فضای ذخیره سازی ابری مگا

بررسی فضای ذخیره سازی ابری مگا

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا مگا به نام خود عمل می کند؟ فضای ذخیره سازی ابری مگا را بیشتر بشناسید.

خرید با پی پال

خرید با ویزا کارت

نظر (قضاوت) TechRadar

Mega یکی از بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری در سراسر جهان است، اگرچه فاقد مجموعه برنامه‌هایی است که از شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و دراپ باکس دریافت می‌کنید. دارای یک ردیف رایگان، قیمت رقابتی، امنیت بسیار قوی است و همچنین استفاده از آن عمدتاً بسیار آسان است.

ویژگی های مثبت

+ پروتکل های امنیتی عالی

+ قیمت رقابتی

+ رابط کاربری تمیز و کاربرپسند

ویژگی های منفی

-پشتیبانی پایه کسب و کار

برنامه‌ها و افزونه‌های اضافی محدود

– فاقد گزینه های همکاری

Mega  فضای ذخیره سازی ابری خود را  تا حدودی متفاوت با زاییده فکری کارآفرین فناوری عجیب و غریب کیم داتکام (که از آن زمان به سمت جلو حرکت کرده است، اما همچنین مسئول مگا آپلود منقرض شده بود) پیکربندی می کند. انواع مکانیسم های امنیتی داخلی که در تمام برنامه های مگا (از جمله برنامه رایگان) دریافت می کنید.

این ویژگی‌ها شامل رمزگذاری سرتاسر و انتشار کد منبع آن در GitHub است، بنابراین هر کسی می‌تواند آن را برای مسائل امنیتی بررسی کند. Mega به طور کلی بصری و آسان برای استفاده است، با ابزارهای چند پلتفرمی موجود در ویندوز، macOS، Linux، Android و iOS.

. اینها بهترین خدمات پشتیبان گیری ابری هستند

Mega Mega. در Eneba US به قیمت 0.49 یورو

1. IDrive بهترین ارائه دهنده فضای ابری است

IDrive، کهنه‌کار ذخیره‌سازی ابری، حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی را به صورت آنلاین با هزینه‌ای بسیار کم ارائه می‌کند. 10 ترابایت با قیمت 3.48 دلار برای سال اول تا کنون بی نظیر است و همچنین پشتیبانی از دستگاه های نامحدود و سیستم نسخه بندی فایل گسترده در دسترس است.

2. pCloud اشتراک ذخیره سازی ابری مادام العمر را فراهم می کند

این شرکت مستقر در سوئیس گران‌تر از رقبا است، اما پرداخت یکباره به این معنی است که شما نگران هزینه‌های تمدید که می‌تواند بسیار هولناک باشد نباشید. 350 دلار برای 10 سال کمتر از 3 دلار در ماه است.

فضای ذخیره سازی ابری مگا: ویژگی های مگا

Mega تعادل خوبی بین ویژگی‌ها و سادگی برقرار می‌کند و تقریباً روی هر دستگاهی اجرا می‌شود. می‌توانید از آن بخواهید پوشه‌های خاصی را روی رایانه‌تان تماشا کند، همراه با آپلود فایل‌ها از طریق رابط وب. فایل با هر اندازه ای را می توان آپلود کرد، تا زمانی که در سهمیه کلی خود باقی بمانید، با پشتیبانی از نسخه نویسی سرویس نیز، امکان بازیابی نسخه های قدیمی تر اسناد را فراهم می کند.

در سرویس مگا به اشتراک گذاری فایل و پوشه وجود دارد. این شامل گزینه ای می شود که یا کلید رمزگذاری را با لینکی که کاملاً راحت است، یا کلید رمزگذاری را به طور جداگانه منتقل می کند، اگرچه کانالی متفاوت است، یک ویژگی خوب برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران آگاه تر از امنیت، اما شاید نه توده های عمومی. برای یک لایه امنیتی حتی بیشتر، لینک ها همچنین می توانند با رمز عبور محافظت شوند و تاریخ انقضا تعیین شود.

چیزی که مگا را متمایز می‌کند این ویژگی‌های امنیتی است، با پشتیبانی از رمزگذاری سرتاسر (برای اطلاعات بیشتر به زیر مراجعه کنید)، و تأکید واضح بر محافظت از حریم خصوصی شما در سراسر آن. حتی یک کلاینت چت ایمن  نیز در پلتفرم تعبیه شده است، به ویژه برای استفاده از Mega در یک محیط کسب و کار کوچک برای ارتباط امن بین کارمندان مفید است.

آنچه در مگا وجود ندارد، مجموعه آفیس آنلاین رایگان است که سایر ارائه دهندگان ابری شامل آن می شوند، و فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته تر موجود در محصولات دیگر است، اما در کل یک راه حل ذخیره سازی ابری نرم برای تمرکز است. در حفاظت از داده های شما آپلود و همگام‌سازی آسان است، اکثر گزینه‌های اشتراک‌گذاری فایلی که به آن‌ها نیاز دارید شامل می‌شوند، و فایل‌های شما تقریباً از هر کجا در دسترس هستند.

فضای ذخیره سازی ابری مگا: رابط مگا

رابط وب مگا تجربه ای نرم و روان را ارائه می دهد. همه چیز به طور مرتب چیده شده و در دسترس است – چه نیاز به آپلود فایل داشته باشید یا اطلاعاتی در مورد اکانت خود دریافت کنید – همه چیز به طرز اطمینان بخشی ساده است. برنامه وب امکان مشاهده (یا گوش دادن) فایل های رسانه، اسناد و غیره را از داخل مرورگر شما فراهم می کند. عملکردهایی مانند اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها همیشه تنها با یک کلیک فاصله دارند و آن را به یکی از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ابری کاربرپسندتر تبدیل می‌کند که با آن مواجه شده‌ایم.

در کنار دسترسی به Mega از طریق مرورگر، گزینه استفاده از برنامه MegaSync برای Windows، macOS یا Linux نیز وجود دارد. درست مانند رابط آنلاین، همه چیز در داخل سرویس گیرنده دسکتاپ کاملاً تمیز و به خوبی چیده شده است تا پوشه هایی را که تعیین می کنید نظارت کند و فایل های مشابه Dropbox را همگام سازی کند. می‌توانید به‌صورت دانه‌ای کنترل کنید تا کل قفل ابری مگا خود را با رایانه یا فقط فایل‌ها و پوشه‌های انتخابی‌تان همگام‌سازی کنید.

همچنین تعداد برنامه‌های افزودنی که مگا ارائه می‌دهد، از جمله یک برنامه افزودنی برای سرویس گیرنده ایمیل Thunderbird ، به یک رابط خط فرمان نیز قابل توجه است. اینکه این سرویس ذخیره سازی ابری توسط افرادی ساخته شده است که علاقه زیادی به فناوری دارند، با یک پلتفرم چت یکپارچه و رمزگذاری شده به نام MegaChat که برای صحبت ایمن با سایر کاربران در مواقع لزوم استفاده می شود، نشان می دهد.

سرعت آپلود و دانلود زمانی که از آنها استفاده می کنیم بسیار سریع است – البته با فرض اینکه شما یک اتصال پهن باند مناسب دارید – و دسکتاپ دارای برخی ویژگی های اضافی نرم و لطیف است که ما آنها را نیز دوست داریم: مثلاً توانایی کاهش پهنای باندی که استفاده می کند و گزینه ای برای حذف فایل های خاص از فرآیند همگام سازی بر اساس نام آنها.

فضای ذخیره سازی ابری مگا: امنیت مگا

یکی از دلایل مهم جذب مشتری مگا به دلیل رویکرد آن به امنیت است. این پلتفرم کاملاً رمزگذاری شده است، به این معنی که حتی مگا – یا هر کسی که ضمانت نامه ای برای Mega صادر می کند – نمی تواند اطلاعات شما را درک کند. همچنین به خاطر داشته باشید که این بدان معناست که اگر رمز عبور خود را فراموش کنید، نمی توانید داده های خود را پس بگیرید (قبل از ایجاد اکانت کاربری باید اذعان کنید که این موضوع را درک کرده اید).

در واقع این کاملاً درست نیست: یک کلید بازیابی در اکانت شما وجود دارد، اما باید این را در جای دیگری یادداشت کنید تا یک شبکه ایمنی مناسب ایجاد کنید. دسترسی ایمن به اکانت شما همچنین می‌تواند با فعال کردن تأیید هویت دو مرحله‌ای (2FA) که همیشه دوست داریم از نقطه نظر امنیتی ببینیم، انجام می‌شود. این واقعاً در هر مرحله نشان می دهد که مگا حریم خصوصی و امنیت uber را جدی می گیرد.

فضای ذخیره سازی ابری مگا: قیمت گذاری مگا

کاربران می‌توانند بدون وارد کردن جزئیات کارت اعتباری، برای یک سطح رایگان از Mega ثبت‌نام کنند و برای همیشه در این طرح رایگان بمانند، زیرا 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی «پایه» و یک محدودیت «محدود» برای انتقال فایل ارائه می‌کند که ظاهراً به صورت پویا براساس ظرفیت اضافی در شبکه مگا. فضای اضافی – تا 50 گیگابایت – را می توان با انجام کارهای مختلف مانند دعوت از دوستان یا نصب برنامه های تلفن همراه به دست آورد، اما این فضای اضافی در نهایت منقضی می شود.

قیمت لایه پولی از 4.99 یورو (تقریباً 6.07 دلار یا 4.29 پوند) در ماه برای 400 گیگابایت فضای ذخیره سازی و محدودیت انتقال فایل 1 ترابایت شروع می شود. سطح بالای 29.99 یورو (حدود 36 دلار یا 26 پوند) در ماه برای 16 ترابایت فضای ذخیره سازی و محدودیت انتقال فایل 16 ترابایت است. در صورت پرداخت یکساله برای یک سال کامل، تخفیف‌های اضافی برای آن قیمت‌ها در دسترس است، و اکانت‌های تجاری با ویژگی‌های مدیریت کاربر اضافی از 10 یورو (حدود 12 دلار یا 9 پوند) در ماه برای هر کاربر در دسترس هستند.

فضای ذخیره سازی ابری مگا: نظر نهایی

مگا جذابیت زیادی دارد، مطمئناً در میان کاربرانی که به حفظ حریم خصوصی و امنیت بالاتر از سایر ملاحظات اهمیت می دهند. با استفاده از برنامه ها و ویژگی های مختلف، به راحتی می توان گفت که در حین یافتن همه ابزارهای مورد نیاز، دور زدن سرویس چقدر آسان است. مگا هم برای مبتدیان مطلق ذخیره سازی ابری و هم کاربران پیشرفته تری که می توانند از ویژگی هایی مانند چت رمزگذاری شده یا رابط خط فرمان استفاده کنند، پاسخگو است.

همچنین برای کاربران سازمانی جذاب است، با ویژگی‌های مدیریت کاربر اضافی، چت داخلی امن، و امکان اشتراک‌گذاری آسان فایل  با افرادی که در مگا نیستند. به طور کلی، مگا دارای یک رابط کاربری تمیز و آسان با بسیاری از ویژگی های مفید است. در حالی که دامنه خدمات ابری دیگر را ندارد، اما می‌تواند از نظر قیمت از بسیاری از آنها پیشی بگیرد و اقدامات امنیتی مگا واقعاً چشمگیر است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT