2 ارز دیجیتال هلیوم (Helium) چیست ؟ دلایل سرمایه گذاری بر روز این رمز ارز

ارز دیجیتال هلیوم (Helium) چیست ؟ دلایل سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز

ارز دیجیتال هلیوم (HNT) یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) است. شبکه اصلی Helium که در ژوئیه ۲۰۱۹ راه اندازی شد، به دستگاه‌های بی سیم کم مصرف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را در سراسر شبکه گره‌های خود ارسال کنند.

گره‌ها به شکل اصطلاحاً Hotspots هستند که ترکیبی از یک دروازه بی‌سیم و یک دستگاه استخراج بلاک چین هستند. بنابراین کاربرانی که از گره‌ها استفاده می‌کنند در توکن رمز ارز بومی Helium ،HNT پاداش می‌گیرند و پاداش دریافت می‌کنند.

هدف ارز دیجیتال هلیوم این است که ارتباطات اینترنت اشیاء را برای آینده آماده کند و نقص در زیرساخت‌های کنونی را از بدو تولد در سال ۲۰۱۳ شناسایی کند.

بنیانگذاران هلیوم چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال هلیوم (Helium) چیست ؟ دلایل سرمایه گذاری بر روز این رمز ارز

سه بنیانگذار هلیوم Amir Haleem ،Shawn Fanning ،Sean Carey این شرکت را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کردند. Amir Haleem دارای سابقه فعال در زمینه ورزش‌های الکترونیکی و توسعه بازی است. برعکس، Fanning به دلیل توسعه Napster، سرویس اشتراک موسیقی که یکی از اولین سرویس‌های اصلی بین المللی (P2P) در اواخر دهه ۱۹۹۰ بود، مشهور است.

Sean Carey در عین حال چندین نقش توسعه‌ای قبل از هلیوم داشت، که شامل شرکت بهینه سازی تبلیغات Where، خریداری شده توسط PayPal بود.

تیم هلیوم در حال حاضر متشکل از اعضایی است که به گفته شرکت در “رادیو و سخت افزار، تولید، سیستم‌های توزیع شده، فناوری‌های همتا به همتا و بلاک چین” تجربه دارند.

دلایل سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال هلیوم

1 ارز دیجیتال هلیوم (Helium) چیست ؟ دلایل سرمایه گذاری بر روز این رمز ارز

هدف هلیوم بهبود قابلیت‌های ارتباطی دستگاه‌های اینترنت اشیاء بی‌سیم (IoT) است. در سال ۲۰۱۳، زیرساخت‌های اینترنت اشیا هنوز در مراحل اولیه خود بود، اما توسعه دهندگان می‌خواستند تمرکز زدایی را به پیشنهاد خود اضافه کنند، بنابراین در ادبیات رسمی از آن به عنوان “شبکه مردم” یاد می‌کنند.

جذابیت اصلی آن برای صاحبان دستگاه و کسانی است که به فضای اینترنت اشیا علاقه مند هستند، با انگیزه‌های مالی، امکان دسترسی بیشتر را فراهم می‌کند.

شبکه با اثبات پوشش کار می‌کند، یک الگوریتم اجماع جدید مبتنی بر پروتکل HoneyBadger BFT که به گره‌های یک شبکه اجازه می‌دهد در مواقعی که کیفیت اتصال بسیار متغیر است به اجماع برسند.

علاوه بر ارز دیجیتال هلیوم، کاربران هزینه تراکنش را در توکن جداگانه‌ای به نام Data Credits می‌پردازند که قابل مبادله نیست و به خود کاربران مربوط می‌شود. HNT نشانه اصلی شبکه هلیوم است. عرضه آن محدود نیست، اما تقریباً ۵ میلیون ارز دیجیتال هلیوم در ماه صادر می‌شود. دوره‌های تقریبی استخراج ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پاداش‌هایی را که مطابق برنامه در حال تغییر رشد توزیع می‌شوند، باز می‌کند.

هلیوم توضیح می‌دهد که در ابتدا، صاحبان گره‌ها برای ایجاد زیرساخت شبکه HNT بیشتری دریافت می‌کنند، در حالی که بعداً، انتقال داده‌های دستگاه سودمندتر خواهد بود. انتظار می‌رود این مکانیسم تعدیل توزیع توکن‌ها حدود ۲۰ سال دوام بیاورد.

حال که با ارز دیجیتال هلیوم آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT