) دقت داشته باشید که کورسرا، آموزش‌ها رو در ۵ مدل ارائه می‌دهد. این دوره‌ها در نحوه ارائه (به صورت وبینار لایو، یا از پیش ضبط شده)، مدت دوره، هزینه، شرایط ثبت‌نام و گرفتن بورس تحصیلی متفاوت هستند. سه مدل آخر، مدارک رسمی دانشگاهی و معتبری می‌دهد که برای اپلای هم قابل استناد است.

آموزش ثبت نام در coursera انواع

۱) حال که آموزش ثبت نام در coursera طبق مراحل بالا دیدید، وقت آن رسیده تا دوره‌ای متناسب با نیاز خود پیدا کنید. از منو بالای سایت بر روی گزینه Explore کلیک کنید. لیستی از رشته‌های اصلی به شما نمایش داده می شود که هر کدام زیر بخش‌های مخصوص به خود را دارد.

آموزش ثبت نام در coursera لیست

 

۲) در قسمت Skill شما مهارت‌های متنوعی در آن زیر شاخه مورد نظر، مشاهده می‌کنید. Job Title به شما عناوین شغلی متفاوتی را پیشنهاد می‌کند و متناسب با شغل مورد نظر دوره‌های آموزشی را به شما نشان می‌دهد. language زبانی که دوره ارائه می‌شود را مشخص می‌کند که اغلب دوره‌های کورسرا به انگلیسی است اما دوره‌هایی به اسپانیایی، روسی و عربی وجود دارد. Creator دانشگاه و یا مرکز برگزار کننده دوره را مشخص می‌کند.

۳) پس از انتخاب دوره مورد نظر، مشخصات آن برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه Enroll در گوشه بالا سمت راست به معنی ثبت نام کردن در دوره است. با کلیک بر روی این گزینه وارد فرایند ثبت نام در کلاس می‌شوید.

آموزش ثبت نام در coursera مراحل۴) برای پرداخت بین‌المللی می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده کنید (حدوداً بین ۲۵ تا ۷۰ دلار در ماه) سپس گزینه اول، یعنی Purchase Course رو انتخاب کنید. اگر به مدرک احتیاجی ندارید و می‌خواهید دوره را بگذرانید، تیک مربوط بدون مدرک را بزنید تا رایگان شود.

آموزش ثبت نام در coursera پرداخت

 

۵) اگر مدرک را می‌خواهید ولی توان پرداخت هزینه دوره‌ها را ندارید، برخی از دوره‌ها کمک هزینه تحصیلی دارند که در صفحه دوره، کنار دکمه Enroll لینک Financial Aid Available را می‌توانید اقدام کنید. در سیستم جدید کورسرا ۱۵ روز طول می‌کشد تا جواب به شما داده شود (بخاطر همین ترجیحا وقتی می‌خواهید یک کورس را شروع کنید، ۱۵ روز قبلش اقدام کنید).

آموزش ثبت نام در coursera رایگان ارز

۶) مهمترین قسمت ثبت نام ID Verfication است که باید تصویر پاسپورت خود را ارسال کنید. پاسپورت ایرانی مشکلی ندارد به شرط آنکه با VPN وارد شده باشید و همچنین ادعا کرده‌ باشید که خارج از ایران سکونت دارید (باید آدرس و شماره تلفن‌ فرضی خارج از ایران و ترجیحا کشورهای همسایه وارد کرده باشید).

۷) سوال‌های عمومی مثل تحصیلاتتان، میزان درآمد و وضعیت شغلی و اینکه چند دلار می‌توانید برای این دوره هزینه کنید از شما پرسیده می‌شود. دو تا سوال اصلی که «چرا برای کمک هزینه تحصیلی اقدام می‌کنید؟» و «این دوره چطور می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف شغلیتون کمک کند؟» از شما پرسیده می‌شود که برای هر کدام از این سوال‌ها باید یک جواب ۱۵۰ کلمه‌ای بنویسید.

آموزش ثبت نام در coursera رایگان

۸) در نهایت وقتی کورس را تمام کنید یک گواهینامه به شما می‌دهند که دوره را پاس کرده‌اید و این قابلیت وجود دارد که مدرک را روی لینکدین خود منتشر کنید.

آموزش ثبت نام در coursera مدرک

چگونگی پرداخت هزینه دوره های coursera

پس از مطالعه آموزش ثبت نام در coursera با پاسپورت ایرانی ، می‌توانید با خیالی راحت‌تر برای این دوره‌ها اقدام نمایید. حتی اگر برای دوره‌هایی نیاز به پرداخت هزینه داشتید، می‌توانید به راحتی با کمک مجموعه اول پرداخت برای پرداخت هزینه ارزی دوره‌های coursera اقدام نمایید.

خدمات پرداخت هزینه ثبت نام دوره های کورسرا

 

امتیاز 2.9/5 - از 132 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

12 دیدگاه

  1. بهزاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای id verification مشکل خوردم و پاس ایرانی قبول نمیکنه. کشور رو زدم هلند و فیلتر شکن هم روشن دارم ولی بازم اشکال تحریم میگیره. شما نوشتید باید آدرس و تلفن خارج از کشور بدید ولی اصلا نمی پرسه برای اینا و جایی نمیاره که آدرس و تلفن بدیم. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام این مقاله مربوط به فروردین ماه است و ممکن است سایست های کورسرا برای وریفای دچار تغییراتی شده باشد که لازم است دوباره بررسی کنیم.
      با این حال در مورد پاسپورت اصولا نباید مشکلی باشد، چراکه بسیاری از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در خارج کشور از خدمات این سایت استفاده می‌کنند.

  2. زهره گفت:

    سلام. من دو تا دوره شرکت کردم و دوره ها رو به اتمام رسوندم اما کلا وریفای نکرد و بعد از کلی ایمیل زدن گفتن چون ایرانی هستی نمیشه.لوکیشن هم ایران نزدم

    1. فرید امیری گفت:

      احتمالا در هنگام ثبت نام با ip ایران وارد سایت شده اید و محل شما شناسایی شده است

  3. پوریا گفت:

    سلام من خیلی وقت بود میخاستم مدرک بگیرم برای اینکه بتونم رزومه توبی جمع کنم که الان تونستم ۹تا مدرک معتبر از دانشگاهای استنفورد هاروارد کالیفزنیا جان هاپکینز و …بگیرم که خیلی بدردم خورد و cv رزومه خوبی جمع کردم برای اپلای و حتی داخل ایرانم برای استخدام خیلی موثره . اگه خاستین یه سر به پیج coursera_ir توی اینستا بزنین دمشون گرم ????????

    1. محمدباقر گفت:

      مرسی ازتون بالاخره تونستیم مدرکمونو بگیریم دیگه واقعا ناامید شده بودم که از این پیج کمک گرفتم دمشوووون گرممم ????????????????????????????????????

      1. سارا گفت:

        سلام من یک دوره specilize ‘bv,knl ,gd hcl رو گذروندم ولی ازم verifyid میخواد و نمی دونم چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید

        1. نیما نوبخت گفت:

          درود
          لطفا اعلام نمایید چه مدارکی جهت وریفای از شما درخواست شده است؟

  4. پوریا گفت:

    واگه خاستین مدرکتون رو تو لینکدین هم میتونین از خود سایت کورسرا shareکنین و ازونجا آفر شغلی بگیرین
    پیجشونو میزارم کاره خیلی از بچه هارو حل کردن فقط فک کنم یه هزینه ای میگیرن ازتون چون دوره ها به دلاره coursera_ir

  5. gash گفت:

    من که چند تا دوره رو گذروندم ولی برای وریفای کردن مشکل دارم. با فیلتر شکن هم دوره هارو گذروندم ولی وریفای نمیشه. حتی شماره و محل یه کشور دیگهرو دادم. فکر کنم چون رایگانه مدرک نمیدن. من واسه رایگان اقدام کردم. پولی نمیخواستم

  6. مم گفت:

    بدون پاسپورت نمیشه؟ من پاسپورت ندارم و نمیتونم بگیرم.

  7. مریم گفت:

    سلام به همگی. من یک دوره در سایت کورسرا گذروندم میخواستم مدرکو دانلود کنم ولی توی verify id خطا دوربین و سخت افزار و ازین حرفا میده. ایا راه حلی داره بتونم با کارت ملی یا پاسپورت مدرکمو بگیرم؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT