2 تجربه‌ی شکست مالی در ارزهای دیجیتال و اشتباهاتی که انجام دادم

تجربه‌ی شکست مالی در ارزهای دیجیتال و اشتباهاتی که انجام دادم

زمان مطالعه 3 دقیقه

من در سال ۲۰۱۷، هرچه داشتم را در Crypto سرمایه گذاری کردم. البته که سرمایه زیادی نداشتم ولی هر چه بود را گذاشتم. همانطور که احتمالاً از عنوان حدس زدید، خیلی خوب پیش نرفت.چند ماه اول بسیار به وجد آمده بودم. قیمت‌ها همچنان بالا می‌رفتند. من در ۲۴ ساعت درآمد بیش‌تری نسبت به آنچه در یک کار معمولی بدست آورده بودم، کسب کردم. من شروع کردم به تماشای ویدیوهای crypto در یوتیوب که “توضیح می‌دادند” هر coin چگونه عمل می‌کند. من به صورت غیر قابل کنترلی می‌خریدم و به این کار معتاد شده بودم. در ادامه به تجربه‌ی شکست مالی در ارزهای دیجیتال از زبان Neel Iyer نویسنده‌ی سایت The Medium می‌پردازیم.

تجربه‌ی شکست مالی در ارزهای دیجیتال و اشتباهاتی که انجام دادم

به دوستانم می‌گفتم که Crypto بخرید. “شما که نمی‌خواهید به نوه‌های خود بگویید که همچین فرصتی را از دست داده‌اید، درست است؟”من چندین بار در روز به وبسایت coinmarketcap می‌رفتم و قیمت‌ها را بررسی می‌کردم. آیا BTC در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است؟ آیا ETH در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است؟ Alts چطور؟ آیا باید dip بخرم؟

من به سیم آخر زده بودم و بدون هیچ احتیاطی عمل می‌کردم

تجربه‌ی شکست مالی در ارزهای دیجیتال و اشتباهاتی که انجام دادم

برای بقیه درمورد نحوه عملکرد بلاکچین سخنرانی می‌کردم. من نمی‌فهمیدم که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم. ولی با این حال به مردم می‌گفتم که چگونه سیستم دفتر کل توزیع شده، می‌تواند تحولی در سیستم پولی ایجاد کند. به نوعی خودم را متقاعد کرده بودم که می‌دانم درباره چه چیزی صحبت می‌کنم.

سپس همه چیز خراب شد. کل بازار crypto سقوط کرد. ابتدا به شدت افت پیدا کرد. سپس برای مدتی تثبیت شد. ولی دوباره سریع و سریع‌تر سقوط کرد.

من به وضوح به یاد می‌آوردم که یک بار وارد پورتفوی خودم شدم: و در عرض ۲۴ ساعت تقریبا ۷۰۰۰ دلار ضرر کردم. که پول زیادی است.

به جز این‌ها، آمار و ارقام دقیق دیگری را به خاطر نمی‌آورم. همه چیز برایم تار و نامشخص شده بود. فقط رنگ قرمز را به یاد می‌آورم. بیدار می‌شدم، پورتفویم را دوباره چک می‌کردم و باز هم دریایی از رنگ قرمز را می‌دیدم. اما به دلایلی نفروختم. قطعاً خیلی وحشت کردم. ولی چیزی را نفروختم و به HODL ادامه دادم.

در ذهنم تصور می‌کردم که آدم باهوشی هستم. اما در واقعیت نمی‌خواستم باور کنم که اشتباه کرده‌ام. و به خاطر دست نگه داشتن و نفروختنم، هنوز امید داشتم. به خودم گفتم: “شاید یک یا دو سال دیگر دوباره به وضعیت سبز برگردم. سپس به آن‌ها نشان خواهم داد که اشتباه نکرده‌ام.”

من واقعاً نمی‌دانستم که از “آن‌ها” منظورم چه کسانی است، اما به هر حال قصد داشتم به آنها ثابت کنم. یک سال بعد فروختم. من خیلی بیش‌تر از سرمایه اولیه‌ام ضرر کرده بودم. اما مهمتر این بود که من درمورد چیز کاملاً واضح و آشکاری اشتباه کرده بودم. احساس حقارت و شرمندگی می‌کردم. وقتی مردم درباره crypto صحبت می‌کردند، عصبانی می‌شدم. و از سر ناچاری سعی می‌کردم موضوع را عوض کنم.

بازار یک درس به من آموخت، در آن زمان خیلی لجبازتر از این بودم که بتوانم آن را ببینم

1 تجربه‌ی شکست مالی در ارزهای دیجیتال و اشتباهاتی که انجام دادم

دلیل اینکه تصمیم گرفتم درباره این موضوع بنویسم این است که فکر می‌کنم ممکن است به زودی حسابی برای ارزهای دیجیتال توسط شما باز شود. من هنوز هم معتقدم در طولانی مدت نتیجه خوبی دارد، اما نمی‌خواهم ببینم که کسی همان اشتباه من را تکرار کند و تصمیمات آنی بگیرد. لطفاً خود را گول نزنید. تعداد بسیار کمی از مردم واقعا می‌فهمند که اینجا چه خبر است. این محیط هنوز بسیار نوپا و درحال پیشرفت است و باید هوشنمدانه عمل کرد.

ممکن است فکر کنید که می‌دانید ETH چیست، اما واقعاً اینطور است و آن را متوجه می‌شوید؟ آیا می‌توانید آن را برای یک کودک ۵ ساله توضیح دهید؟ من قرار نیست کسی را قضاوت کنم. من مدت‌ها راجع به این موضوع تحقیق کرده‌ام ولی هنوز هم فکر نمی‌کنم که دقیقا متوجهش شده باشم.

من فکر می‌کنم Naval آن را به بهترین شکل بیان می‌کند. او گفت که این چیزی است که تقریبا نباید بیش از ۲٪ از پورتفوی شما را تشکیل دهد. و باید سعی کنید از طریق پول سرمایه گذاری کنید. نگه داشتن crypto بسیار خطرناک است. مبادلات هک می‌شوند. ببینید، من قرار نیست به شما بگویم که با پول خود چه کار کنید (و این یک توصیه مالی نیست). فقط لطفاً مانند من خودتان را گول نزنید. چون درنهایت:

اولین اصل این است که شما نباید خودتان را گول بزنید و شما راحت‌ترین فرد برای گول خوردن هستید.” – Richard Feynman

حال که تجربه‌ی شکست مالی در ارزهای دیجیتال از زبان Neel Iyer نویسنده‌ی سایت The Medium را دریافتید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش معامله ارزهای دیجیتال را قبل از ورود به این حوزه مطالعه کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT