هک شدن صرافی لیکویید

هک شدن صرافی لیکویید و حذف شدن 80 میلیون دلار دارایی دیجیتال

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیش از 80 میلیون دلار دارایی دیجیتال از صرافی Liquid Global طی یک حمله هک حذف شده است. صرافی کوکوین اعلام کرده است که آدرس هایی که وجوه سرقت شده دریافت کرده اند، را در لیست سیاه قرار میدهد. در این خبر به بررسی هک شدن صرافی لیکویید می پردازیم.

هک شدن صرافی لیکویید

به گزارش سایت خبری کوین تلگراف صرافی ژاپنی لیکویید هک شده و حدود 80 میلیون دلار دارایی دیجیتالی از پلتفرم خارج شده است.
این صرافی در توییت 18 آگوست (دیروز 28 مرداد) نقض امنیتی را تأیید کرده و آدرس کیف پول دخیل در این نقض امنیتی را نیز فاش کرده است. این صرافی اشاره کرد که فقط کیف پول های گرم صرافی تحت تاثیر این حمله قرار گرفته است و افزود که دارایی های این صرافی در حال انتقال به فضاهای ذخیره سازی سرد می باشند.

توجه:

متأسفانه اعلام می کنیم که کیف های گرم #LiquidGlobal  دچار نقص امنیتی شده است ، ما دارایی ها را به کیف پول سرد منتقل می کنیم.

در حال بررسی هستیم و به روزرسانی های منظم را ارائه خواهیم داد. در این بین واریز ها و برداشت ها به حالت تعلیق در می آید.

دارایی های زیر به آدرس کیف پول های هکر ها که در ادامه ارائه شده، منتقل شده اند. تحقیقات ادامه خواه داشت.

 BTC: 1Fx1bhbCwp5LU2gHxfRNiSHi1QSHwZLf7q

ETH/EWT: 0x5578840aae68682a9779623fa9e8714802b59946 

TRX: TSpcue3bDfZNTP1CutrRrDxRPeEvWhuXbp 

XRP: rfapBqj7rUkGju7oHTwBwhEyXgwkEM4yby

برداشت و واریز در صرافی لیکوئید به حالت تعلیق درآمده است و صرافی وعده داده است که به طور مداوم به روز رسانی ها در تحقیقات درباره این حمله را اعلام نماید.

در حالی که صرافی Liquid هنوز مقدار دقیق وجوه به سرقت رفته را تایید نکرده است ، کوین تلگراف مشخص کرده است که بیش از 107 بیت کوین، 9،000،000 ترون، 11،000،000 ریپل و تقریبا 60 میلیون دلار توکن اتریوم و ERC-20 توسط هکرها سرقت شده است.

گزارش های تأیید نشده ای وجود دارد که نشان می دهد سپرده های اتریوم این صرافی به خاطر از ارائه دهنده خدمات ییلد فارمینگ ارز های دیجیتال تحت عنوان Celsius به خطر افتاده است. در ماه آوریل، سلسیوس اعلام کرد که با لیکوئید ادغام شده است تا به مشتریان صرافی این امکان را بدهد تا سود های ناشی از خرید دارایی های دیجیتال را افزایش دهند.

تخمین وجوه به سرقت رفته در هک صرافی لیکویید: 107 بیت کوین، 9،000،000 ترون، 11،000،000 ریپل و تقریبا 60 میلیون دلار توکن اتریوم و ERC-20

در این اطلاعیه آمده است که Liquid در سال 2019 یکی از اولین صرافی های فیات به ارز رمزنگاری شده بود که از توکن CEL به عنوان رمز ارز بومی سلسیوس پشتیبانی می کرد و عنوان کرد که این دو شرکت از آن زمان “به همکاری خود ادامه داده اند”.

بر اساس توئیتی از جانی لیو ، مدیرعامل صرافی کوکوین، بلافاصله به این هک پاسخ داد و اعلام کرد که آدرس های مربوط به این هک را در لیست سیاه قرار داده است.

بد نیست اشاره کنیم که در نوامبر 2018 ، نیز صرافی لیکوئید دچار نقص امنیتی شد و اطلاعات شخصی کاربران شامل نام ، آدرس و رمزهای عبور آنها در معرض هک قرار گرفت.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT