بهترین راه ها برای انتقال پول به روسیه

معرفی بهترین راه ها برای انتقال پول به روسیه

زمان مطالعه 4 دقیقه

در این مقاله من تجربه شخصی خود از انتقال پول به روسیه با استفاده از روش‌های مختلف را به شما می‌گویم: انتقال بانکی، Western Union ،PayPal ،WebMoney و TransferWise را شامل می‌شود. خواهید دید که اختلاف قیمت بین شیوه‌های مختلف چقدر زیاد است.

روش‌های مختلف انتقال پول به روسیه

در چندین مورد مجبور شده‌ام مبالغ کمی را برای اقوام خود به روسیه یا گرجستان ارسال کنم. ارسال پول به خارج از کشور همیشه به معنای پرداخت مبلغی کمیسیون است و اگر این حواله را به کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق (روسیه، اوکراین، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و…) انجام دهید، این کمیسیون‌ها حتی بیش‌تر هستند.

بگذارید هزینه ارسال ۱۰۰۰ دلار به روسیه را به عنوان معیار در نظر بگیریم.

  • روش‌های سنتی: مانند WesternUnion یا MoneyGram.
  • خدمات پرداخت آنلاین PayPal
  • خدمات انتقال پول P2P: مانند TransferWise.
  • روش WebMoney

اولین چیزی که باید بگویم این است که برای مبالغ اندک پول، انتقال بانکی بدترین روش است، زیرا کارمزد دریافتی توسط بانک‌ها (هم از بانک صادر کننده و هم از بانک دریافت کننده در روسیه) معمولاً بسیار زیاد است. به همین دلیل، سال‌ها است که استفاده از نقل و انتقالات بانکی برای ارسال پول به روسیه را متوقف کرده‌ام، زیرا این هزینه‌ها بسیار گزاف است.

روش Webmoney

0 معرفی بهترین راه ها برای انتقال پول به روسیه

وب مانی بهترین راه برای فرستادن پول به روسیه است ولی بدلیل اینکه شرکت از فروش سهام خود به شرکت‌های آمریکایی خود داری کرد دارای محدودیت‌هایی مانند ممانعت برداشت مستقیم از حساب بانکی در آمریکا است.

اگر شما ۱۰۰۰ دلار بخواهید انتقال دهید فقط ۰/۸٪ (۸ دلار) کارمزد می‌دهید، این نسبت به بقیه‌ی روش‌ها همانند پی پال بسیار کمتر است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روش‌های سنتی WesternUnion یا MoneyGram

3 معرفی بهترین راه ها برای انتقال پول به روسیه

WesternUnion یا MoneyGram شرکت‌های تخصصی در ارسال پول به خارج از کشور هستند. آن‌ها شبکه گسترده‌ای از دفاتر دارند که من در موارد مختلف از آن‌ها استفاده کرده‌ام، اکنون آنها خدمات انتقال پول را از طریق وب سایت اینترنتی خود ارائه می‌دهند.

خوب، ارسال ۱۰۰۰ دلار به روسیه از طریق Western Union اگر از طریق انتقال بانکی (۲۵ دلار کمیسیون) یا با کارت نقدی یا اعتباری (۲۵ دلار کمیسیون) ارسال کنید، کمیسیون بالایی دارد، اما نرخ ارز خوبی دارد. این بدان معنی است که اگر شما امروز ۱۰۰۰ دلار به روسیه بفرستید، نرخ ارز ۷۱/۹۱۶ روبل برای هر دلار به شما پرداخت می‌شود، بنابراین گیرنده در روسیه ۷۱۹۱۶ روبل دریافت می‌کند.

خدمات پرداخت آنلاین PayPal

1 معرفی بهترین راه ها برای انتقال پول به روسیه

PayPal یک روش پرداخت است که تقریباً توسط هر کسی شناخته شده است و به شما امکان خرید در بسیاری از وب سایت‌ها و همچنین انتقال پول بین کاربران از طریق ایمیل را می‌دهد.

برخلاف آنچه که بسیاری از مردم فکر می‌کنند، PayPal به دو دلیل بهترین نیست

اولا، وقتی صحبت از معاملات شخصی بین المللی پول به روسیه می‌شود، رایگان نیست، زیرا PayPal در صورت ارسال از حساب بانکی، هزینه‌ای معادل ۲/۱۵ دلار و اگر از طریق کارت اعتباری ارسال کنید ۴٪ هزینه دریافت می‌کند. در مورد معاملات تجاری، کارمزد حتی بیش‌تر است.

ثانیا، وقتی دلار را برای گیرنده‌ای در روسیه می‌فرستید، PayPal نرخ ارز نسبتاً نا‌مطلوبی را اعمال می‌کند. امروز نرخ ارز ۷۰/۰۶۷۸ روبل برای هر دلار اعمال می‌کند.

بنابراین، اگر ۱۰۰۰ دلار برای یکی از اقوام یا یک دوست روسیه بفرستید، کمیسیون ۲/۱۵ دلار خواهد بود (اگر از کارت بانکی خود استفاده کنید ۴۰ دلار)، اما دوست یا عضو خانواده شما در حساب Paypal خود مبلغ ۷۰۰۶۷/۸۱ روبل دریافت می‌کند. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر گیرنده بخواهد این پول را به حساب بانکی روسی خود منتقل کند، برای در دسترس بودن پول باید چند روز صبر کند.

خدمات انتقال پول TransferWise

2 معرفی بهترین راه ها برای انتقال پول به روسیه

اخیراً، چندین سرویس آنلاین مالی (P2P) ایجاد شده‌اند که انتقال پول با کارمزد کم و نرخ واقعی ارز لحظه‌ای را ارائه می‌دهند. معروف‌ترین آن‌ها TransferWise (از سازندگان Skype) است.

این روشی است که من در حال حاضر برای ارسال پول به روسیه از آن استفاده می‌کنم زیرا برای من ارزان‌تر و راحت‌تر است.

به عنوان مثال، ارسال ۱۰۰۰ دلار به روسیه امروز دارای کمیسیون ۱/۶٪ (۱۶/۰۱ دلار) است اما نکته خوب در مورد TransferWise این است که نرخ ارز نزدیک به نرخ واقعی (۷۳/۴۸۷۰ روبل برای هر دلار) اعمال می‌کند. در نتیجه، گیرنده در روسیه ۷۲۳۱۰/۴۷ روبل دریافت می‌کند (برخلاف روش‌های قبلی که کارمزد جداگانه پرداخت می‌شود، کمیسیون را قبل از واریز دریافت می‌کند). علاوه بر این، توجه داشته باشید که TransferWise به شما امکان می‌دهد بدون هزینه اضافی از طریق کارت پرداخت انجام دهید.

نتیجه

4 معرفی بهترین راه ها برای انتقال پول به روسیه

Western Union

  • شما ۱۰۰۰ دلار می‌فرستید و گیرنده در روسیه ۷۱۹۱۶ روبل دریافت می‌کنید.
  • علاوه بر این، شما باید کارمزد ۲۵ دلاری بپردازید.

PayPal

  • شما ۱۰۰۰ دلار می‌فرستید و گیرنده در روسیه ۷۰۰۶۷/۸۱ روبل دریافت می‌کند.
  • علاوه بر این، شما باید کمیسیون پرداخت کنید که بین ۲/۱۵ تا ۴۰ دلار متغیر است.

TransferWise

  • شما ۱۰۰۰ دلار می‌فرستید و گیرنده در روسیه ۷۲۳۱۰/۴۷ روبل دریافت می‌کند (برخلاف روش‌های قبلی که کارمزد جداگانه پرداخت می‌شود، ۱۶/۰۱ دلار از این مبلغ به عنوان کمیسیون دریافت می‌شود).

WebMoney

  • برای استفاده از این خدمت وب مانی، ۰/۸ درصد از مبلغ کل به عنوان کارمزد برداشته می‌شود که پرداخت آن به عهده فرد فرستنده است. بنابراین در صورتی که قصد انتقال ۱۰۰۰ دلار دارید، باید ۱۰۰۸ دلار موجودی در حسابتان داشته باشید تا ۱۰۰۰ دلار به دست فرد گیرنده برسد.

برای انجام محاسبات و مقایسه باید گفت، همه محاسبات در ۱۷ مه سال ۲۰۲۰ انجام شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، تفاوت قیمت بین این روش های مختلف بسیار زیاد است.

حال که با بهترین روش‌های انتقال پول به روسیه آشنا شدید، اگر قصد انتقال پول به روسیه را دارید می‌توانید از خدمات وب مانی و پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT