روند برتر SEO برای بهینه سازی در سال 2023

12 روند برتر SEO برای بهینه سازی در سال 2023

زمان مطالعه 11 دقیقه

سئو یکی از پویاترین حوزه های دیجیتال مارکتینگ است زیرا گوگل همیشه الگوریتم رتبه بندی خود را به روز می کند تا جستجو را به تجربه بهتری برای کاربران تبدیل کند. SEO برای بهینه سازی در 2023 چگونه است؟

این بدان معناست که هر سال، بازاریابان این فرصت را دارند که روندهای سئو را که چشم انداز موتورهای جستجو را شکل می دهد، دوباره ارزیابی کنند.

همانطور که گفته شد، 12 روند برتر SEO که باید در سال 2023 مراقب آنها باشید و نحوه هماهنگ کردن استراتژی خود با آنها را بخوانید.

برترین روندهای سئو برای هماهنگی با آنها در سال 2023

امسال همه چیز در مورد نمایش تخصص و ارزش در محتوای ما و ادامه ارائه صفحات وب با کارایی بالا برای کاربران است. این استراتژی‌ها همیشه در طول تاریخ سئو مهم بوده‌اند، اما گوگل در ارزیابی سیگنال‌ها و تعیین اینکه چه محتوایی واقعاً این استانداردها را دارد بهتر شده است.

بیایید نگاه دقیق‌تری به منظور من داشته باشیم و چگونه می‌توانید آن استانداردها را برآورده کنید.

1. تجربه دست اول در مورد یک موضوع (“E” جدید در E-EAT)

از دسامبر 2022، مخفف محبوب EAT Google، (تخصص، اختیار، اعتماد) یک E: Experience اضافی دریافت کرده است که آن را E-EAT کرده است. Google اکنون هنگام ارزیابی کیفیت محتوا، تجربه نویسنده یا سازنده را در نظر می گیرد.

SEO برای بهینه سازی

SEO برای بهینه سازی

بنابراین «تجربه» واقعاً به چه معناست؟ گوگل می‌خواهد ببیند که یک تولیدکننده محتوا تجربه‌ی دست اول و واقعی با موضوع مورد بحث دارد.

به عنوان مثال، ما به عنوان بنیانگذار یک آژانس سئو، تجربه دنیای واقعی داریم و می توانیم با اقتدار در مورد روندهای سئو که در سال 2023 بوجود می آیند صحبت کنیم. با این حال، اگر بخواهیم در یک وب سایت سلامت محتوایی در مورد علل شایع قلب ایجاد کنیم. بیماری، که کیفیت محتوا را تضعیف می کند، زیرا ما یک متخصص پزشکی نیستیم و هیچ تجربه ای در زمینه مراقبت های بهداشتی نداریم.

این بدان معناست که وب‌سایت‌های بیشتری باید نگاه دقیق‌تری داشته باشند نه تنها به اینکه چه کسانی تولیدکنندگان محتوایشان هستند، بلکه روی چه موضوعاتی تمرکز می‌کنند.

که ما را به دو گرایش بعدی هدایت می کند.

2. محتوای هدفمند مخاطب، نه محتوای هدفمند ترافیک

یکی از دلایل این افزایش تاکید بر تجربه این است که تولید محتوای SEO در حال افزایش است. اما اگر وب‌سایتی که نرم‌افزار مالی می‌فروشد، پست‌های وبلاگی با دستور غذا تولید می‌کند، خزنده‌های Google مشکوک می‌شوند. زیرا آیا آن محتوا واقعاً به نفع مخاطبان هدف مشتریان نرم افزارهای مالی است؟ یا آیا به رتبه بندی وب سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا کمک می کند؟

شما از قبل پاسخ را می دانید. واقعیت این است که کسب‌وکارهایی که استراتژی محتوای آن‌ها صرفاً دنبال کردن ترافیک جستجو و بدون در نظر گرفتن خواسته‌های کاربران است، بعید است که در سال 2023 موفقیت رتبه‌بندی را ببینند. برای ایجاد محتوای ارزشمند برای رتبه‌بندی، رعایت موضوع عمومی و حوزه‌های صنعتی ضروری است. .

مطمئن نیستید چه موضوعاتی را در محتوای خود جستجو کنید؟ یک ابزار برنامه ریزی محتوا می تواند به شما کمک کند تا موضوعات مرتبط با صنعت را که مخاطبان هدف شما در جستجوی آن هستند، کشف کنید. یک کلمه کلیدی را وارد کنید و ابزار بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط معنایی را که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند به شما نشان می دهد.

SEO برای بهینه سازی

SEO برای بهینه سازی

3.SEO برای بهینه سازی: تأکید بیشتر بر اقتدار نویسنده

یکی دیگر از دلایل تاکید گوگل بر تجربه، افزایش رتبه بندی محتوای تولید شده خودکار در SERP است. گوگل می خواهد مطمئن شود که محتوایی که در سال 2023 رتبه بندی می شود توسط افراد واقعی با مخاطبان واقعی تولید می شود.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا هم تجربه و هم اقتدار سازندگان خود را در این سال ارتقا دهید؟ اول از همه، مطمئن شوید که افرادی که محتوای شما را تولید می کنند، در واقع متخصص هستند. سپس، تجربیات خود را به روش های زیر ارتقا دهید:

. بیوگرافی نویسنده را برای ارتباط بهتر و کاملتر با دانش و زمینه های تخصص سازنده محتوا وارد کنید

. صفحات نویسنده ایجاد کنید که در آن به تمام مقالات موجود در وب سایت خود که توسط نویسنده نوشته شده اند پیوند دهید

. اکانت ‌های رسانه‌های اجتماعی سازندگان خود را لینک دهید تا Google بتواند راحت‌ تر از طریق سیگنال‌های اجتماعی بفهمد که آنها افراد واقعی و متخصص واقعی هستند.

در اینجا نمونه ای از بیوگرافی نویسنده عالی آورده شده است که به ارتقای تجربه و اقتدار سازنده به عنوان یک متخصص PPC کمک می کند.

4. SEO برای بهینه سازی: محتوای رضایت بخش و مفید

به‌روزرسانی محتوای مفید Google در آگوست ۲۰۲۲ یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم الگوریتم است که بر نحوه تولید محتوا در سال ۲۰۲۳ تأثیر می‌گذارد.

گوگل در طول تاریخ خود همیشه ارائه محتوای باکیفیت به کاربران را در اولویت قرار داده است. اما تأکید جدید آن بر «مفید» بیان می‌کند که کاربران باید از محتوایی که در SERP روی آن کلیک می‌کنند، احساس «رضایت» کنند.

با این حال، اندازه گیری یا کمی کردن رضایت کاربر آسان نیست. بنابراین منظور گوگل از مفید چیست؟ مطالبی که عبارتند از:

. ساخته شده برای انسان، نه موتورهای جستجو.

. برای مخاطب هدف مناسب است.

. مرتبط با موضوع اصلی یا حوزه موضوعی وب سایت.

. توسط سازندگان معتبر و با تجربه ایجاد شده است.

. عمق دانش در مورد موضوع را نشان می دهد.

(در ترندهای سئو امسال هنوز به موضوعی توجه کرده اید؟)

تولید محتوای مفید ساده تر از انجام دادن است. بنابراین چگونه می توانید محتوای خود را مفیدتر کنید؟

ابتدا روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت. اگرچه احتمالاً تعداد زیادی از کلمات کلیدی هدف در تقویم محتوای شما در سال 2023 وجود دارد، تولید حجم بالایی از محتوایی که از نظر مفید بودن و تخصص کم است، بعید است که نتایج رتبه‌بندی بالایی در سال 2023 ایجاد کند.

دوم، تحقیقات کلمات کلیدی خود را گسترش دهید تا اطلاعاتی فراتر از حجم جستجو را شامل شود. موارد زیر را در نظر بگیرید:

. چه نوع محتوایی برای جستجوهای خاص رتبه بندی می شود؟

. مدت زمان محتوا چقدر است؟

. به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟

. چه موضوعات فرعی یا سوالات مرتبط دیگری را بررسی می کند؟

. چه لینک هایی در صفحه گنجانده شده است؟

. خالق کیست؟

. تجربه آنها چیست؟

تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیق محتوا می‌تواند انواع بینش‌ها را در مورد این شاخص‌های کیفیت ارائه دهد، بنابراین مطمئن شوید که تنها با ترافیک ارگانیک بالقوه حواس‌تان پرت نمی‌شود.

جستارهای جستجوی خود را در کنسول جستجو بررسی کنید تا ببینید مردم به دنبال چه چیزی هستند که آنها را به پست های وبلاگ خاص شما هدایت می کند. روش‌های بیشتر برای استفاده از کنسول جستجوی Google را در اینجا بیاموزید.

5.SEO برای بهینه سازی:  نرم افزار نوشتن محتوا و محتوا A.I

با وجود تمام به‌روزرسانی‌های سال 2022 که بر روی مبارزه با محتوای تولید شده خودکار متمرکز شده‌اند، استفاده از محتوای هوش مصنوعی احتمالاً در سال 2023 افزایش خواهد یافت.

تعداد برنامه های مارکتینگ که اکنون سئو و هوش مصنوعی را ادغام می کنند در حال افزایش است. و جای تعجب نیست زیرا این ادغام ها می توانند فوق العاده در زمان صرفه جویی کنند! اکثر بازاریابان محتوا در طول سال گذشته از نسخه‌ای از این نوع تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

اما با همه به‌روزرسانی‌های اخیر گوگل، آیا می‌توان از نرم‌افزارهای محتوانویسی با خیال راحت استفاده کرد؟

کاملا! بیرون کشیدن پیش‌نویس‌های تولید شده به صورت خودکار کار بزرگی نیست، اما بازاریابان مطمئناً می‌توانند از این ابزارها برای کمک به سرعت بخشیدن به جریان کاری محتوای خود استفاده کنند و همچنان محتوای اصلی و با کیفیت را در این فرآیند ایجاد کنند.

در اینجا برخی از کاربردهای مفیدتر این ابزارها وجود دارد که اصالت یا مردم محوری محتوا را قربانی نمی کنند:

. خلاصه محتوا: ابزارهای محتوایی که خلاصه محتوا را تولید می کنند می توانند به نویسندگان شما کمک کنند تا کلمات کلیدی، موضوعات و موضوعات فرعی مهمی را که باید در محتوای اصلی آنها گنجانده شود، درک کنند.

. خطوط کلی محتوا: خطوط کلی راه بسیار خوبی برای ارائه نقشه راه به نویسندگان شما برای چگونگی ایجاد محتوای مفید بدون تکیه بر هوش مصنوعی برای انجام کار برای آنها است.

. ایده های محتوا: ابزارهایی مانند تولید کننده موضوعات وبلاگ می توانند روند طوفان فکری را سرعت بخشند. حرکت از یک کلمه کلیدی به یک ایده محتوای مفید می تواند نیمی از نبرد باشد و یک ایده پرداز می تواند به جلوگیری از مسدود شدن نویسنده کمک کند. برای مثال، در اینجا یک ایده وبلاگ ایجاد شده به صورت خودکار است که برای گنجاندن صدای نام تجاری وب‌سایت و تطبیق بیشتر با مخاطبان هدف جوان‌تر وب‌سایت اصلاح شده است: به‌طور خودکار:

مردم-اول:

این تنها یکی از نمونه‌های متعدد نحوه استفاده از نرم‌افزار نوشتن محتوا برای مطابقت بهتر با استانداردهای کیفیت Google است، نه اجتناب از آنها یا دور زدن آنها.

6.SEO برای بهینه سازی: اتوماسیون سئو

مانند هوش مصنوعی محتوا، وظایف سئو بیشتر و بیشتر در سال 2023 خودکار می شود زیرا بازاریابان دیجیتال همچنان از قدرت پلتفرم ها و ابزارهای نرم افزار سئوی سازمانی استفاده می کنند.

مثلا:

. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانند کارهایی را که زمانی به کار صفحه گسترده دستی زیادی نیاز داشتند، خودکار کنند.

. پلتفرم های ممیزی و نظارت بر سایت مانند SearchAtlas و Content King می توانند به طور خودکار تغییرات و مسائل فنی را در وب سایت ها تشخیص دهند.

. رتبه‌بندی‌های وب‌سایت می‌توانند به افرادی که از SEO کمتر آگاه هستند کمک کنند تا بهینه‌سازی‌های مورد نیاز را شناسایی کرده و بر اساس آن اولویت‌بندی کنند.

افزایش این ابزارهای سئو DIY همچنین به کسب و کارها و آژانس ها به طور یکسان اجازه می دهد تا از تاکتیک ها به طور مؤثرتر مراقبت کنند و بیشتر بر استراتژی تمرکز کنند.

7. تغییرات به CTR توسط موقعیت های SERP

برای تغییر آنچه فکر می کنید در مورد CTR و موقعیت های رتبه بندی می دانید آماده شوید.

با اسکرول بی پایانی که اکنون هم در تلفن همراه و هم در دسکتاپ در دسترس است، گوگل پیمایش در صفحات متعدد نتایج SERP را برای کاربران آسان‌تر کرده است تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

در طول سال‌ها، رابطه بین موقعیت رتبه‌بندی و CTR نسبتاً ثابت باقی مانده است و اکثر کلیک‌ها به سه نتیجه اول می‌روند.

اما در سال 2023، نرخ کلیک احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا جستجوگران راحت تر در چندین صفحه نتایج جستجو حرکت می کنند.

از نظر آن جستجوهای وحشتناک بدون کلیک، که ما سال ها در مورد آن می شنویم، یک مطالعه اخیر SEMrush نشان داد که تنها حدود 25.8٪ از جستجوها منجر به کلیک صفر شده است. از آنجایی که گوگل به اضافه کردن قطعات برجسته و ویژگی های جستجو مانند People Also Ask ادامه می دهد، CTR ها ممکن است آنقدر که تصور می شد از هیچ کلیکی رنج نبرند.

اگرچه رسیدن به صفحه اول هنوز ایده آل است، اما به لطف پیمایش بی پایان، بودن در صفحه دو یا سه مزایای بیشتری نسبت به گذشته دارد. بنابراین مطمئن شوید که آن عناوین صفحه و توضیحات متا را بهینه می کنید و از ویژگی هایی مانند نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنید تا محتوای خود را در SERP جذاب تر و قابل کلیک تر کنید.

8. SEO برای بهینه سازی: سئوی صفحه محصول

از آنجایی که گوگل به پاداش دادن به محتوای طولانی و آموزنده ادامه می دهد، صفحاتی که به سمت محتوای نازک تمایل دارند، مانند صفحات محصول، می توانند در سال 2023 از ارائه جزئیات مفیدتر در صفحه بهره مند شوند.

منوهای کشویی، پرسش‌های متداول و نظرات مشتریان همه راه‌هایی برای افزودن محتوای اضافی به صفحه محصول هستند. اگرچه افزودن کلمات کلیدی به توضیحات محصول مفید است، اما به سوالات دیگری فکر کنید که ممکن است کاربران بخواهند قبل از خرید در مورد محصول به آنها پاسخ داده شود.

. آیا ارسال رایگان ارائه می دهید؟

. سیاست بازگشت چیست؟

. آیا ضمانت‌ها، ارتقاء یا افزونه‌هایی برای محصول وجود دارد؟

. آیا نظرات یا نظرات مشتریان وجود دارد که بتوانید همراه با محصول نمایش دهید؟

عکس

اینها تنها چند راه برای افزودن محتوای اضافی به صفحه هستند که در واقع برای کاربرانی که قصد خرید احتمالی را دارند مفید و آموزنده است.

9. SEO برای بهینه سازی: تجزیه و تحلیل رقبای سئو

نگاه به رقبا همیشه راهی هوشمندانه برای شکل دادن به استراتژی سئو بوده است و تجزیه و تحلیل رقبا به لطف ابزارهای سئو در سال 2023 آسان تر و موثرتر خواهد شد.

همانطور که گوگل تاکید بیشتری بر تخصص صنعت و “حوزه های موضوعی” وب سایت ها دارد، نگاه کردن به رهبران فکری در صنعت شما راهی مطمئن برای درک اینکه چه نوع محتوایی در صنعت شما رتبه بندی می شود خواهد بود.

می‌توانید از نرم‌افزار رقیب سئو برای مقایسه محتوای رقبا، بک لینک‌ها، Domain Authority و موارد دیگر استفاده کنید.

به راه هایی که رقبای شما در حال ایجاد تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد از طریق سیگنال های درون صفحه و خارج از صفحه هستند نگاه کنید و از این بینش ها در کمپین های سئو و استراتژی محتوای خود استفاده کنید. در راهنمای ما برای تجزیه و تحلیل رقبای کلمات کلیدی بیشتر بیاموزید.

10. فرکانس خزیدن کمتر

گوگل اخیراً اهداف آب و هوایی بزرگی را تعیین کرده است، از جمله فعالیت بر روی انرژی بدون کربن تا سال 2023. برای رسیدن به این هدف، Google در نظر دارد تعداد دفعات خزیدن در صفحات وب را کاهش دهد.

کاهش خزیدن به حفظ منابع محاسباتی کمک می‌کند و یکی از ساده‌ترین تغییراتی است که Google می‌تواند در راستای طرح‌های پایداری خود انجام دهد.

اما کاهش نرخ خزیدن به جای خزیدن که محتوای جدید را کشف می‌کند، احتمالاً بر خزیدن به‌روزرسانی تأثیر می‌گذارد. این بدان معناست که ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا گوگل به تغییرات جدیدی که ما در وب سایت خود ایجاد می کنیم توجه کند.

به همین دلیل است که بهینه سازی محتوای خود از همان ابتدا، با تمام عناصر موجود در صفحه که برای رتبه بندی نیاز دارد، بهترین انتخاب استراتژیک در سال 2023 است.

11.SEO برای بهینه سازی: سئوی تصویر احیا شد

تصاویر اغلب در وب سایت ها نادیده گرفته می شوند، اما آنها همیشه در رتبه بندی بهتر برای جستجوی تصویر نقش داشته اند.

آنها همچنین می توانند فرصت هایی را برای گنجاندن کلمات کلیدی اضافی و اصطلاحات مرتبط با معنایی در محتوای ما از طریق متن جایگزین فراهم کنند.

گوگل دوست دارد متن جایگزین و نشانه گذاری طرحواره را ببیند که به خزنده های آنها کمک می کند محتوای تصاویر را بهتر درک کنند. گوگل همچنین دوست دارد وب مسترهایی را ببیند که محتوای خود را در دسترس همه کاربران قرار دهند. متن جایگزین همچنین کمک می کند تا اینترنت مکان بهتری برای کسانی باشد که بینایی ندارند یا افرادی که به دلیل پهنای باند اینترنت یا چالش های اتصال محدود شده اند.

این چک لیست سئوی تصویر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تمام کارهایی که باید در مورد تصاویر در سال 2023 انجام دهید را دنبال می کنید.

12. وب سایت هایی با بارگذاری سریع و با کارایی بالا

از زمان به‌روزرسانی تجربه صفحه در سال 2021، گوگل در الگوریتم رتبه‌بندی خود تأکید بیشتری بر وب‌سایت‌های با عملکرد بالا و بارگذاری سریع داشته است.

اگرچه ممکن است به‌روزرسانی تجربه صفحه مانند اخبار قدیمی به نظر برسد، اما گوگل تا مارس 2022 به‌روزرسانی را به پایان نرساند و به اصلاح سیگنال‌هایی که استفاده می‌کند برای تعیین اینکه آیا یک صفحه واقعاً برای کاربران کارایی بالایی دارد یا خیر، ادامه خواهد داد.

در سال 2023، Page Speed ​​Insights و Core Web Vitals همچنان ابزارهای ضروری برای نظارت و ارزیابی سرعت و عملکرد وب سایت ها خواهند بود.

در کنار کیفیت محتوا، اولویت‌بندی بهبود سرعت صفحه برای کسب‌وکارهایی که رتبه‌بندی کلمات کلیدی را برای همه صفحات وب دامنه‌شان افزایش می‌دهد، نتیجه خواهد داد.

این روندهای سئوی 2023 را در استراتژی خود بگنجانید

در سال 2023، مطمئن شوید که روندهای زیر را در نظر بگیرید، زیرا همه آنها مستقیماً توسط به روز رسانی ها، ارزش ها و اهداف الگوریتم گوگل شکل می گیرند. همچنین، مطمئن شوید که از ابزارهای سئو برای برآورده کردن آسانتر و مؤثرتر استانداردهای بالاتر گوگل برای محتوا استفاده می کنید.

“E” جدید در E.E.A.T

تاکید بیشتر بر اقتدار نویسنده

محتوای رضایت بخش و مفید

محتوای مرتبط با طاقچه محور

نرم افزار محتوای A.I و محتوا نویسی

اتوماسیون سئو

تغییرات در CTR ها توسط موقعیت های SERP

سئو صفحه محصول

تجزیه و تحلیل رقبای سئو

فرکانس خزیدن کمتر

سئوی تصویر احیا شد

وب سایت هایی با بارگذاری سریع و با کارایی بالا

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT