نحوه فروش در eBay

نحوه فروش در eBay در سال 2023

زمان مطالعه 9 دقیقه

دستیابی و برقراری ارتباط با مخاطبان جهانی یکی از عوامل موفقیت است. شما می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین Shopify خود به تعداد زیادی مشتری دسترسی پیدا کنید، همچنین مهم است که رویکرد چند کانالی را در پیش بگیرید و از کانال‌های فروش دیگر مانند eBay استفاده کنید تا بتوانید از همه فرصت‌ها استفاده کنید.

کارل مارتنز یکی از بنیانگذاران Aventuron کسب و کاری که دوچرخه و وسایل کمپینگ می فروشد، می گوید: من فکر می کنم اکثر افراد می خواهند یک تجربه خرید عالی به مشتری ارائه دهند و eBay به ما این امکان را می دهد.

راهنمای گام به گام نحوه فروش درeBay

1. یک حساب eBay ایجاد کنید

اگر یک کسب و کار ثبت شده هستید (مالک انحصاری، LLC، و غیره)، می توانید یک حساب تجاری ایجاد کنید. برای ثبت نام باید اطلاعات بیشتری مانند نام کسب و کار، نوع کسب و کار و آدرس خود را ارائه دهید.

  1. به صفحه ثبت نام بروید.
  2. نام کسب و کار و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  3. یک رمز عبور انتخاب کنید.
  4. محل کسب و کار خود را وارد کنید
  5. Create account را انتخاب کنید.

پس از ایجاد یک حساب eBay می توانید فروشگاه خود را باز کنید. با مرحله اختیاری وارد کردن نام کاربری شروع کنید. می‌توانید بعداً آن را تغییر دهید. در مرحله بعد باید اطلاعات کسب و کار خود را پر کنید. در حد توان به سوالات پاسخ دهید.

اطلاعات کسب و کار و مالک/ سهامداران خود را اضافه کنید، حساب بانکی خود را اضافه کنید، سپس کمی وقت بگذارید و همه چیز را بررسی و تأیید کنید. پس از کلیک بر روی Continue در صفحه اصلی eBay قرار خواهید گرفت.

2. فروشگاه eBay خود را راه اندازی کنید

باز کردن یک فروشگاه eBay یک راه خوب برای گسترش حضور برند شما است. اشتراک در فروشگاه eBay به شما تخفیفات بیشتری ، فهرست‌های رایگان و ابزارهای اضافی برای تبلیغ کسب‌وکارتان در ماه می‌دهد، به‌علاوه مشترکین فروشگاه EBay می توانند به تعدادی ابزار مفید برای تمایز محصولات خود دسترسی داشته باشند. شخصی سازی نمایه eBay و شناسه فروشنده راه های آسانی برای ارتقای حرفه ای برند شما هستند. مشترکین خرید اشتراک در EBay مزایای زیر را ارائه میدهد.

  • هزینه های فروش eBay کمتر
  • افزایش قابلیت دیده شدن در نتایج جستجو
  • تخفیف در ارسال محصولات در eBay
  • کنترل بر روی صفحات فروشگاه برند یا بدون برند

برای اشتراک باید یک حساب جاری را برای پرداخت ها لینک دهید. ویژگی‌های فروشگاه eBay را بررسی کنید و بهترین اشتراک را برای خود انتخاب کنید.

پس از مشترک شدن، می توانید نام فروشگاه خود را نام ببرید و شروع به لیست کنید. در حالت ایده آل، نام فروشگاه eBay شما باید با برند شما مطابقت داشته باشد. اگر هنوز به نام تجاری نیاز دارید، ایده هایی را با تولید کننده نام تجاری Shopify پیدا کنید. نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده محصولاتی باشد که قرار است شروع به فروش کنید و شرکت دیگری از آن استفاده نمی کند.

3. قرار دادن محصولات برای فروش

برای قرار کردن محصولات در eBay به موجودی نیاز دارید. اگر تازه کار هستید، محصولات را به فروشگاه خود اضافه کنید. هنگامی که محصولات را آماده عرضه کردید، در منوی کشویی Seller Hub Listings ، Create listing را انتخاب کنید.

تنظیمات زیر را برای قرار دادن محصولات در eBay انجام دهید:

  • نام یا شناسه محصول
  • توضیحات محصول
  • دسته بندی و جزئیات
  • مقدار، قیمت، وزن، و گزینه های دیگر
  • تنظیمات بسته و جزئیات ارسال
  • مشخصات و تغییرات آیتم
  • وضعیت محصول
  • قیمت

همچنین می توانید عکس ها و ویدیوهای محصول را اضافه کنید. در نهایت روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

4. لیست های خود را بهینه کنید

خریداران با استفاده از کلمات کلیدی محصولات را در eBay جستجو می کنند. EBay به خریداران در یافتن کالاهایی که با معیارهای جستجوی آنها مطابقت دارد کمک می کند تا بتوانند به سرعت تصمیم بگیرند که کدام محصول را می خواهند خریداری کنند.

گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و شناسه‌های محصول تضمین می‌کند که هر زمان که خریداران محصولاتی را که در eBay می‌فروشید جستجو می‌کنند، لیست محصولات شما ظاهر می‌شوند.

می توانید عنوان و توضیحات هر یک از لیست های eBay و صفحات محصول خود را ویرایش کنید. این کار را با دقت انجام دهید.

برای اطمینان از اینکه لیست محصولات شما در جستجوهای خریداران ظاهر شود، انواع کلمات کلیدی زیر را در عناوین لیست خود بگنجانید، سپس آنها را به عنوان شناسه‌های eBay تنظیم کنید:

  • برند (نایک، اپل)
  • مدل (Air Yeezy، iPhone)
  • توضیحات محصول
  • رنگ (قرمز، رنگین کمانی، هولوگرافیک)
  • اندازه (سایز زنانه 10)

اطلاعات اضافی درباره محصولات خود را به توضیحات لیست خود اضافه کنید. مواردی را که خریداران باید بدانند پیش بینی کنید:

  • ابعاد یا اندازه های این محصول چیست؟
  • چه سایزی بخرم؟
  • شامل چه لوازم جانبی است؟
  • آیا این یک محصول معتبر است؟

هرچه بیشتر به سوالاتی از این دست پاسخ دهید، خریداران کمتر تردید خواهند کرد. همچنین زمان کمتری را برای پاسخ دادن به سؤالات خریداران صرف خواهید کرد. به یاد داشته باشید که از حروف بزرگ و نشانه گذاری مناسب استفاده کنید و اطلاعات محصول خود را با ارائه آن در یک لیست کوتاه، نه در پاراگراف های طولانی، قرار دهید.

هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید که محصولات شما در نتایج جستجو ظاهر می شوند و هر خریداری که روی لیست شما کلیک می کند اطلاعات کافی و متقاعد کننده ای را برای خرید محصول پیدا خواهد کرد.

5. قیمت خود را تعیین کنید

بازار EBay وسیع است و فروشندگان همان محصول شما را با قیمت‌های مختلف ارائه می دهند. خریداران بر اساس عوامل مختلفی از جمله انتخاب، هزینه ارسال و شرایط فروش تصمیم به خرید می‌گیرند، اما قیمت رقابتی همچنان مهم‌ترین عامل است. شما می توانید یکی از دو گزینه فروش eBay را با استراتژی های قیمت گذاری متفاوت انتخاب کنید:

حراج آنلاین : حراج ها از یک تا 10 روز طول می کشد و گاهی اوقات می تواند منجر به قیمت بالاتر برای محصول شما شود. این روش به خریداران انگیزه می دهد تا با یکدیگر رقابت کنند. برای شروع حراج فقط باید یک قیمت اولیه را اعلام کنید. این استراتژای برای محصولاتی که تقاضای بالایی دارند و عرضه محدودی دارند، مانند کلکسیون‌های ورزشی کمیاب، ایده‌آل هستند. همچنین اگر نمی دانید محصولی را به چه قیمتی بفروشید، می توانید از این روش استفاده کنید.

اکنون بخرید : این روش به خریدار امکان می دهد برای محصولی سریع پرداخت کند و آن را دریافت کند. در نتیجه خریدار مجبور نیست منتظر پایان یک حراج باشند. “اکنون بخرید” برای اقلامی ایده‌آل است که مردم به صورت ناگهانی می‌خرند یا جایی که عرضه بیشتر از تقاضا است.

EBay گزینه های پرداخت زیر را می پذیرد:

  • Apple Pay
  • کارت اعتباری و نقدی
  • کارت هدیه eBay، کوپن eBay، و eBay Bucks
  • Google Pay
  • پرداخت هنگام تحویل
  • پی پال
  • وجوه نقد

موارد زیر نیز در دسترس است:

  • چک
  • حساب امانی
  • حواله پول
  • خدمات پرداخت آنلاین (مانند Allpay.net، CertaPay، Fiserv، Nochex.com، XOOM و غیره)
  • حواله بانکی

6. گزینه های ارسال را تنظیم کنید

خریداران امروزی انتظار دارند که فروشگاه ها ارسال رایگان ارائه دهند. برای جذب بیشتر خریداران هزینه ارسال را در برچسب قیمت خود لحاظ کنید. با ارائه گزینه های ارسال سریع، فروش را افزایش دهید.

تحویلEBay Guaranteed

EBay Guaranteed Delivery (EGD) برنامه ای است که به خریداران تحویل سریع و تضمین شده را ارائه می دهد. برای اینکه لیست محصولات واجد شرایط EGD باشند، فروشندگان eBay باید خدمات یک روزه را ارائه دهند. EBay تاریخ تحویل را محاسبه می کند، سپس به خریداران تضمین می دهد که خریدشان به موقع می رسد. برای واجد شرایط بودن برای EGD فروشنده eBay باید حداقل 100 تراکنش در سال را انجام دهد و نرخ تاخیر ارسال کمتر از 5٪ داشته باشد.

برنامه جهانی ارسال محصول

برنامه جهانی ارسال EBay (GSP) راهی آسان برای ارسال محصولات شما به سراسر جهان است. فروشندگانی که از GSP استفاده می کنند نگرانی در مورد جزییات ارسال بین المللی ندارند. در عوض هنگامی که یک کالای واجد شرایط از خارج از کشور خریداری می شود، فروشندگان بسته را به مرکز حمل و نقل جهانی eBay، واقع در کنتاکی می فرستند و متخصصان eBay بقیه کار را انجام می دهند، بسته شما را به مقصد بین المللی خود ارسال می کنند و تمام مدارک مورد نیاز را تکمیل می کنند.

خریداران این گزینه را دوست دارند، نه تنها به این دلیل که هیچ هزینه ارسال اضافی وجود ندارد، بلکه به این دلیل که جزئیات ردیابی همه محصولات ارائه شده است و به آنها امکان می‌دهد تمام مدت مراقب سفارش خود باشند. فروشندگان EBay می‌توانند گزینه ارسال جهانی را برای لیست محصولات انتخاب کنند.

7. سیاست های بازگشت محصول و بازپرداخت را ایجاد کنید

ارائه بازپرداخت 30 روزه بهترین روش استاندارد eBay است. اگرچه گزینه های دیگری در دسترس هستند، این سیاست با انتظارات خریداران eBay سازگارتر است. ارائه بازپرداخت رایگان می اعتماد مشتریان را جلب میکند و منجر به فروش بیشتر شود.

8. از لیست های تبلیغاتی و گزینه Seller Hub Promotions استفاده کنید

لیست های تبلیغاتی ابزاری ساده برای فروشندگان eBay است تا محصولات خود را مورد توجه افراد بیشتری قرار دهند. این روش میزان کلیک ها را افزایش می دهد. فروشندگان می‌گویند که با استفاده از لیست های تبلیغاتی تا ۳۶ درصد افزایش دیده شدن داشته‌اند. همه مشترکین فروشگاه eBay واجد شرایط استفاده از این سرویس هستند.

یک فروشنده eBay که از لیست های تبلیغاتی استفاده می کند، تنها زمانی که کالایی فروخته می شود، هزینه خدمات را پرداخت می کند. کاربران لیست های تبلیغاتی همچنین به ابزارهای ردیابی برای تنظیم کمپین ها و به حداکثر رساندن فروش دسترسی خواهند داشت.

Seller Hub Promotions به شما کمک می کند پیشنهادهای منحصر به فرد بیشتری ایجاد کنید و خریدار را به خرید ترغیب می کند. از طریق Seller Hub Promotions می توانید موارد زیر را ارائه دهید:

  • تخفیف بر اساس اندازه سفارش
  • یکی بخرید و یک محصول رایگان دریافت کنید
  • رویدادهای فروش
  • تخفیف های ارسال
  • کوپن های تخفیف

چه چیزی در eBay بفروشیم: تحقیق در مورد محصول

مشابه آمازون می توانید اقلام مختلفی را در eBay بفروشید، از کفش و جواهرات گرفته تا وسایل خانه. بهترین دسته بندی محصولات eBay عبارتند از:

وسایل نقلیه: وسایلی مانند قطعات و لوازم جانبی بدنه بیرونی و قطعات داخلی، قطعات و لوازم جانبی موتور سیکلت و اسکوتر، روشنایی و لامپ، سوخت، موتورها و قطعات موتور، استارت، دینام، ECU و سیم کشی، برق خودرو.

پوشاک، کفش و لوازم جانبی: لباس‌های مردانه و زنانه و همچنین کیف‌های دستی زنانه.

خانه و باغ: شومینه، اجاق گاز، وسایل گرمایشی و سیستم های تهویه مطبوع است. دستگاه های انرژی تجدیدپذیر و سایر تجهیزات برق در فضای باز و لوازم آشپزخانه.

کلکسیونی ها: تجهیزات و اقلام نظامی مدرن و تاریخی است. سنگ، فسیل و مواد معدنی، چاقوها، شمشیرها و تیغه های کلکسیونی.

تجاری و صنعتی: اتوماسیون صنعتی و کنترل های حرکتی، PLC ها و HMI ها. تجهیزات، دستگاه ها و ابزار پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی، تجهیزات تست، اندازه گیری و بازرسی.

جواهرات و ساعت: ساعت و لوازم جانبی، قطعات، ابزار و راهنماها. جواهرات قدیمی و عتیقه، الماس و سنگ های قیمتی.

سلامت و زیبایی: عطرها، ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های سبک زندگی، سلامت جنسی و سایر موارد مراقبتی بهداشتی.

کامپیوتر/تبلت: قطعات تعویض لپ تاپ، جوهر چاپگر، تونر و کاغذ، کارت گرافیک.

هزینه های فروش درeBay

هزینه های فروشنده در eBay ساده است. شما دو هزینه می پردازید:

هزینه درج محصول : این هزینه را هنگام قرار دادن یک محصول در eBay پرداخت می کنید. این هزینه فقط در صورتی اعمال می شود که بیش از 250 محصول در ماه فهرست کنید. درج محصول برای فروشندگان معمولی رایگان است.

کارمزد نهایی : اگر کالای شما فروخته شود، بسته به دسته بندی محصول 3 تا 15 درصد به eBay به اضافه 30 ¢ برای هر سفارش پرداخت خواهید کرد.

هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنید به تعداد محصولاتی که دارید، دسته محصولی که در آن می‌فروشید و اینکه آیا اشتراک فروشگاه eBay دارید بستگی دارد. کارمزد نهایی بر اساس کل مبلغ فروش از جمله هزینه کالا، هزینه ارسال، مالیات فروش و سایر هزینه‌ اعمال می شود. اشتراک فروشگاه eBay شما نیز با هزینه ای همراه خواهد بود که به شرح زیر است.

ادغام eBay و Shopify

چند برنامه Shopify وجود دارد که به شما کمک می کند فروشگاه eBay خود را به وب سایت تجارت الکترونیک خود پیوند دهید. موارد زیر را بررسی کنید:

CedCommerce eBay: این برنامه به شما امکان می دهد تا سفارشات eBay را به Shopify وارد کنید. با این برنامه می توانید لیست های انبوه ایجاد کنید، محصولات را مدیریت کنید و موجودی و سفارشات را پیگیری کنید. یک طرح رایگان برای حداکثر 50 محصول و 10 سفارش در ماه وجود دارد، یا می توانید با 29 دلار در ماه با 500 محصول و 100 سفارش آن را به Bronze ارتقا دهید. طرح نقره ای با 2000 محصول و 500 سفارش 49 دلار در ماه و طرح طلا با 5000 محصول و 1000 سفارش 79 دلار در ماه هزینه دارد.

Codisto Amazon، eBay & Walmart :Shopify خود را با eBay و همچنین سایر کانال های فروش ادغام کنید. قیمت از 29 دلار در ماه برای 50 سفارش، 59 دلار در ماه برای 250 سفارش، 99 دلار در ماه برای 500 سفارش و 249 دلار در ماه برای 1500 سفارش شروع می شود.

Professional Importer For eBay : اگر می خواهید محصولات eBay خود را به وب سایت Shopify خود وارد کنید، این برنامه عالی است. نصب آن رایگان است و قیمت به تعداد محصولی که وارد می کنید بستگی دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT