روش های جلوگیری از هک اینستگرام

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا نگران این هستید که کسی بداند چگونه اینستاگرام شما را هک کند؟ در این پست به معرفی روش های جلوگیری از هک اینستگرام می پردازیم.

خرید با پی پال

اینستاگرام یکی از محبوب ‌ترین اپلیکیشن‌ های رسانه ‌های اجتماعی است. البته، هدف بزرگی برای مجرمان سایبری هم می باشد که می ‌خواهند اکانت های کاربری را هک کنند.

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

چگونه مردم اکانت اینستاگرام شما را هک می کنند؟ عواقب این کار چیست؟ و برای ایمن سازی اکانت اینستاگرام خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

راه های زیادی وجود دارد که افراد می توانند به اکانت اینستاگرام شما دسترسی داشته باشند و برخی از رایج ترین روش های حمله به شرح زیر است.

فیشینگ

فیشینگ یکی از رایج ترین حملات سایبری است که کاربران عادی اینترنت با آن مواجه می شوند و دقیقاً همانطور که به نظر می رسد عمل می کند.

این فرآیند با ایجاد یک صفحه ورود به سیستم توسط مهاجم شروع می شود که از نظر بصری با سرویس مورد نظر آن ها یکسان می باشد. در این حالت، مهاجم می ‌تواند یک صفحه لاگین جعلی در اینستاگرام ایجاد نماید که از نظر بصری با صفحه واقعی یکسان است و آن را به عنوان لینک به یک هدف نا مشخص ارسال کند.

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

هنگامی که مشخصات ورود خود را وارد صفحه کردید، به جای اینستاگرام برای مهاجم ارسال می شود و به صفحه ورود واقعی هدایت می شوید.

خوشبختانه، اکثر مرورگر های مدرن به طور خودکار صفحه فیشینگ را شناسایی کرده و از نمایش آن جلوگیری می کنند. همچنین می توانید نوار آدرس را بررسی کنید تا ببینید آیا در صفحه ورود واقعی هستید یا خیر.

حملات Social Engineering

حملات Social Engineering نیز یکی دیگر از روش ‌های رایج مورد استفاده هکر ها برای فریب دادن افراد به منظور واگذاری رمز های عبورشان می باشد. ممکن است از طرف شخصی که ادعا می کند یکی از مقامات یا کارمندان اینستاگرام است تماس یا پیامی دریافت کنید و از شما بخواهد که رمز عبور خود را بگویید.

این نوع حملات معمولاً در موارد کلاهبرداری مالی دیده می ‌شوند، اما می ‌توانند در هر سرویس دیگری هم اتفاق بیافتند. در حالی که کلاهبرداران زیادی نخواهند بود که با شما تماس بگیرند و رمز عبور اینستاگرام شما را بیرون بیاورند اما این روش هنوز یک روش حمله است که باید از آن آگاه باشید. اینستاگرام یا هر سرویس دیگری از طریق ایمیل، پیام ها یا تلفن از شما رمز عبور می خواهد.

حملات Brute Force

حملات Brute Force از ساده ترین حملات برای اجرا در اینستاگرام هستند. در این نوع حمله تنها چیزی که مهاجم نیاز دارد نام کاربری اینستاگرام شما و میزانی دانش اولیه برنامه نویسی است. هزاران مخازن در GitHub وجود دارد که میزبان ابزار های brute-forcing ساخته شده در پایتون یا سایر زبان های برنامه نویسی هستند که فقط به یک نام کاربری اینستاگرام نیاز دارند و سپس تلاش می کنند تا رمز عبور شما را بشکنند.

حملات Brute-Force با تلاش مکرر برای حدس زدن رمز عبور شما کار می کنند. برنامه هایی مانند موارد ذکر شده در بالا از پروکسی استفاده می نمایند تا پس از تلاش و شکست مکرر مسدود نشوند. موفقیت این حملات تا حد زیادی به تطابق رمز عبور شما با لیست رمز هایی که مهاجم استفاده می ‌کند بستگی دارد، بنابراین گذرواژه‌ های رایج و ساده بیشتر مستعد چنین حملاتی هستند.

استفاده از برنامه های شخص ثالث

بسیاری از برنامه ‌های شخص ثالث اینستاگرام را خواهید دید که در سر تا سر وب پراکنده شده‌اند و ادعا دارند قابلیت‌ های بیشتری مانند زمان‌ بندی پست ‌ها یا نمایش DM های ارسال نشده اضافه می ‌کنند. در حالی که ممکن است ویژگی های اضافی دریافت کنید، می توانند اعتبار ورود به سیستم شما را هم در معرض مهاجم قرار دهند. اینستاگرام به شدت توصیه می‌ کند از چنین برنامه ‌هایی استفاده نکنید و حتی می ‌تواند اکانت شما را برای این کار مسدود کند.

عادت های بد رمز عبور

عادات بد رمز عبور می تواند اکانت اینستاگرام شما را به راحتی در معرض هک قرار دهد. اگر از رمز عبور یکسانی در چندین اکانت استفاده می ‌کنید، هر یک از آن اکانت ‌ها در معرض نقض داده‌ ها قرار می‌ گیرند می ‌توانند اکانت های دیگر شما را در معرض خطر قرار دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر از رمز های عبور رایج مانند «گذرواژه» یا «1234567890» استفاده می ‌کنید، آن ها به اهداف آسانی برای حملات بی رحمانه تبدیل می‌ شوند. مطمئن شوید که از یک رمز عبور منحصر به فرد استفاده می نمایید که ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکتر های خاص است.

چگونه از اینستاگرام خود در برابر هک شدن محافظت کنیم؟

اکنون که روش ‌های متداول هک کردن اکانت اینستاگرام شما را مورد بررسی قرار دادیم، بیایید در مورد راه حل مناسب آن صحبت کنیم. خوشبختانه، محافظت از اکانت در برابر مزاحمان کار چندان دشواری نیست. تنها چیزی که لازم است چند کلیک برای فعال کردن ویژگی های امنیتی و برخی عقل سلیم است.

2FA را فعال کنید

اولین خط دفاعی شما در برابر هک شدن اینستاگرام فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای است که به نام 2FA شناخته می شود. کاری که انجام می دهد این است که پس از وارد کردن رمز عبور به شکل یک رمز عبور یکبار مصرف (OTP) یک لایه حفاظتی اضافه می کند.

حتی اگر رمز عبور شما در معرض سایر افراد قرار گیرد، فعال بودن 2FA در حساب اینستاگرام شما به این معنی است که آن ها همچنان باید OTP را از تلفن شما وارد نموده تا به اکانت دسترسی پیدا کنند.

اعتبارنامه های موجود را بررسی نمایید

همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر از یک رمز عبور در همه سرویس ‌ها استفاده می ‌کنید، لو رفتن آن در یک اکانت می ‌تواند همه اکانت ‌های شما را به خطر بیندازد. برای مقابله با آن، باید به طور مرتب بررسی کنید که هیچ یک از اکانت های شما در معرض نقض داده ها قرار نگرفته باشند.

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

در حالی که اکثر مدیران رمز عبور و حتی مرورگر ها دارای این ویژگی داخلی هستند، ساده ‌ترین راه برای بررسی اینکه آیا یک رمز عبور لو رفته یا نه، از طریق Have I Been Pwned می توان نقض داده‌ ها و رمز های عبور فاش شده را مستند کرد.

اگر متوجه شدید که رمز عبور اینستاگرام شما فاش شده، بلافاصله آن را به یک رمز عبور جدید تر و قوی تر تغییر دهید تا از تصاحب اکانت کاربری خود جلوگیری کنید.

از رمز های عبور منحصر به فرد استفاده کنید

استفاده از گذرواژه‌ های منحصر به ‌فرد در هر وب ‌سایت یا اکانت اجتماعی مختلفی که استفاده می ‌کنید می ‌تواند خسته ‌کننده به نظر برسد، اما اگر به‌دنبال محافظت از اکانت های خود به بهترین شکل ممکن هستید، این یک الزام مطلق است.

داشتن گذرواژه‌ های منحصر به ‌فرد در اکانت ‌های مختلف، یا حداقل اکانت های اجتماعی، تضمین می ‌کند که در صورت نقض هر یک از رمز های عبور دیگر، از آن ها محافظت می ‌شود. و اگر در به خاطر سپردن چند رمز عبور مشکل دارید، می توانید برای هر موقعیتی مدیریت رمز عبور را بررسی نمایید.

از برنامه های شخص ثالث خودداری کنید

همانطور که ویژگی های یک برنامه شخص ثالث جذاب است، ما به شدت توصیه می کنیم از آن ها دوری کنید. هنگام استفاده از چنین برنامه هایی، اساساً تمام فعالیت ها و داده های اکانت خود را از طریق یک واسطه که در این مورد توسعه دهنده برنامه است، ارسال می نمایید.

حتی اگر به توسعه ‌دهنده اعتماد داشته باشید، چنین برنامه‌ هایی به راحتی می ‌توانند با حملات MITM مورد هدف قرار گیرند. به طور خلاصه، MITM اساساً داده های شما را در حین ارسال به یک برنامه رسمی یا سرورهای وب سایت سرقت می کنند و به هکر ها اجازه می دهند اکانت شما را کنترل کنند.

نحوه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

اگر اکانت شما قبلاً هک شده باشد، اینستاگرام راهی برای دسترسی مجدد به آن را ارائه می دهد. ابتدا، اگر اکانت شما هنوز نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن اصلی را دارد، می توانید از طریق گزینه فراموشی رمز عبور در صفحه ورود، رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

روش های جلوگیری از هک اینستگرام

در صورتی که اکانت شما هک شد و هکر نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که برای ورود به سیستم استفاده کردید را تغییر داد، به بخش پشتیبانی اینستاگرام بروید و مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

اینستاگرام باید یک لینک ورود به سیستم برای شما ارسال کند که ممکن است نیاز به گرفتن سلفی ویدئویی داشته باشد. این کار برای اطمینان از اینکه فقط شما می توانید دوباره به اکانت خود دسترسی پیدا کنید انجام می شود. پس از تکمیل تأیید، باید بتوانید رمز عبور خود را بازنشانی و اکانت خود را بازگردانید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت