آموزش کسب درآمد از یودمی | تجربه درآمد پسیو 17 هزار دلاری در ماه

زمان مطالعه 9 دقیقه

احتمالا اصطلاح درآمد پسیو بارها به گوشتان خورده است و ما هم در مقالات اول پرداخت بارها به این موضوع پرداخته‌ایم. کسب درآمد ارزی از یودمی یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد، حتی از ایران در آن مشغولند. در این مقاله به تجربه و آموزش کسب درآمد از یودمی از زبان Scott Stockdale می‌پردازیم.

تجربه و آموزش کسب درآمد از یودمی از زبان یک حرفه‌ای

بگذارید دوستم لوئیس را به شما معرفی کنم. او یک دیجیتال نومد (Digital nomad)‎ و کارآفرین است که در پنج سال گذشته درآمد پسیو زیادی را بدست آورده است. او همچنین با همسرش به دور دنیا سفر می‌کند.

لوئیس از طریق دوره‌های Udemy و کانال YouTube ، به بیش از ۲۳۰ هزار دانش آموز کمک کرده است مهارت های جدید را یاد بگیرند و الان در حال ساخت یک فروشگاه آمازون است.

من سال گذشته در مورد پادکستم با او صحبت کردم. می‌خواستم در مورد چگونگی ساخت دوره‌های Udemy و تجربه کسب درآمد از یودمی و چقدر طول کشیده تا به این مرحله برسد، بدانم. آموزش کسب درآمد از یودمی از کسی که واقعا درآمد عالی از این راه دارد بسیار سودمند است.

به دنبال استراتژی او، من نیز اولین دوره Udemy خود را در نوامبر گذشته راه اندازی کردم و با ثبت نام ۸۹ دانشجو، تاکنون ۵۱۸/۵۸ دلار درآمد کسب کرده‌ام.

۱- چرا باید از Udemy استفاده کرد؟

آموزش کسب درآمد از یودمی دلاری

Udemy مانند YouTube است، اما معلمان به جای محتوای پراکنده، ویدیوها را در قالب دوره‌های آموزشی قرار می‌دهند. قیمت بسیاری از این دوره‌ها ۵۹/۹۹ دلار یا بالاتر است. با این حال با تبلیغات و تخفیفات Udemy در طول سال، بیشتر آنها با قیمت ۹/۹۹ دلار به فروش می‌رسند.

هرکسی می‌تواند یک دوره را بارگذاری کند و اگر به فروش برود، نیمی از درآمد حاصل از فروش را دریافت می‌کند. Udemy نصف درآمد را در ازای تبلیغات و ارتقای دوره‌های شما دریافت می‌کند. اگر می‌خواهید دوره‌های خود را به بازار عرضه کنید، می‌توانید از لینک های ارجاعی استفاده کنید و ۱۰۰٪ از سود هر فروش را دریافت کنید.

همانطور که لوئیس گفت، تمام اقدامات بازاریابی Udemy بهترین و بدترین کار است. به این دلیل که بسیاری از دوره‌های آنلاین به صدها دلار فروخته می‌شوند و این دوره‌ها اغلب به صورت self-hosted است. به عبارت دیگر، سازنده دوره‌ها وب سایت خود را خواهد داشت، می‌تواند تبلیغات فیس بوک را مدیریت کند و با مشتریان معامله کند. این کار می‌تواند استرس بیشتری به همراه داشته باشد اما در عوض درآمد بیشتری کسب می‌شود.

با این حال مدل فروش Udemy این گونه است که شما ممکن است دوره‌ها را با قیمت بسیار پایین‌تر اما با تعداد زیاد بفروشید.

لوئیس می‌گوید: “انتخاب بهترین گزینه به اهداف شما بستگی دارد.” “من شخصاً می‌خواستم درآمد حاصل از فروش دوره‌های من پسیو باشد و این همان چیزی است که Udemy به من می‌دهد. همچنین می‌خواستم در بازار انبوهی فعالیت داشته باشم و از اینکه دوره‌هایم برای همه افراد در دنیا مقرون به صرفه است لذت می‌برم.

لوئیس با ساخت بیش از ۴۰ دوره تا به امروز، درآمد پسیو زیادی را بدست آورده است.

۲- شکاف های بازار را که می‌توانید در آن فعالیت کنید، شناسایی کنید.

آموزش کسب درآمد از یودمی بازار

لوئیس از ۲۳ سالگی شروع به ساخت دوره‌های آموزشی در Udemy کرد. او به چیانگ مای نقل مکان کرد، با یک سازنده دوره‌های آموزشی دیدار کرد و فهمید که می‌تواند مانند او همان کار را انجام دهد. او یک وبلاگ داشت و می‌دانست که می‌تواند در مورد موضوعات مد، آرایش و سبک زندگی آموزش دهد. به عقیده لوئیس انتخاب موضوع بسیار حیاتی است. شما باید به این فکر کنید که مردم برای چه چیزی هزینه می‌کنند.

او می‌گوید: “بسیاری از افراد بدون بررسی فضای رقابتی، دوره‌های آموزشی در Udemy می‌سازند. آنها فقط به آنچه می‌توانند آموزش دهند فکر می‌کند و شروع به فیلمبرداری می‌کنند.

شاید خوش شانس باشید، در غیر این صورت ممکن است روزها را صرف ساختن دوره‌ای کنید که هیچ کس هرگز آن را نبیند. ممکن است در هر فروش حدود ۳ دلار درآمد کسب خواهید کرد و برگزاری یک دوره ممکن است حدود ۵۰ ساعت طول بکشد، باید ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد. همچنین باید موضوعاتی را در نظر بگیرید که در آن حیطه رقابت کمتری وجود داشته باشد.

لوئیس توصیه می‌کند دوره‌های مشابه موضوعات خود را در Udemy جستجو کنید و ببینید که چطور می‌توانید متفاوت‌تر عمل کنید.

مثلا ویدیو می‌تواند کوتاه‌تر یا با جزییات بیشتر باشد؟ آیا ممکن است حرفه‌ای‌تر به نظر برسد؟ آیا می‌توان مخاطب دیگری را هدف قرار داد؟

اگر نتوانید شکافی در بازار پیدا کنید، ممکن است مجبور شوید موضوع دیگری را انتخاب کنید.

۳- شروع به جستجوی کلمات کلیدی در Udemy کنید.

آموزش کسب درآمد از یودمی سرچ

بسیار مفید است که تعیین کنید کدام یک از کلمات کلیدی را می‌توانید به طور واقعی در Udemy رتبه بندی کنید. به عنوان مثال، قبل از دوره برون سپاری من، بیشترین رنک کلمه کلیدی “برون سپاری به یک دستیار مجازی” فقط ۱۹ امتیاز از ۱۷۴۲ دانشجو داشت. این مقدار نیز کمی پایین به نظر می‌رسید و می‌دانستم که می‌توانم بهتر کار کنم.

بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی، جستجو در Udemy است. من لیستی از کلمات کلیدی مهم را یادداشت کردم. در اینجا یک نمونه آورده شده است:

  • outsource to a virtual assistant ( برون سپاری به یک دستیارمجازی)
  • outsource to a va
  • outsource
  • remote virtual assistant
  • freelance virtual assistant

نکته اصلی این است که کلمات کلیدی‌ای را پیدا کنید که به شما فرصتی برای کسب درآمد می‌دهد اما خیلی هم رقابتی نیستند. لوئیس توصیه می‌کند به دنبال کلمات کلیدی‌ای باشید که کمتر از ۱۰۰۰ نتیجه و حدود ۳۰ نظر داشته باشند. به این ترتیب وقتی کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهید، دوره شما احتمالاً در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود.

۴- کلیدواژه پایه خود را انتخاب کنید و برای دوره خود برنامه ریزی کنید.

آموزش کسب درآمد از یودمی فنی

وقتی مشخص کردید که کدام کلمه کلیدی را می‌خواهید هدف بگیرید، وقت آن است که برای دوره خود برنامه ریزی کنید.

من لیستی از موضوعاتی که می‌خواستم پوشش دهم را روی کاغذ نوشتم و آنها را در پنج بخش قرار دادم. هر بخش مقدمه‌ای برای معرفی دوره‌ها به دانشجویان دارد و این مقدمه‌ها حدوداً دو دقیقه طول می‌کشد. فیلم‌های آموزشی بین پنج تا ده دقیقه است.

 لوئیس توصیه می‌کند که مدت زمان دوره‌ها بین دو تا سه ساعت باشد. اگر مدت زمان آنها کوتاه‌تر باشد، احتمالاً میزان محتوا کافی نیست. اگر دوره‌ها بیش از حد طولانی باشد، دانشجویان ممکن است مضطرب شوند. همچنین شما همیشه می‌توانید مطالب را به چندین دوره تقسیم کنید.

این نکته مهم است که دوره شما بر روی کلمه کلیدی مورد هدف شما تمرکز داشته باشد. بخش‌های مناسب برای قرار دادن کلمات کلیدی شامل موارد زیر است:

  • در ابتدای عنوان دوره
  • در زیرنویس دوره
  • چندین بار در طول توضیحات دوره
  • در خود ویدیوها بگویید

من در توضیحات دوره‌ام، چندین بار کلمه کلیدی را به صورت های مختلف از جمله “outsource to a virtual assistant ” و “outsource tasks” و “outsourcing to a virtual assistant” به کار برده‌ام. اما مراقب بودم که بیش از اندازه به آن ها اشاره نکنم.

لوئیس یک دوره فوق العاده Udemy در مورد نحوه ساخت یک دوره Udemy دارد که بسیار توصیه می‌کنم از آن استفاده کنید. دوره آموزش کسب درآمد از یودمی شامل جزئیات بیشتری در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی و همچنین نحوه ضبط و ویرایش فیلم‌ها است.

۵- یک کاور جالب توجه و پیش نمایش جذاب برای ویدیو ایجاد کنید.

آموزش کسب درآمد از یودمی کاور

با توجه به YouTube، کاور و عناوین و تصاویر کوچک مانند بیلبورد عمل می‌کنند. این موارد به بینندگان کمک می کنند تا تصمیم بگیرند کدام فیلم‌ها را تماشا کنند. در مورد دوره‌های Udemy نیز همین مسئله وجود دارد.

البته در مورد Udemy چند قانون کوچک وجود دارد. به طور کلی افراد مجاز به درج متن نیستند و بهتر است شامل چهره انسان باشد. به نظر می‌رسد این موارد برای جذب افراد موثرتر است. تصویری از خودتان و چند آیکون واضح و حرفه‌ای را بکار ببرید. همچنین می‌توانید از Canva استفاده کنید که دارای ابزاری عالی برای حذف پس زمینه است و می‌توانید با یک حساب حرفه‌ای از آن استفاده کنید.

(نکته: برای یک دوره آزمایشی۳۰ روزه رایگان ثبت نام کنید و قبل از پایان ماه آن را لغو کنید.)

لوئیس توصیه می‌کند مدت زمان ویدیو تبلیغاتی بهتر است کمتر دو دقیقه باشد و این ویدیوها باید به موارد زیر پاسخ دهد:

  • دوره شما درباره چیست؟
  • چرا مردم باید به شما گوش دهند؟ (تجربه / تخصص شما چیست؟)
  • دانشجویان با گذراندن دوره شما چه چیزی یاد می گیرند؟
  • چه چیزی دوره شما را متفاوت می‌کند؟
  • شرکت در دوره شما چه فوایدی برای دانشجویان خواهد داشت؟

۶- هر چه زودتر امتیاز بالا بگیرید.

آموزش کسب درآمد از یودمی فروش بیشتر

لوئیس متوجه شد امتیاز برای سئو Udemy بسیار مهم است. و به دلیل رنک بالای Udemy، کیفیت دوره‌های بعدی شما نیز باید در سطح بالایی قرار داشته باشد. مثلا من برای دوره‌ام، در دو هفته اول ۲۰ را هدف گرفته‌ام.

دقیقاً مانند زمانی که پادکست خود را راه اندازی کردم و در عرض ۶ روز آن را در ۱۰ لیست برتر قرار دادم و در مورد درخواست افراد بسیار استراتژیک عمل کردم.

در یک صفحه گسترده، سه ستون داشتم:

  1. افرادی در شبکه من که فکر کردم ممکن است به دوره من علاقه‌مند شوند.
  2. پلتفرمی به آنهایی که پیام داده‌ام.
  3. تاریخی که به آنها پیام دادم.

برای مثال :

“سلام [اسم]، امیدوارم که خوب باشید! فکر می‌کنم شما ممکن است به این دوره‌ی من علاقه‌مند باشید و با استفاده از کد تخفیف، می‌توانید امروز آن را با قیمت ۹/۹۹ پوند دریافت کنید. اگر علاقه‌مند به این دوره هستید، حضور شما بسیار عالی خواهد بود! “

اگر افراد زیادی را در شبکه خود ندارید که فکر می‌کنید ممکن است علاقه‌مند شوند، در اینجا چند روش برای ارتقای آن آورده شده است:

  • پادکست ایجاد کنید و با افرادی که فکر می‌کنید علاقه مند به دوره شما هستند صحبت کنید. البته در ابتدا دوره خود را ذکر نکنید. پس از ایجاد ارتباط و چند ماه بعد با آن ها تماس بگیرید تا در مورد دوره به آنها بگویید. من پادکست خود را با این هدف راه اندازی نکردم اما توانستم از مهمانان پادکست بخواهم که دوره ها را بررسی کنند. خیلی از افراد این کار را انجام دادند.
  • مهمان پادکست های دیگر شوید. برای اپیزودهای پادکست ارزش قائل شوید و در پایان اپیزود دوره خود را ذکر کنید.
  • با عضویت فعال در یک گروه فیس بوک می‌توانید دوره خود را قبل از انتشار تبلیغ کنید و درباره آن حرف بزنید.

۷- برای ساخت دوره های بیشتر با سایر معلمان همکاری کنید.

آموزش کسب درآمد از یودمی همکاری

لوئیس بعد از ساخت دوره‌های مختلف، به جایی رسید که دیگر مباحثش تمام شده بود.

“من دیگر اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف نمی‌دانستم، بنابراین تصمیم گرفتم با معلمان دیگر همکاری کنم.”

او اینکار را اینگونه انجام داد :

اگر یک روز از وقت خود را به من بدهید، من می‌توانم کارهای فیلمبرداری، تدوین، بارگذاری، نوشتن، کاور را انجام بدهم. می‌توانید به خانه بیایید و فقط پنج ساعت از وقت شما را خواهد گرفت، چای و قهوه میل کنید و شما می توانید هر آنچه را که در مورد یک موضوع می‌دانید جلوی دوربین آموزش دهید.

لوئیس با تجربه خود در راه اندازی دوره‌ها و تقسیم سود به طور مساوی به معلمان این فرصت را می‌داد تا درآمد پسیو کسب کنند و در عین حال در دوره‌های آموزشی خود نیز تنوع ایجاد کند. “این پیشنهادی است که خیلی ها نمی توانند آن را رد کنند.

۸- بهانه ها را کم کنید.

آموزش کسب درآمد از یودمی تجربه

لوئیس اکنون فقط کمی کمتر از ۳۲هزار دنبال کننده در YouTube و بیش از ۷هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد. هرچند که هنگام انتشار اولین دوره این میزان دنبال کننده نداشت.

“اگر شما به لیست ایمیلی نیاز ندارید، به حضور گسترده رسانه های اجتماعی نیاز ندارید و الان برای اقدام دیر نیست.”

موافقم. جدا از دریافت بازخورد از افراد در شبکه‌ام، من به ندرت به دوره خود در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده ام و نتیجه بسیار فراتر از انتظارات من بود. هیچ احساسی بهتر از پول درآوردن هنگام خواب وجود ندارد!

مهمترین نکته کلیدی مربوط به آموزش کسب درآمد از یودمی

من می‌دانم که این استراتژی واقعا کار می‌کند. من با کمک لوئیس اولین دوره Udemy خود را در نوامبر گذشته راه اندازی کردم و تاکنون ۵۱۸/۵۸ دلار درآمد کسب کرده‌ام و به طور متوسط ۱۰ دانشجوی جدید در هفته اضافه می‌شوند و قصد دارم اواخر این ماه دوره‌ی دیگری را منتشر کنم.

هدف Udemy من برای سال ۲۰۲۱ این است که از ماه فوریه به بعد ماهانه دو دوره جدید بسازم و تا پایان ژوئیه ماهانه ۱۰۰۰ دلار درآمد پسیو داشته باشم. این مقدار هنوز به سطح درآمد لوئیس نرسیده اما در مسیر قرار گرفته است.

لوئیس بهترین حرف را می زند:

هرگز زمان بهتری برای کسب درآمد پسیو تا به الان وجود نداشته است! پس چه چیزی مانع تو است؟

آموزش کسب درآمد از یودمی بسیار مفید خواهند بود اگر گام به گام آن را رعایت کنید. اگر قصد کسب درآمد ارزی از یودمی یا پلتفروم های مشابه را دارید، پیشنهاد می‌شود برای نقد کردن درآمد ارزی خود از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. فرشته گفت:

    مطالب بسیار مفیدی بود. ممنون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT