تفاوت MozRank و MozTrust چیست و در SEO چه کاربردی دارند؟

تفاوت MozRank و MozTrust چیست و در SEO چه کاربردی دارند؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

Moz یکی از پیشروترین ارائه دهندگان ابزار SEO است. از ویژگی‌های آن برای برون یابی کردن اطلاعات کلیدی و معیارهای مختلف استفاده می‌شود که می‌تواند در بهینه سازی استراتژی‌های بازاریابی محتوا به ما کمک کند. Moz ابزارهای زیادی را ارائه می‌دهد، و همچنین داده‌های ارزشمندی، برای به دست آوردن دیدگاه‌های مفید و با ارزشی را در اختیار ما قرار می‌دهد. MozTrust و MozRank تنها دو مورد از بی‌شمار معیارهای ارائه شده در سایت هستند که می‌توانند به ما در ارزیابی عملکرد محتوای خود کمک کنند. اما قبل از اینکه به بررسی اطلاعات مفیدی که می‌توان جمع آوری کرد، بپردازیم، بیایید بررسی کنیم که از کجا می‌توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد، تفاوت MozRank و MozTrust چیست و با استفاده از این مقیاس‌های لگاریتمی، چه چیزهایی می‌توان در مورد محتوای خود یاد گرفت؟

از کجا می‌توان به این معیارها دسترسی پیدا کرد؟

برای مشاهده امتیازات MozRank و MozTrust خود به Moz’s Open Site Explorer بروید و صفحه یا صفحاتی را که می‌خواهید تجزیه و تحلیل کنید، وارد کنید. سپس، برخی از گزینه‌های منو را در نوار کناری سمت چپ دریافت خواهید کرد. روی Compare Link Metrics کلیک کنید. می‌توانید همزمان از پنج لینک استفاده کنید و با هم مقایسه کنید.

01 تفاوت MozRank و MozTrust چیست و در SEO چه کاربردی دارند؟

MozRank چیست؟

خوب، از یک منبع موثق بشنوید:

“MozRank محبوبیت لینکی که به آن ارائه می‌دهید را به صورت کمی تعیین می‌کند و MozRank نسخه Moz الگوریتم PageRank کلاسیک Google است… به این ترتیب، نشان دهنده نوعی رتبه لینک خام برای هر صفحه وب مشخص در اینترنت است.”

MozRank در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارائه شده است: ۰ کمترین، ۱۰ بالاترین است. اساساً این عدد نشان می‌دهد که رتبه لینک یا “لینک جویس” وب سایت ما چه قدر است.

خوب حالا اینها دقیقاً به چه معنا هستند و چگونه می‌توانیم از نظر مقیاس بالاتر قرار بگیریم؟

به زبان ساده‌تر، بک لینک‌ها. هرچه سایت‌های دیگر به صفحه وب شما بک لینک دهند، MozRank شما بالاتر است.

MozTrust چیست؟

1 تفاوت MozRank و MozTrust چیست و در SEO چه کاربردی دارند؟

تقریباً مانند MozRank، ارزش MozTrust بین ۰ تا ۱۰ است. اگرچه MozRank را می‌توان به عنوان “نمره محبوبیت” (آنهایی که بیش‌ترین میزان علاقه به لینک را دریافت می‌کنند) در نظر گرفت، MozTrust “نمره اعتماد جهانی لینک” است. اساساً، این موضوع مربوط به حجم پیوندها نیست بلکه مربوط به کیفیت پیوندها مبتنی بر اعتماد است. حال این سوال ایجاد می‌شود، “آیا از سایت‌های معتبر مانند سایت‌های دولتی، سایت‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و غیره بک لینک می‌گیرید؟”

حال اگر یکی از این سایت‌ها مستقیماً به من لینک نداشته باشد، چه می کنم؟ آیا نمره MozTrust صفر خواهم داشت؟

نه لزوماً. همانطور که Moz بیان می‌کند:

“ما MozTrust را با محاسبه “فاصله” لینک بین یک صفحه داده شده و یک “سید سایت” (یا سایت اولاد) تعیین می‌کنیم، یک منبع مورد اعتماد (وب سایت) مشخص و شناخته شده در اینترنت. به آن مانند نظریه شش درجه جدایی فکر کنید: هرچه به سمت لینک داده شدن به یک وب سایت معتبرتر نزدیک شوید، اعتماد بیش‌تری خواهید داشت.”

تفاوت MozRank و MozTrust در SEO چیست؟

2 تفاوت MozRank و MozTrust چیست و در SEO چه کاربردی دارند؟

ما دو معیار متفاوت داریم که هم رتبه لینک خام را نشان می‌دهد و هم رتبه لینک بر اساس اعتماد را نشان می‌دهد. حال، چگونه باید از این معیارها استفاده کنیم و چگونه به ما کمک می‌کنند تا از محتوای خود مطلع شویم؟

اول، بگذارید ثابت کنیم که به خودی خود نمره “خوب” یا “بد” وجود ندارد. بله، ۰ کم و ۱۰ زیاد است، اما عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند امتیاز دریافتی وب سایت شما را محدود کند. به عنوان مثال، سن سایت شما چقدر است و مخاطبان شما چه تعداد هستند. وقتی دارای یک وبلاگ معمولی هستید، نمی‌توانید امتیازات خود را با Forbes یا Inc مقایسه کنید.

MozRank و MozTrust هر دو بر اساس الگوریتم‌های ساخته شده توسط موتورهای جستجوگر معروف مانند Yahoo! هستند و بسیار به PageRank Google شبیه‌اند. این دو فاکتورها می‌توانند به ما کمک کنند تا مشخص کنیم کدام محتوا به احتمال زیاد رتبه بهتری خواهد داشت و بسیار برای موفقیت مناسب هستند. و همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا دیدگاه‌های جدیدی درباره محتوای خود بدست آوریم. سایت‌های دیگر به چه نوع محتوایی لینک می‌دهند؟ وب سایت‌های قابل اعتماد به چه پست‌های وبلاگی لینک می‌دهند؟ سرانجام، این موضوعات باعث می‌شوند یاد بگیریم برای بهینه سازی محتوا با امتیازات پایین خود، چه اقداماتی را می‌توانیم انجام دهیم.

بینش کاربردی و قابل اجرا

برای این کار، من از تمام پست‌های منتشر شده یک وب سایت عمومی خروجی گرفتم و آن‌ها را رسم کردم و تجزیه و تحلیل خوشه ای انجام دادم.

خوب این گراف چه چیزی به ما می‌گوید؟ در اینجا برخی از نکاتی که براساس رنگ خوشه‌ها تجزیه شده‌اند آورده شده است:

02 تفاوت MozRank و MozTrust چیست و در SEO چه کاربردی دارند؟

  • پست‌هایی با رتبه بالا و با اعتماد بالا فیروزه‌ای رنگ هستند. اینها برندگان ما هستند. این همان نوع محتوایی است که باید به دنبال آن باشیم.
  • پست‌هایی با اعتماد بالا و رتبه پایین به رنگ نارنجی هستند. کیفیت محتوا بالا است اما ما باید محتوای مورد نظر را برای به دست آوردن بک لینک‌های جدید به صورتی دیگر ارائه دهیم.
  • پست‌هایی با اعتماد پایین و رتبه متوسط ​​به رنگ قرمز هستند. رتبه در سطوح مختلف متفاوت است اما می‌توان اطمینان داشت که این پست‌ها نیاز به ارتقا در کیفیت محتوا دارند.
  • پست‌هایی با رتبه متوسط ​​و اعتماد متوسط ​​به رنگ آبی هستند. این نوع مطالب در میانه راه در نظر گرفته می‌شوند. می‌توان محتوا را برای بک لینک‌ها اصلاح کرد و دوباره ارائه داد اما آن را در اولویت پایین‌تری نسبت به خوشه‌های نارنجی و قرمز در نظر بگیرید.

اقدام کردن

اگر تفاوت بین دیدگاه‌های ارزشمندی MozRank و MozTrust را که هر یک از آن‌ها برای وبلاگ شما به همراه می‌آورند را درک کردید، می‌توانید شروع به تجزیه و تحلیل محتوای خود کنید. این سوالات را برای درک بهتر موضوع از خود بپرسید:

  • آیا الگوهای محتوایی وجود دارد که اعتماد بالایی داشته باشند؟
  • آیا الگوهای محتوایی وجود دارد که دارای رتبه بالایی باشند؟
  • چه نوع محتوایی باعث ایجاد یک نقطه مطلوب می‌شود و امتیازات بالایی برای هر دو دارد؟

از این دانش به دست آمده برای راهنمایی استراتژی‌های محتوایی خود در طول سال استفاده کنید.

حال که تفاوت MozRank و MozTrust را دریافتید اگر قصد استفاده از خدمات سایت MOZ را دارید، می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا/مسترکارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. Excellent blog here! Also your site loads up fast! What host are you using?
    Can I get your affiliate link to your host? I wish my website
    loaded up as fast as yours lol

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT