دلیل استفاده از پی پال و محبوبیت آن در دنیا

دلیل استفاده از پی پال و محبوبیت آن در دنیا چیست؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

به زبان ساده می‌توان گفت paypal نقل و انتقال امن پول به وسیله ایمیل است. این جمله به همان اندازه که درست به نظر می‌رسد، می‌تواند نادرست هم باشد. اما تردیدی نیست که همین ایده ساده، پی پال را به یک قطب مالی نه تنها در اینترنت، بلکه در جهان خارج تبدیل کرده است. شرکتی که با وجود رقبای بزرگ و قدرتمند، طی چند سال توانست به یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی تبدیل شود. در این مقاله به دلیل استفاده از پی پال و محبوبیت آن در دنیا می‌پردازیم.

تاریخچه پی پال (PayPal) 

پی پال در سال ۱۹۹۸ توسط پیتر تیل و مکس لوچین (Petel Theil & Max Levchin ) با نام اولیه Confinity ایجاد شد. پی پال در ابتدا به علت جدید بودن و عدم آشنایی مردم با آن، مورد استفاده هکرها و مجرمان اقتصادی که نیاز به پولشویی داشتند قرار گرفت (همانند بیت کوین و ارزهای دیجیتال امروزی که هنوز برای مردم ناشناخته است). به طوری که در ماههای اولیه فعالیت در برخی از ایالت‌های آمریکا ممنوع شد. علی رغم این مشکلات در مراحل اولیه، پی پال به تدریج مورد توجه خریداران و فروشندگان در جهت انجام تراکنش ها و معاملات روزانه قرار گرفت.

دلیل استفاده از پی پال چیست

دلیل استفاده از پی پال و محبوبیت آن در دنیا

به بیانی دقیق تر، پی پال یک سرویس پرداخت و انتقال پول آنلاین است که به کاربرانش امکان می‌دهد حساب‌های مجازی یا الکترونیکی ایجاد کنند. از طریق این حسابها در شبکه‌ای بسیار ایمن، سریع و با کاربری آسان، به نقل و انقال پول، خرید و فروش و تبدیل ارز از در شبکه اینترنت بپردازند.

امروزه از طریق پی پال حجم قابل توجهی از تراکنش‌های مالی کاربران در اینترنت انجام می‌شود. به عنوان مثال برای ارسال پول به فردی دیگر در آن سوی کره زمین پی پال گزینه مناسبی خواهد بود که تنها کافی است آدرس ایمیلی که او با استفاده از آن یک حساب پی پال (PayPal Account) ساخته است را داشته باشید. به همین شکل با یک ایمیل آدرس می‌توانید یک اکانت پی پال بسازید و با استفاده از آن، پول دریافت کنید.

۱) افتتاح حساب راحت‌تر از بانک

ایجاد حساب کاربری در پی پال هزینه کمی دارد و قوانین ساده‌تری نسبت به بانک‌ها اعمال می‌شود.با این تفاوت که خدمات مالی منطقی و کارمزدهایی قابل قبول به نسبت بانک‌ها دارد. بدین ترتیب پی پال با سادگی و سرعت در ارائه خدمات توانسته است بازار خود را روز به روز گسترش دهد. بازاری که با وجود تحریم ایران، به داخل مرزهای کشور هم کشیده شده است. 

دلیل استفاده از پی پال و شهرت

۲) کاربری ساده

کاربران به استفاده از آن علاقه دارند چون کار با آن ساده و امن است. به مرور فروشندگان بیشتری از آن پشتیبانی کردند زیرا دریافت درگاه آن آسان‌تر از درگاه ویزا کارت یا مستر کارت بود و همچنین به دلیل سادگی آن، مشتریان بیشتری به آن اقبال نشان می‌دادند.

۳) استفاده آن توسط فروشگاه‌های بزرگ 

در سال ۲۰۰۰ مسئولان eBay، بزرگترین سایت حراجی اینترنتی در دنیا، متوجه شدند که تعدادی زیادی از کاربران در صفحات حراجی خود، لوگوی پی پال را به عنوان روشی جهت دریافت پول قرار می‌دهند تا مشتریان خود را تشویق به استفاده از آن کنند. از این رو eBay هم این سرویس را مورد توجه قرار داد و تسهیلاتی را برای استفاده از آن در وب سایت خود ایجاد نمود. این امر خود موجب افزایش سرعت همه گیر شدن پی پال شد به طوری که کاربران آن طی ۲ ماه از صد هزار نفر به یک میلیون نفر افزایش یافت. در سال ۲۰۰۲ پی پال وارد بازار بورس شد و ارزش سهام آن در پایان اولین روز عرضه سهام از رقم اولیه ۱۵ دلار، به ۲۰ دلار رسید.

eBay در همان سال با خرید عمده سهام پی پال آن را به مالکیت خود درآورد. پی پال را با خدمات وب سایت خود تلفیق کرد. بدین ترتیب شرایطی را فراهم آورد تا کاربران این سایت بتواند با امنیت و سرعت بالا تراکنش های خود را زیر نظر این شرکت با قابلیت اطمینان بیشتری انجام دهند.

۴) حمایت از مشتریان آنلاین

یکی از امکاناتی که پی پال در اختیار کاربران و مشتریان آنلاین فروشگاه‌های بزرگ قرار می‌دهد این است که در صورت عدم رضایت مشتری از کالا یا خدمات، به راحتی می‌تواند نسبت به بازگرداندن پول خود اقدام نماید که اینکار با سیستم بانکی بسیار پیچیده خواهد بود.

۵) گستردگی استفاده از آن در سرتاسر دنیا

پی پال با گسترش خدمات خود توانست روز به روز بر محبوبیت خود بیافزاید که این امر باعث افزایش فاصله خودش با رقبا شد. امروزه پی پال در بیش از ۱۱۰ کشور دنیا و به ۲۶ واحد پولی خدمات ارائه می‌دهد. طبق اعلام خود شرکت، در حال حاضر دارای بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان است.

۶) قابلیت حساب‌های شخصی و شرکتی برای امور مختلف

پی پال به کاربران خود اجازه می‌دهد در ابتدا به ساده‌ترین شکل ممکن و در زمانی کوتاه با اطلاعات شخصی (یا شرکتی) و با استفاده از تنها یک ایمیل آدرس، برای خود یک حساب کاربری در وب سایت PayPal.com ایجاد نمایند. در ابتدای کار پی پال از شما می‌خواهد تا با اطلاعات واقعی نسبت به ایجاد اکانت اقدام نمایید.

دلیل استفاده از پی پال و خدمات

۷) انتقال راحت پول بین حساب‌های متنوع

پس از ساخت اکانت پی پال، شما می‌توانید مبالغ ارزی موجود در حساب بانکی خود (طبعاً در یک کشور خارجی) یا موجودی ارزی کارت اعتباری یا نقدی خود را به پی پال انتقال دهید. می‌توانید مستقیما از طریق اکانت پی پل موجودی حساب یا کارت را به یک اکانت پی پال دیگر منتقل کنید یا با آن خرید کنید. بدین ترتیب پولی که تا پیش از این در قالب موجودی یک حساب بانکی یا کارت نقدی یا اعتباری بوده است، حالا در داخل شبکه‌ای از حسابهای کاربری پی پال قرار دارد. 

۸) تایید صحت ارائه خدمات توسط پی پل

تمامی تراکنش‌ها نه در قالب حساب‌ها در بانک‌های مختلف یا در تعداد زیادی از کارت‌های اعتباری و نقدی، بلکه به طور یکپارچه در داخل شبکه‌ای به نام PayPal به انجام می‌رسند. در نتیجه شرکت پی پال این امکان را دارد تا به همه تراکنش‌ها نظارت کند و از صحت ارائه خدمات و رضایت پرداخت کنندگان و همچنین عدم سوء استفاده یا سرقت در داخل این شبکه حصول اطمینان کند.

۹) درگیری کمتر با بروکراسی بانک‌ها

بدیهی است که شرکت‌ها و کسب و کارها که همان ارائه کنندگان کالاها و خدمات هستند، حاضرند برای دریافت چنین خدمات امن، سریع، مطمئن و همه‌گیری با کمال میل کارمزد های ۲/۹ تا ۵/۲درصدی را بپردازند. با این روش آن‌ها کمتر درگیر بروکراسی بانک‌ها می‌شوند و از طرف دیگر، سریع‌تر و دقیق‌تر می‌توانند درآمدها و حساب خود را مدیریت کرده و مورد استفاده قرار دهند. 

۱۰) تعیین دلیل استفاده از پی پال برای افراد نا آشنا 

مطابق توافقنامه کاربری پی پال (PayPal User Agreement) که تک تک کاربران در هنگام ایجاد حساب کاربری در این سایت آن را می‌پذیرند، پی پال مالک سودی است که از این محل کارمزد انتقال به دست می‌آید.  پی پال سعی می‌کند که این سود را برای توسعه خود شبکه و هم افزایش کاربران و تبلیغات خرج کند. افزایش تعداد کاربران پی پال به نفع فروشندگان و کاربران حال حاضر است چراکه احتمال اینکه طرف مقابل معامله هم، پی پال داشته باشد زیاد شده و راحتی کار تبادل مالی برای هر دو طرف بالا می‌رود. بدین ترتیب پی پال همواره سعی می‌کند تا با ارائه بهترین خدمات، تعدادی باز هم بیشتر از کاربران را به سمت ایجاد حساب کاربری در این سایت تشویق و جذب نماید.

 

حال که با دلیل استفاده از پی پال و محبوبیت آن در دنیا آشنا شدید، لازم است بدانید که مجموعه اول پرداخت خدمات مختلفی در زمینه افتتاح حساب پی پال، شارژ حساب پی‌پال و امکان خرید از فروشگاه با پی پال را برای کاربران خود فراهم ساخته است.

 

امتیاز 5/5 - از 11 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. علی گفت:

    خیلی خوب بود
    سایت خیلی جامعی دارید
    من چند ساعته دارم مطالبشو میخونم و لذت میبرم
    واقعا فوق العاده اید
    اطلاعات زیادی بدست آوردم در مورد کار در فضای آنلاین و ایجاد سایت و سئو و پی پال و انتقال پول و این چیزا
    ممنونم ازتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT