اسلیپیج Slippage

اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت در بازار فارکس

زمان مطالعه 2 دقیقه

به لغزش قیمت در بازار فارکس اسلیپیج Slippage  گفته میشود. اسلیپیج زمانی اتفاق می افتد که شما در قیمتی که برروی چارت میبینید اقدام به گرفتن پوزیشن میکنید امـا پوزیشن شما در قیمت دیگری باز میشود. در واقع علت رخ دادن اسلیپیج نوسانات بسیار سریع قیمت است که بازار را دچار شک میکند. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید.
برای مثال شما در حال بررسی جفت ارز یورودلار هستید و هنگامی‌که روی دکمه BUY کلیک می‌کنید، بازار در قیمت 1.1231 است. با این حال، متوجه می‌شوید که معامله شما در قیمت 1.1240 باز شده است. به این تفاوت قیمت اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت گفته می‌شود که در این مثال 9 پیپ بوده است.

معاملات تحت تاثیر اسلیپیج Slippage

1- اسلیپیج بر روی معاملات دستی (Market order) تاثیر دارد.

2- اسلیپیج بر روی حد ضرر(Sl) تاثیر دارد.

3- اسلیپیج بر روی پندینگهای Buystop و sellstop تاثیر دارد.

 

کنترل Slippage در معاملات

تنها در صورتی اسلیپیج بر روی معامله شما تاثیر ندارد که از معاملات limit order استفاده کنید. در معاملات Selllimit  و Buylimit چنانچه قیمت بصورت گپ از limit شما عبور کند ، پوزیشن limit  شما فعال نخواهد شد و دچار اسلیپیج نخواهید شد.

دلایل به وجود آمدن Slippage

نوسانات سریع قیمت

زمان اعلام خبر

گپ قیمت

گپ‌هایی که در بامداد دوشنبه و پس از دو روز تعطیلی در بازار فارکس ایجاد می‌شوند.

همواره سعی کنید بروکری را انتخاب کنید که دارای رگوله معتبر باشد. حال اگر بروکر شما رگوله باشد؛ رخ دادن اسلیپیج به معنای این نیست که این بروکر در حال فریب دادن شماست و این تغییرات لزوماً دست‌کاری قیمت نخواهد بود و لغزش قیمت در معاملات لزوماً تخلف محسوب نمی‌شود.

توصیه میشود در مواقع خبرهای خیلی مهم ، اقدام به گرفتن پوزیشن دستی نکنید. میتوانید همواره نوسان اسپرد را چک کنید و هنگام واید شدن اسپرد معامله ای انجام ندهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT