پی پال و نادانسته هایی از فضای کاربری آن برای استفاده بهتر

زمان مطالعه 7 دقیقه

در مقالات قبلی درمورد پی پال و ویژگی های آن آشنا شدیم. در این مقاله در مورد جزئیات حساب پی پال و سوالاتی که هر شخص دارنده این حساب باید بداند،آشنا می شویم.

چرا شخصی که دارای کارت اعتباری است باید به جای آن از حساب پی پال استفاده نماید.

از آنجا که به جهت پرداخت در سایت های متفاوت شما مجبور به وارد کردن اطلاعات کارت ویا بانکی خود در سایت های مختلف هستید این مسئله میتواند شرایطی را برای سوء استفاده از کارت شما را فراهم آورد.اما شما میتوانید کارت اعتباری یا حساب بانکی خود را به حساب پی پل اضافه نمایید و به جای وارد نمودن اطلاعات مالی خود در سایتهای متفاوت ، مشخصات حساب پی پال خود را وارد و از خریدی امن و مطمئن برخوردار شوید.

پی پال
استفاده از کارت

پی پال چگونه حساب ها را وریفای می کند.

حساب پی پال با سایرحسابها کاملا متفاوت است، چرا که روش تایید آن به صورت چند مرحله ای انجام میگیرد. پی پال به صورت تصادفی هر ماه چند هزار حساب را موقتا بسته و شماره حساب بانکی و یا سوال امنیتی از کاربرش می پرسد. در صورت پاسخ صحیح حساب همان لحظه به حالت اول باز می گردد و قابل استفاده می شود.

پی پال
پی پال وریفای

اگر برای وریفای کردن حساب پی پال به جای حساب بانکی از کارت اعتباری استفاده شده باشد پی پال حساسیت بیشتری نشان میدهد و همیشه درصدد کسب اطمینان از اطلاعات اعلام شده کاربرش میباشد. به همین دلیل ممکن است که مدارک شناسایی یا قبض آب یا برق محل سکونت کاربرش را درخواست نماید. سایت اول پرداخت با تجربه 11 سال سابقه در پرداخت های ارزی و بین المللی در خدمت شما هموطنان عزیز در زمینه حساب پی پال می باشد.

آیا می توان هم زمان چند حساب پی پال را داشت.

بله. شما هم میتوانید یک حساب شخصی و یک حساب پریمیوم یا بیزینس داشته باشید. فقط توجه داشته باشید برا ی هر حساب باید ایمیلی جداگانه و شماره حساب و شماره کارت جداگانه ای داشته باشید.

هزینه خدمات پی پال چه میزان است.

برای خرید کالا یا پرداخت، پی پل هزینه ای دریافت نمی کند ولی اگر شما وجهی را از فروش کالا یا ارائه خدمات دریافت کنید، مبلغی به عنوان شارژ هزینه اعمال میشود. هنگامی که به کسی در کشور دیگه ای پرداختی میکنید و یا پرداختی را از کشور دیگه ای دریافت کنید شامل هزینه میباشد. در نظر داشته باشید که اگر تبدیل ارز هم در این میان باشد هزینه آن نیز محاسبه میشود.

پی پال
هزینه

انتقال وجه از پی پل به حساب بانکی هزینه ای ندارد. به عبارتی جامع ترباز کردن حساب، انتقال وجه از حساب بانکی به حساب پی پال و برعکس، خرید کالا و یا پرداخت هزینه ای ندارد ولی دریافت وجه از فروش کالا یا ارائه خدمات، دریافت وجه از دوستان یا بستگانی که از دبیت کارت یا کردیت کارت پرداخت کرده اند، دریافت وجه از سایر افراد از کشوری دیگر، هزینه دارد.

در صورت دریافت مبلغ ( requesting money) چه میزان کارمزد باید پرداخت شود.

برای درخواست وجه (requesting money) هزینه ای پرداخت نمی کنید، بلکه هزینه زمانی شامل میشود که مشتریان برای شما پول بفرستند.

unclaimed چیست.

پرداختی هایی که به آدرس ایمیلی که با حساب پی پال همراه نیست، انجام شود.(زمانی که یک آدرس ایمیل به حساب پی پال اضافه شود ، پرداخت بلافاصله به موجودی حساب مربوطه اضافه میشود).

پرداختی که  به آدرس ایمیل اشتباه ارسال شود.(برای مسائل امنیتی ، پی پال فقط پرداخت را به آدرس ایمیل های تایید شده ارسال میکند).

آیا می توان ایمیل جدیدی را به حساب پی پال خود اضافه نمود.

وارد حساب کاربری خود شوید،گزینه setting از بالای صفحه را انتخاب نمایید. علامت بعلاوه در قسمت آدرس ایمیل را فشار دهید. ایمیل جدید خود را اضافه نمایید و لینکی را که پی پال به آدرس ایمیل شما میفرستد را تایید نمایید.

چگونه مطمئن شوم که مبلغ واریزی به حساب من اضافه شده است.

پی پال، وجه را با استفاده از آدرس ایمیل شما به حساب شما اضافه میکند. اگر پرداخت به حساب شما فرستاده شده باشد، شما ایمیل اطلاع رسانی پی پل را دریافت میکنید که از پرداخت آگاه شوید. وارد حساب کاربری خود شوید.بروی گزینه History در بالای صفحه کلیک کنید و جزئیات پراخت خود را مشاهده نمایید.

پی پال
confidentially

چرا پس از فروش کالا در سایت ebay.com مبلغ سریعا به حساب من واریز نمی شود.

هنگامی که شما مبالغی را از فروش در سایت ebay.com بدست می آورید. این وجه بلافاصله قابل دسترس نیست. این پرداخت معمولا در بازه زمانی ۲۱ روز یا شاید کمی زودتر دردسترس قرارگیرد. بدین علت که پی پال مطمئن شود خریدار کالا را دریافت نموده است.

اصطلاحات موجود در وضعیت پرداخت به چه معناست.

Unclaimed :دریافت کننده هنوز وجه را دریافت یا تایید نکرده است

Uncleared:پرداخت آنلاین شما شفاف نیست

Complete :دریافت کننده مبلغ را دریافت کرده است

Cleared:پرداخت شما شفاف انجام شده و به حساب گیرنده اضافه شده

Reversed :پرداخت توسط فرستنده لغو شده است

Denied :گیرنده وجه را قبول نکرده و وجه به حساب شما برگشت داده شده

Refunded :پرداخت به حساب شما برگشت داده شده .

Credit Card:اگر پرداخت شما از کارت اعتباری شما انجام شده

Denied ،Refund و Unclaimed چه تفاوتی دارند.

اگر پرداخت شما Denied شده به این معناست که دریافت کننده وجه را قبول نکرده است. اگر پرداخت شما Refund شده به این معناست که دریافت کننده ابتدا وجه را قبول کرده ولی در ادامه مبلغ را برگشت داده است.اگر پرداخت شما Unclaimed شده به این معناست که هنوز دریافت کننده آن را قبول نکرده است .چند علت برای Unclaimed وجود دارد.

دریافت کننده هنوز وارد حساب کاربری خود نشده است. شما مبلغ را به آدرس ایمیلی فرستادید که هنوز گیرنده آن آدرس ایمیل را به حساب پی پال خود اضافه و تایید نکرده است. آدرس ایمیل را اشتباه وارد نموده اید. چنانچه پرداخت شما برای مدت ۳۰ روز Unclaimed باقی بماند وجه یا تایید نشده یا ریفاند شده است. اگر وجه را از کارت اعتباری خود پرداخت نموده اید ۳۰ روز زمان میبرد که مبلغ به کارت شما برگشت داده شود، ولی اگر از حساب پی پال پرداخت نموده اید به حساب پی پال شما برگشت داده می شود.

آیا پرداخت مبلغ پرداختی جهت خرید،پرداخت، کامل شده است.

شما یک ایمیل دریافت می کنید که خرید شما پرداخت شده و وضعیت خرید شما در بخش history به وضعیت paid تبدیل میشود،در بالانس شما مشاهده میشود.

آیا امکان request money برای شخصی که حساب پی پال ندارد ممکن است.

شخص مورد نظر یک ایمیل اطلاع رسانی مبنی بر ایجاد یک حساب کاربری در پی پال را دریافت میکند که با ایجاد یک حساب در پی پال بتواند وجه را منتقل کند.

آیا امکان کنسل کردن پرداختی که انجام شده است، ممکن است.

پرداخت هایی را می توانید کنسل کنید که unclaimed باشد.در غیر این صورت اگر پرداخت کامل شده باشد، باید از فروشنده درخواست کنید که پرداخت شما را ریفاند کند. Unclaimed به پرداختی گویند که پرداخت به آدرس ایمیلی که با حساب پی پل همراه نیست ارسال شود. پرداخت به آدرس ایمیل اشتباه ارسال شود. پی پل فقط پرداخت را به آدرس ایمیل های تایید شده ارسال میکند.

اگر پرداخت Unclaimed باشد به این صورت میتوان کنسل کرد. وارد حساب کاربری خود شوید. بر روی زبانه Activity کلیک کنید. گزینه Cancel Payment را بزنید. اگر گزینه توجه: Cancel در ستون Order status/Actions  نبود ، بدین معناست که پرداخت شما کامل شده و فقط باید از فروشنده درخواست ریفاند کرد.

چگونه می توان مبلغی واریزی به حساب را ریفاند کرد.

برای این منظوربر روی My Account گزینه History را کلیک کنید. پرداختی را که قصد ریفاند کردنش را دارید را پیدا کنید و گزینه Issue Refund را بزنید. گزینه برگشت وجه را بزنید و Continue کنید. جزییات را تایید کنید و گزینه Issue Refund را بزنید.

چرا مبلغ ریفاند شده در حالت pending قرار گرفته است.

بدین علت که حساب پی پال شما موجودی کافی برای برگشت پول را ندارد تا زمانیکه این وجه از حساب بانکی یا کارت اعتباریتان تامین نشود ریفاند در مرحله Pending  باقی میماند.

در صورت تایید مبلغ ریفاند شده،آیا تمام مبلغ پرداخت شده به حساب برگشت داده می شود.

بر اساس نوع ریفاندی که انجام میدهید هزینه کسر شده به اعتبار شما اضافه میشود. درضمن هزینه ثابت ۰٫۳۰$ هر معامله قابل برگشت نیست.

برای قبول ریفاند چند روز وقت است.

از زمانیکه فروشنده اقدام به ریفاند میکند، خریدار ۱۰ روز وقت دارد که ریفاند را قبول کند. درغیر این صورت ریفاند اکسپایر میشود.

در صورت دریافت فاکتور،چگونه می توان پرداخت را انجام داد.

وارد حساب کاربری خود شوید، بر روی گزینه Activity کلیک کنید و درخواست وجه یا شماره فاکتور را پیدا کنید. بر روی Pay کلیک کنید. درستی اطلاعات وارد شده را دوباره چک کنید. گزینه Pay Now را برای کامل شدن پرداخت بزنید.

پی پال
refund

در صورت ارسال مبلغ به یک آدرس ایمیل اشتباه وتایید پرداخت، چه کار می توان کرد.

پی پال نمی تواند پرداخت هایی را که کامل و تایید شده است را برگشت بزند. بهترین راه این است که با شخص گیرنده تماس حاصل نمایید و از او درخواست نمایید تا وجه را برگشت بزند.

بیشترین پرداختی که می توان از طریق پی پال انجام داد به چه میزان است.

برای اینکه از میزان سقف ارسال خود آگاه شوید، وارد حساب کاربری خود شوید. در انتهای صفحه گزینه See how much you can send with PayPal را انتخاب نمایید. برای افزایش سقف تراکنش بر روی گزینه Lift Limits کلیک کنید.

چگونه می توان ارز موجود در حساب پی پال را به ارز دیگر تبدیل کرد.

وارد حساب کاربری خود شوید. گزینه paypal balance را انتخاب کنید. گزینه Manage currencies را انتخاب نمایید. گزینه add currency را بزنید. اگر قصد داشته باشیم که ارز پی پال را به یورو عوض کنیم، یورو را انتخاب میکنیم و makePrimery را میزنیم.

آیا نام حساب بانکی که قصد اضافه کردن به حساب پی پال را داریم، باید با نام حساب پی پل یکی باشد.

بله. نام حساب پی پال با نام حساب بانکی باید مطابقت داشته باشد.

چگونه می توان کارت اعتباری را به حساب پی پال خود اضافه نمود.

وارد حساب کاربری خود شوید. گزینهWallet را انتخاب نمایید. گزینه Add a Card را بزنید.

آیا حساب پی پال از امنیت کافی برخوردار می باشد.

بله. پی پال از تکنولويی SSL یا گیرنده برای حفظ اطلاعات استفاده میکند. علاوه بر این ، زمانی که شما پرداخت یا دریافت وجه را انجام میدهید فرستده از اطلاعات محرمانه مالی شما مانند شماره کارت یا حساب بانکی شما اطلاعی پیدا نمیکند.

شما می توانید پرداخت های خود با پی پال و همچنین افتتاح حساب پی پال را از طریق مجموعه اول پرداخت و با هماهنگی با کارشناس بخش مربوطه پیگیری و انجام دهید.

امتیاز 5/5 - از 34 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

4 دیدگاه

  1. Ali گفت:

    ایا استفاده از گیفت کارت paypal برای اکانت وریفای نشده با حساب بانکی ممکنه؟

    1. نیما نوبخت گفت:

      با درود.
      بله مشکی نیست

  2. vahid گفت:

    سلام،يه دوست مبلغه ١٨٠٠دلار از كاليفرنيا ميخوادبرام بفرسته،شما چه كمكي ميتونين به من بكنين كه من اين پول رو در ايران تحويل بگيرم به صورته همون دلار؟اگه ميشه راهنماييم كننين،ممنون.

    1. نیما نوبخت گفت:

      بادرود
      در نظر داشته باشید که در صورتی که دوست شما امکان انتقال از طریق پی پال را داشته باشد؛ می توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت جهت دریافت دلار و تبدیل به ریال استفاده نمایید.
      سپاس

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT