ویزای تاجیکستان (Tajikistan visa)

مراحل دریافت ویزای تاجیکستان (Tajikistan visa)

زمان مطالعه 5 دقیقه

تاجیکستان کشوری در شمال شرقی ایران با مردمانی خونگرم، فرهنگ غنی و نزدیک به ایران و طبیعت بکر احاطه شده به وسیله ی کوه های سر به فلک کشیده می باشد، همین امر سبب تشویق گردشگران کشورمان به سفر این کشور می‌شود. مردم این کشور به زبان فارسی و تاجیکی صحبت می‌کنند، این موضوع باعث تسهیل ارتباط با مردم این کشور می‌شود و لذت سفرتان را دوچندان می‌کند. در ادامه ویزای تاجیکستان (Tajikistan visa) را بهتر بشناسید.

زبان مورد نظر در ویزای تاجکستان

اخذ ویزای تاجیکستان نیز به سادگی ارتباط کلامی با مردم فارسی زبان این کشور می‌باشد و تنها با چند کلیک و صرف چند دقیقه زمان از خانه‌ی خودتان قادر به گرفتن ویزای سفر به تاجیکستان می‌شوید.

انواع  ویزای تاجیکستان

ویزای تاجیکستان انواع مختلفی دارد برای مثال ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری که جهت اخذ آن ها نیاز به مراجعه به سفارت تاجیکستان و ارائه مدارک مورد نیاز و گذراندن مراحل اداری می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم به شما نوعی از ویزای تاجیکستان را معرفی کنیم که نیازی به صرف وقت زیاد و گذراندن مراحل اداری ندارد. شاید شما هم نام ویزای الکترونیکی تاجیکستان را شنیده باشید، این ویزا جهت امور گردشگری و توریستی صادر می‌شود و از زمان صدور تا ۹۰ روز معتبر می‌باشد و به شما اجازه‌ی اقامت در این کشور را به مدت ۴۵ روز خواهد داد.

بهترین زمان اخذ ویزا

بهتر است قبل از اخذ ویزا از تاریخ سفر خود مطمئن باشید چرا که مدت اعتبار ویزای صادر شده قابل تمدید نمی‌باشد. توجه داشته باشید که امکان دریافت ویزا به صورت گروهی وجود ندارد، در صورتی که با چند نفر قصد سفر به تاجیکستان را دارید باید برای هر نفر از همراهان خود درخواست اخذ ویزا را به صورت جداگانه ثبت نمایید.

Tajikistan visa

مراحل اخذ ویزای الکترونیکی تاجیکستان

دولت تاجیکستان به منظور جذب گردشگر بیشتر اقدام به تسهیل فرایند صدور ویزای گردشگری تاجیکستان نموده است، با افتتاح سامانه اینترنتی صدور ویزای  تاجیکستان در سال ۲۰۱۶ میلادی به آدرس https://www.evisa.tj فرایند صدور ویزای تاجیکستان از حداقل ۷ روز به چند ساعت کاهش یافته است. جهت آموزش گام به گام مراحل اخذ ویزای تاجیکستان با ادامه‌ی این مقاله همراه باشید.

Tajikistan visa

با انتخاب گزینه (START) وارد فرایند صدور ویزا خواهید شد، در این قسمت فرمی را مشاهده می‌نمایید که باید آن را به دقت تکمیل نمایید، توجه داشته باشید در صورتیکه قسمتی از فرم را اشتباه تکمیل نمایید راهی برای تصحیح اطلاعات آن وجود ندارد بنابراین با نهایت دقت نسبت به تکمیل فرم و ورود اطلاعات اقدام نمایید.

چه اطلاعاتی باید وارد نمایید

در قسمت اول این فرم می‌بایست ملیت خود را مشخص نمایید که باید نام کشور عزیزمان (ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN) را انتخاب نمایید. سپس از شما نوع (Applicant type) سوال می شود که باید گزینه ی (INDIVIDUAL) یا فردی را انتخاب کنید. درقسمت بعدی گزینه ای با عنوان (GBAO Permit) دارد که به منظور مجوز ورود به مناطق خود مختار بدخشان می‌باشد، در صورتی که قصد سفر یه این منطقه را دارید می‌توانید (YES) را انتخاب کنید، توجه داشته باشید در صورت انتخاب این گزینه ۲۰ دلار به هزینه‌ی ویزای شما افزوده می‌شود.

Tajikistan visa

در فیلد بعدی از شما هدف از سفرتان پرسیده می‌شود در فیلد (Purpose of visit) گزینه (TOURISM) و در فیلد (Purpose of visit) گزینه ی (TOURISM VACATION) انتخاب کنید.

اطلاعات شخصی

بخش بعدی فرم مربوط به ورود اطلاعات شخصی شما می باشد که این اطلاعات را مطابق با پاسپورت خود و به صورت انگلیسی وارد نمایید. این اطلاعات عبارتند از نام و نام خانوادگی، تاریخ صدور و انقضای پاسپورت، آدرس و تلفن محل سکونت و همچنین ایمیل شما که جهت ارسال ویزای شما از آن استفاده می‌شود.

اطلاعات اقامتی تاجکستان

در قسمتی از این فرم از شما تاریخ ورود به تاجیکستان و همچنین  آدرس محل اقامت در تاجیکستان خواسته شده است، برای این منظور هم کارمندان مجموعه اول پرداخت با خدمات منحصر فرد رزرو هتل در کنار شما می‌باشند و با مراجعه به این قسمت می‌توانید خدمات مربوط به رزرو هتل و آدرس مورد نیاز در این بخش را دریافت نمایید.

Tajikistan visa

در مرحله‌ی بعدی باید اسکن پاسپورت خود را ارایه نمایید توجه داشته باشید که این فایل باید به صورت فرمت‌های معتبر عکس تهیه شده باشد و حجم آن کمتر از ۱ مگابایت باشد.

Tajikistan visa

پس از آپلود عکس پاسپورت خود در این مرحله، چک لیستی شامل تمامی اطلاعاتی در مراحل قبل وارد کردید نمایش داده می‌شود و با تایید آن به درگاه ویزا مستر کارت متصل می‌شوید.

هزینه ویزا

در این مرحله نیز اول پرداخت با افتخار در کنار شما بوده و با مراجعه به قسمت پرداخت با ویزا یا مستر کارت در سایت اول پرداخت  می توانید نسبت به پرداخت این قسمت از فرایند ویزای تاجیکستان اقدام نمایید. توجه داشته باشید که هزینه‌ی صدور ویزای تاجیکستان (Tajikistan visa) مبلغ ۵۰ دلار می‌باشد که با احتساب فی درگاه ویزا مستر کارت این مبلغ به ۵۱/۲۵ دلار آمریکا می‌رسد. کارشناسان اول پرداخت در کمترین زمان ممکن نسبت به پرداخت هزینه ویزای شما اقدام خواهند کرد.

Tajikistan visa

آدرس سفارت تاجیکستان در ایران

نشانی: تهران، ضلع شمالی کاخ نیاوران، خیابان شهید زینعلی، کوچه سوم، پلاک ۱۰
تلفن/ نمابر: ۲۲۲۹۹۵۸۴ (۰۲۱)، ۲۲۸۳۴۶۵۰ و ۲۲۸۰۹۲۲۹۹
پست الکترونیک: [email protected] ، [email protected]، [email protected] وب‌سایت : www.tajembiran.tj
ساعات کاری سفارت تاجیکستان در تهران: همه روزه به جز جمعه‌ها و شنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر (تعطیل ناهار از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۰۰)

نمایندگی سفارت جمهوری تاجیکستان در مشهد

مسئول دفتر نمایندگی سفارت جمهوری تاجیکستان در مشهد: آقای عبدالرضا محمدی
نشانی: مشهد، میدان راهنمایی به سمت سه راه فلسطین، بین دستغیب ۴ و ۶، پلاک ۷۴، طبقه اول
تلفن/ نمابر: ۳۸۴۷۰۵۶۰ (۰۵۱)، ۳۸۴۷۰۴۶۰ و ۳۸۴۷۳۱۳۱
همراه ایران : ۰۹۱۵۱۱۵۳۱۶۵، تاجیکستان: ۰۰۹۹۲۹۱۸۶۶۳۱۳۱
وب‌سایت: www.tajik-em-mashhad.ir
پست الکترونیک: [email protected]
ساعت کار دفتر: تمام روزهای هفته به جز جمعه و ایام تعطیلات رسمی ایران از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴

سفارت ایران در تاجیکستان

آدرس سفارت:دوشنبه، خیابان سامانی، خیابان مایاکوفسکی – سفارت جمهوری اسلامی ایران
کد پستی سفارت : 734025
پست الکترونیک : [email protected] ساعت كار بخش کنسولی: دوشنبه لغایت جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر به استثناء ايام تعطيل
ساعت پذیرش مراجعین محترم : دوشنبه لغایت جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر به استثناء ايام تعطيل
نحوه تماس از تهران به دوشنبه: برای تلفن ثابت 992+ کد شهری ( دوشنبه37)

حالا که با شرایط و مراحل صدور ویزای تاجیکستان (Tajikistan visa) آشنا شدید، شما می‌توانید تمامی هزینه ویزا، بلیط هواپیما و … را با کمک مجموعه اول پرداخت به انجام رسانید.

امتیاز 2/5 - از 47 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT