پروژه DOGE-1

سفر دوج کوین به ماه !؟؟ | آغازه پروژه DOGE-1 شرکت SpaceX

زمان مطالعه 2 دقیقه

به نظر می رسد که پرتاب محموله با بودجه Dogecoin در شرف رخ دادن در سه ماهه اول سال 2022 بر روی فالکون 9 اسپیس ایکس می باشد. در این خبر به بررسی آغازه پروژه DOGE-1 و سفر دوج کوین به ماه می پردازیم.

آغازه پروژه DOGE-1 شرکت SpaceX با بودجه دوج کوین

اولین ماموریت به سوی کره ماه با بودجه ارزهای دیجیتال یعنی DOGE-1، قرار است در اوایل سال میلادی جدید اجرا شود. این عملیات به دنبال مشارکت جدید بین دو شرکت بلاک چین و سازنده انرژی هندسی که با عنوان GEC هم شناخته می شود، انجام خواهد گرفت.

اکوسیستم مبادلات هوشمند Unizen و انکوباتور دیفای ZenX در روز چهارشنبه اعلام کردند که در حال سخت و راه اندازی DOGE-1 می باشند. یک ماهواره مکعب 40 کیلوگرمی که یک مورد استفاده جدید را برای رمز ارزها ارائه می دهد.

این مکعب به منظور جمع آوری و به دست آوردن هوش فضایی ماه از طریق حسگر ها و دوربین هایی که اطلاعات را برای تجزیه و تحلیل به GEC ارسال می کنند،  به یک مدار ثابت قمری سفر خواهد کرد.

این کیوبست (Cubesat) از طریق قرارداد پرتاب با اسپیس ایکس فالکون ایکس (SpaceX FalconX) که برای سه ماهه اول سال 2022 در نظر گرفته شده است، مستقر خواهد شد و هیچ تاریخ دقیقی هنوز ارائه نشده است.

تا به امروز، بیش از 1600 کیوبست راه اندازی و پرتاب شده اند اما بر خلاف DOGE-1، آن ها به مدار پایین زمین سفر کردند که بین 100 تا 1200 مایل از سطح زمین فاصله دارد. سفر به مدار قمری، DOGE-1 را در فاصله 250,000 مایل (402336 کیلومتر) از زمین قرار می دهد.

قرار بود ه کپستون (CAPSTONE) ناسا اولین مکعبی باشد که به ماه میرسد، اما به دفعات این پروسه به تاخیر افتاد و در حال حاضر تاریخ پرتاب آن در مارس 2022 اعلام شده است. ناسا در این باره گفته است، این بدین معنی می باشد که DOGE-1 می تواند اولین کیوبست در تاریخ باشد که به ماه رسیده است و یک موفقیت بزرگ را برای پروازهای فضایی جهانی رقم بزند.

همانطور که گزارشات آن قبلاً منتشر شده بود، این پروژه که بودجه آن با دوج کوین (DOGE) تامین می گردد، ابتدا در ماه مه (اردیبهشت) معرفی گردید. در حال حاضر، معاون فروش تجاری اسپیس ایکس، Tom Ochinero گفته است که این ماموریت کاربرد رمز ارزها را فراتر از مدار زمین نشان خواهد داد و پایه های تجارت بین سیاره ای را ایجاد خواهد کرد.

آغازه پروژه DOGE-1

آغازه پروژه DOGE-1

دوج کوین در اوایل سال جاری، به لطف بنیان گذار اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک، به شهرتی بیش از پیش رسید. این مدیرعامل و کارآفرین بزرگ همچنین وعده همکاری با تیم توسعه Dogecoin را برای بهبود شبکه آن داده است. افزایش حمایت های او تا کنون باعث شده است ارزش مجموع بازار این ارز رشد بسیار زیادی را شاهد باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT