0 6 5 نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

زمان مطالعه 6 دقیقه

ماهانه ده‌ها توکن و کوین جدید وارد بازار می‌شود و در کنار این توکن‌ها و سکه‌های جدید، مجموعه‌ای از عرضه‌های اولیه سکه (ICO) ارائه می‌شود. انگیزه‌ی جمعیت وسیعی از سرمایه گذاران برای استفاده از این فرصت‌ها افزایش یافته است، حتی با وجود این واقعیت که ارزهای رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۸ سقوط بزرگی داشته‌اند. همه این عوامل با یکدیگر باعث جذب و ورود کلاهبرداران می‌شود. از این گذشته، سرمایه گذاران ثابت کرده‌اند که مایل‌اند پول خود را به سمت ارزهای رمزنگاری شده بسیار سودآور هدایت کنند، به نظر می‌رسد که به همان اندازه احتمال دارد در کوین های تقلبی یا ICO سرمایه گذاری کنند. در ادامه به نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی می‌پردازیم.

شناسایی توکن و کوین های تقلبی

1 نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

برای سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده که به دنبال استفاده حداکثری از فرصت‌های سرمایه گذاری جدید در عین مصون ماندن از ICO‌های تقلبی و سکه‌ها و توکن‌های ناپایدار هستند، این چشم انداز می‌تواند نگران کننده باشد.  فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده با سرعت بالایی در حال توسعه است و حتی سرمایه گذاران باتجربه نیز نمی‌توانند با اصطلاحات جدید همگام شوند. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که هرگونه رمزارز یا ICO مرتبط با بلاک چین قانونی یا موفق باشد، مراحل ذکر شده در زیر می‌تواند به شما کمک کند تا آنجا که ممکن است مطمئن باشید که در دام کلاهبرداران قرار نگیرید.

  • ICO‌های تقلبی و کوین ها و توکن های معتبر فراوان هستند، اما راه‌های زیادی برای اطمینان از در امان ماندن از این کلاهبرداری های احتمالی وجود دارد.
  • یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از خود این است که قبل از سرمایه گذاری، تک تک اعضای تیم پروژه را مورد تحقیق و بررسی دقیق قرار دهید.
  • در یک ارز رمزنگاری یا ICO وایت پیپر سند اساسی آن پروژه است. از شرکت‌هایی که وایت پیپر ارائه نمی‌دهند باید به سرعت دوری کنید. مطمئن شوید که وایت پیپر را با دقت مطالعه کرده و تجزیه و تحلیل می‌کنید.
  • هر ICO به منظور تسهیل فرایند تأمین سرمایه به یک توکن یا سیستم ارزی وابسته است. شرکت، سیستم و فروش توکن را برای سرمایه گذاران آسان می‌کند.
  • به طور کلی، هنگام جستجوی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در ICO و کوین ها شده، بسیار محتاط باشید.

با تیم آشنا شوید

نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

شاید مهمترین عامل موفقیت برای هر عرضه اولیه (ICO) یا ارز رمزنگاری شده توسعه دهندگان و تیم مدیریتی هر پروژه باشد.  فضای ارزهای رمزنگاری شده تحت تسلط نام‌های اصلی است، توسعه دهندگان فوق ستاره‌ای مانند ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، قادرند پروژه‌های جدید را بسازند یا آنها را به سادگی با ذکر نام آنها در یک تیم توسعه، شکست دهند. به همین دلیل، امری بسیار رایج است که کلاهبرداران، موسسات و بیوگرافی جعلی برای پروژه‌های خود ایجاد کنند.

بهترین محافظت در برابر این شیوه‌های کلاهبرداری این است که قبل از سرمایه گذاری، اعضای تیم یک پروژه را به طور کامل بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر نتوانید در LinkedIn یا سایر رسانه‌های اجتماعی اطلاعاتی در مورد توسعه دهنده یا بنیانگذار مورد نظر پیدا کنید، این موضوع نشانه بدی است. حتی در صورت وجود پروفایل‌ها، بررسی کنید که آیا فعالیت آنها با تعداد فالوورها و لایک‌های آنها مطابقت دارد یا خیر. افرادی که به ندرت با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار می‌کنند و هزاران طرفدار دارند ممکن است واقعی نباشند.

فراتر از بررسی اینکه تیم توسعه واقعی است یا خیر، مهم است که بررسی کنیم تا ببینیم آیا آنها صلاحیت این کار را دارند یا خیر. آیا بنیانگذاران تجربه‌ای که ادعا می‌کنند دارند؟ آیا اطلاعاتی مربوط به پروژه فعلی موجود است؟ یا خیر؟

در باب اهمیت وایت پیپر

3 نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

در یک ارز رمزنگاری یا ICO وایت پیپر سند اساسی آن پروژه است. وایت پیپر باید زمینه، اهداف، استراتژی، نگرانی‌ها و زمان بندی اجرای هر پروژه مرتبط با بلاک چین را مشخص کند. وایت پیپرها می‌تواند بسیاری از حقایق و برنامه‌ها را فاش کنند: شرکت‌هایی که دارای یک وب سایت پر زرق و برق هستند ممکن است که اصلا از مفاهیم مناسبی برخوردار نباشند. از سوی دیگر، یک شرکت دارای یک وب سایت حاوی اشتباهات املایی و نگارشی ممکن است دارای یک وایت پیپر باشد که نشان دهنده یک مفهوم اساسی و یک برنامه دقیق است.

اولین قدم برای تجزیه و تحلیل وایت پیپر این است که آن را بسیار دقیق بخوانید. بررسی کنید که آیا وایت پیپر منابع تکمیلی نیز دارد، از جمله مدل‌های مالی، تجزیه و تحلیل SWOT و نقشه راه برای اجرا و…

از شرکت‌هایی که وایت پیپر ارائه نمی‌دهند باید بدون لحظه‌ای مکث اجتناب شود. با این وجود، ممکن است یک شرکت متقلب یک وایت پیپر متقاعد کننده ارائه دهد، مانند PlexCoin. این شرکت پیش از اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC برای تعطیلی آن موفق به جمع آوری بیش از ۱۵ میلیون دلار شد. یک وایت پیپر باید به تمام سوالاتی که یک سرمایه گذار در مورد آنچه این پروژه خاص را از رقبای خود متمایز می‌کند، چگونگی موفقیت آن و اقدامات لازم برای دستیابی به اهداف خود، پاسخ دهد.

به فروش توکن توجه کنید

4 نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

هر ICO به منظور تسهیل فرایند تأمین سرمایه به یک توکن یا سیستم ارزی وابسته است. شرکت‌ها، خود سیستم و فروش توکن را برای سرمایه گذاران آسان می‌کند. بهتر است، فروش توکن را در طول زمان بررسی کنید تا ببینید چگونه در حال پیشرفت است. اگر شرکتی بتواند پیشرفت و فروش ICO خود را پنهان کند، این یک هشدار و چراغ قرمز بزرگ است. برخی کوین های تقلبی ، فروش توکن خود را به بهانه آدرس‌های مشارکت فردی دشوار می‌کنند. این امر مانع از آن می‌شود که سرمایه گذاران به طور دقیق ببینند چه مبلغی جمع آوری شده است و چقدر زمان برای فروش باقی مانده است. در برخی موارد، این ممکن است تلاشی برای ایجاد احساس فوریت در بین سرمایه گذاران باشد، حتی اگر شواهدی مبنی بر موفقیت فروش همزمان وجود نداشته باشد.

پروژه چقدر امکان پذیر است؟

5 نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

در حالی که ممکن است بدیهی به نظر برسد، ICO‌ها و ارزهای رمزنگاری شده با بیش‌ترین شانس برای موفقیت، آنهایی هستند که یک ساختار اساسی برای سبقت گرفتن از رقبای خود دارند. بهترین شانس شما برای سرمایه گذاری موفق متکی بر این است که شرکت دارای مجموعه‌ای از اهداف قابل دست یابی و قابل اجرا باشد. در حال حاضر شرکت باید دارای یک مفهوم قانع کننده باشد، اما همچنین باید بتواند این مفهوم را در کوتاه مدت و بلند مدت به طور یکسان اجرا کند.

همراه با مسئله امکان سنجی، بحث شفافیت نیز مطرح است. شرکت‌هایی که دارای مفاهیم و مدلهای برجسته‌ای هستند، بیش‌تر از سایرین تمایل دارند تا آنجا که ممکن است شفاف سازی کنند. به دنبال شرکت‌هایی باشید که قصد دارند سرمایه گذاران خود را با گزارشات منظم و دقیق فروش در وب سایت شرکت یا در رسانه‌های اجتماعی به روز نگه دارند. همچنین بد نیست که ببینیم آیا شرکتی یک جدول زمانی را برای آنچه در روند توسعه اتفاق افتاده است، دارد یا خیر.

کوین های تقلبی | احتیاط کنید

6 5 نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی

حتی موفق‌ترین ICOها و ارزهای رمزنگاری شده به دلیل تأمین سرمایه گذاری بلندپروازانه مورد انتقاد قرار می‌گیرند. ایده ثروتمند شدن سریع با سرمایه گذاری در یک پروژه جدید به اندازه ای وسوسه انگیز است که سرمایه گذاران باتجربه و مبتدیان را به سمت ریسک‌های خطرناک می‌کشاند. هنگام جستجوی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در ICO و فضای رمزنگاری شده، مراقب باشید و احتیاط کنید. توجه داشته باشید که پروژه‌هایی که خیلی خوب به نظر می‌رسند، واقعی هستند. برای بررسی همه جزئیات زمان مناسبی صرف کنید و فرض کنید که فقدان یک قطعه از اطلاعات مهم ممکن است تلاشی برای پنهان کردن یک مدل یا مفهوم نامناسب باشد. به دنبال منابع خارجی باشید تا قبل از سرمایه گذاری اعتبار هر پروژه‌ای را تأیید کنید و همیشه سوالاتی را مطرح کنید که هنوز نمی‌توانید پاسخ آنها را بیابید. ارزهای رمزنگاری شده و فضاهای ICO فرصت‌های فوق العاده‌ای را برای سرمایه گذارانی که تکلیف خود را انجام داده‌اند و قادر به تصمیم گیری درست در زمینه سرمایه گذاری هستند، ارائه می‌دهند. آنها همچنین دارای مشکلاتی نیز هستند، که می‌تواند منجر به از دست دادن مبالغ زیادی از سرمایه‌ی شما به دلیل کلاهبرداری شود.

حال که با نکات برای شناسایی توکن و کوین های تقلبی آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT