توکن SHIB

آیا توکن SHIB باید در جایگاه بهتری نسبت به سطح فعلی قرار داشته باشد؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

چند هفته ای است که توکن SHIB روز های سختی را پشت سر گذاشته است و این ارز محبوب امروز تا 2.5 درصد کاهش را شاهد بود. مادامی که دیگر کوین ها نظیر بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و … در چند روز گذشته سقف قیمت جدید به ثبت رساندند، شیبا اینو (SHIB) همچنان سردرگم به نظر می رسید. در این خبر به بررسی جایگاه توکن SHIB می پردازیم.

بررسی جایگاه توکن SHIB

در واقع، نمودار زیر فاصله بین سقف تاریخی قیمت SHIB در 0.0000879 دلار و سطح بسته شدن اخیر در 0.0000547 دلار را نشان می دهد که از سقف قیمت آن 40 درصد کمتر می باشد. این سقف قیمت SHIB در دو هفته پیش به ثبت رسیده است.

توکن SHIB

توکن SHIB

علیرغم این سقوط، طرفداران و کاربران این کوین همچنان به حمایت از آن ادامه می دهند.با توجه به گزارش CERTIK شیبا، بیش از 985,000 نفر، مقداری SHIB در اختیار دارند. علاوه بر آن در این هفته، تعداد فالوورهای Shiba-Inu در توییتر به 1.8 میلیون رسید و از Ethereum با 1.7 میلیون فالوور سبقت گرفت.

این ها همه نشانه های مثبتی برای گسترش جامعه شیبا اینو به شمار می آیند. البته دو مسئله وجود دارد و برای این که بتوان بهتر به این ارز با نماد سگ کمک کرد، باید به آنها پرداخته شود.

ابتدا باید گفت، عرضه در چرخه SHIB به شت متمرکز می باشد. با توجه به کاوشگر بلاکچین، Etherscan، میزان 63.6 درصد از توکن های SHIB تنها در 10 کیف پول نگهداری می شود. حتی گزارش حسابرسی خود Shiba نشان می دهد که 53.9 درصد از عرضه در دسترس آن در 4 کیف پول نگهداری می شود.

اگر هر کدام از این کیف پول ها تصمیم به فروش حجم زیادی از دارایی خود بگیرند، ریسک بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

مورد دوم که باید به آن پرداخت، این است که تا به این لحظه، بهترین استفاده ای که می شود از این توکن داشت، روش پرداخت است؛ اما با استناد به Cryptwerk، تنها 112 تجارت وجود دارند که SHIB را به عنوان روش پرداخت می پذیرند. در زمان نگارش این مطلب، 7586 تجارت وجود دارد که BTC را به عنوان روش پرداخت می پذیرد، 3887 دیگر ETH و 3127 مورد دیگر لایت کوین (LTC) را می پذیرند.

برای اطمینان از ارزش این توکن در بلند مدت، دو مورد ذکر شده باید مورد بررسی دقیق تر توسعه دهندگان SHIB و جامعه آن قرار گیرد.

توسعه دهندگان SHIB متوجه محدودیت های استفاده از آن شده اند و بنابراین دو توکن دیگر خلق کردند تا کارایی و ارزش بیشتری به جامعه آن بیفزایند. توکن LEASH قرار است به عنوان یک ذخیره ارزش استفاده شود و توکن BONE به عنوان پاداش وفاداری و توکن رای/حاکمیت برای جامعه کار می کند.

البته هیچ کدام از این کوین های نام برده، آنقدری کاربر ندارند تا حتی در بین 3000 کوین برتر قرار گیرند.

طبیعتا با ارزش ترین جنبه Shiba-Inu در حال حاضر جامعه آن است. بنیان گذار ناشناس شیبا، Ryoshi، در وایت پیپر این پروژه با عنوان WoofPaper V2 گفته است:

ما آزمایشی در ایجاد جامعه خودجوش و غیرمتمرکز هستیم.

منبع: یو تودی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT