فیسبوک دیم ( Diem ) ارز دیجیتال

فیسبوک دیم ( Diem ) می‌تواند استیبل کوین خود را در سال 2021 عرضه کند

زمان مطالعه 2 دقیقه

CNBC گزارش داد، Diem، که پروژه ارز دیجیتال مورد حمایت فیسبوک است، می‌تواند از اولین استیبل کوین خود در سال ۲۰۲۱ در حد یک پروژه کوچک، رونمایی کند. در ادامه به فیسبوک دیم ( Diem ) و احتمال ساخت استیبل کوین از سمت آن می‌پردازیم.

غول رسانه‌های اجتماعی سیلیکون ولی، در ژوئن ۲۰۱۹ تصمیم گرفت که ارز دیجیتالی، Libra را عرضه کند، و فیس بوک امیدوار بود که به یک ارز جهانی تبدیل شود. این امر با واکنش دولت‌های بین المللی روبرو شد و سرانجام حامیان بزرگی مانند Mastercard و Visa را از دست داد.

پس از آن گروه Libra برنامه‌های خود را تغییر داد و به سمت استیبل کوین‌های متعددی که یکی یکی توسط ارزهای دولتی حمایت می‌شدند، تغییر رویه داد، و از آن زمان تاکنون تغییر شکل داده است. CNBC گفت: پروژه جدید ماهیتی مشابه پروژه اصلی دارد، اما بدون هیاهو و جنجال، و البته با نامی متفاوت.

احتمال انتشار استیبل کوین از سمت فیسبوک دیم ( Diem ) در سال ۲۰۲۱

1 فیسبوک دیم ( Diem ) می‌تواند استیبل کوین خود را در سال 2021 عرضه کند

یک منبعی به CNBC گفته که انجمن عام المنفعه Diem مستقر در سوئیس امسال قصد دارد یک نمونه آزمایشی با یک استیبل کوین مرتبط به دلار آمریکا معرفی کند. از منظر مقیاس، نمونه آزمایشی کوچک‌تر خواهد بود و معاملات بین مشتریان حقیقی را هدف قرار خواهد داد.

Diem فیس بوک هنگامی که اولین بار رونمایی شد، بسیار مورد توجه و بررسی قرار گرفت، که بخشی از آن به این دلیل بود که ماهانه ۲/۸ میلیارد کاربر فعال در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ داشت. بانکداران مرکزی و سیاستمداران نگران بودند که ارزهای کوینی، ثبات پولی را تهدید کند. علاوه بر این، مقامات نگران بودند که دارایی‌های دیجیتالی منجر به پولشویی بیش‌تر شود. نگرانی دیگر مربوط به اقدامات امنیتی و چگونگی برنامه ریزی فیس بوک برای محافظت از حریم خصوصی کاربران بود.

صرف نظر از این جنجال‌ها، بعضی منابع به CNBC گفتند که همچنین گزینه‌ای برای خرید کالاها و دیگر خریدها برای کاربران وجود دارد. هیچ تاریخی و زمان دقیقی در مورد رونمایی اعلام نشده است.

فیسبوک دیم ( Diem ) در سال ۲۰۲۱

 

Michael Casey، مسئول محتوای انتشارات  cryptocurrency CoinDesk، در CNBC گفته: “این پروژه به طرز چشمگیری از مرکز توجه بودن فاصله گرفت.”

پروژه اصلی فیس بوک برای یک استیبل کوین به نام Libra قرار بود در پایان سال گذشته راه اندازی شود. هدف اولیه اخذ تأیید از سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) و احتمالاً رونمایی از آن در ژانویه بود.

ارز دیجیتال با انتقاد قانونگذاران و نهادهای نظارتی در ایالات متحده روبرو شد. صرف نظر از این، پیش بینی شده که آغاز کار Libra در دسامبر سال ۲۰۲۰ به واقعیت تبدیل شود.

حال که احتمال ساخت استیبل کوین از سمت فیسبوک دیم ( Diem ) را دریافتید، پیشنهاد می‌شود از خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این مجموعه انواع کیف پول‌های سخت افزاری مانند نانو لجر S و X را به فروش می‌رساند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT