انتخاب کیف پول بیت کوین

نکاتی که باید در مورد انتخاب کیف پول بیت کوین توجه کرد

زمان مطالعه 2 دقیقه

در حقیقت کیف پول بیت کوین ، یک برنامه یا نرم افزار است که به کاربر اجازه می‌دهد بیت کوین را ذخیره، ارسال و دریافت کند. در این کیف پول‌ها امکان مشاهده موجودی و تراکنش بیت کوین وجود دارد. حتی اگر شخصی مایل به استفاده از صرافی ارزهای دیجیتال باشد، انتخاب کیف پول بیت کوین از اهمیت زیادی برخوردار است. کیف پول‌های فراوانی برای انتخاب وجود دارد و باید نکاتی برای انتخاب در نظر گرفته شوند که شامل موارد زیر است:

۱- امنیت کیف پول بیت کوین

مهمترین گزینه در انتخاب کیف پول، امنیت آن است. اگر کیف پول تحت وب است باید آن وب سایت از پروتکل HTTPS استفاده نماید و همچنین رمز دومرحله‌ای داشته باشد و بهتر است مانند کیف پول blockchain از اعتبار خوبی برخوردار باشد. اگر از کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید، حتما دستگاه نو خریداری کنید چراکه با خرید دسته دوم ممکن است هکرها آن را به ویروس آلوده کرده باشند.

۲- مالکیت کیف پول

انتخاب کیف پول بیت کوین امنیت

شما باید تنها مالک کیف پول باشید، اگر کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید با رمزنگاری آن، تنها کسی کسی هستید که به آن دسترسی دارید. اگر هم کیف پول تحت وب استفاده می‌کنید باید کلیدهای محرمانه (Private Key) داشته باشد تا کارکنان سایت هم نتوانند به غیر از شما دسترسی داشته باشند.

۳- پشتیبانی دیگر ارزهای دیجیتال

کیف پول بیت کوین به طور معمول بیت کوین کش را هم پشتیبانی می‌کند اما بهتر است دیگر ارز رمز‌ها مانند تتر، اتریوم و … را هم پشتیبانی کند چرا که ممکن است کاربر بخواهد از مجموعه متنوعی از ارزها استفاده نماید.

۴- قابلیت بکاپ گیری

تراکنش بیت کوین

بهتر است که کیف پول امکان بکاپ گیری و قرار دادن رمز روی بکاپ را ایجاد کند. تا در صورتی که کیف پول به هر دلیلی دچار اشکال شد، یک بکاپ داشته باشید.

صرافی‌ها گزینه مناسبی برای انتخاب کیف پول بیت کوین نیستند

اشتباهی که بسیاری از فعالان حوزه ارز دیجیتال انجام می‌دهند این است که صرافی ارز دیجیتال را به عنوان کیف پول انتخاب می‌کنند. این صرافی‌ها به دلیل دسترسی زیاد کاربران و سیستم امنیتی پایینتر، به راحتی مورد حمله قرار گیرند. به عنوان مثال صرافی معتبر Cryptopia مورد حمله قرار گرفت و سایت بسته شد. در صورتی که بعد از تجارت و تبادل ارزها باید کاربران دوباره ارزها را به کیف پول معتبر انتقال دهند.

در صورتی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین برای انتخاب کیف پول بیت کوین سخت افزاری، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT