آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟ چالش‌های تلگرام در این راه

آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟ | چالش‌های تلگرام در این راه

زمان مطالعه 4 دقیقه

Telegram امروزه دارای نیم میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان است و سازنده آن، Pavel Durov، شخصی با استعداد و با انگیزه است که به نظر می‌رسد قادر به حل تقریباً هر مشکلی است. از زمان شروع فعالیت در آگوست ۲۰۱۳، Telegram به صورت روزافزون و مداوم در حال رشد بوده است و بودجه آن کاملاً توسط بنیانگذار Telegram تأمین می‌شود، کسی که پروژه قبلی خود را، که یک شبکه اجتماعی روسی به اسم VK بود را با کسب ۳۰۰ میلیون دلار، ترک کرد در حال رقابت با غول‌های غربی است. در ادامه به سوال آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟ پاسخ خواهیم داد.

وضعیت فعلی تلگرام

1 آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟ چالش‌های تلگرام در این راه

به طور خلاصه، همه چیز نشان می‌دهد که Telegram خیلی خوب کار می‌کند و پیش می‌رود: هنگامی که رقیب اصلی Telegram ،WhatsApp به تعداد مشابه‌ای از کاربران فعال در سراسر جهان رسید، پیشنهادی از طرف Facebook دریافت کرد که سهامش را به قیمت حدودا ۱۹ میلیارد دلار خریداری کند. اگر این رقم را با مقادیر مناسب مقایسه کنیم، به طور قطعی با افزایش سرمایه برای بنیانگذاران همراه خواهد بود.

اما حقایق نشان می‌دهد که ما در مورد ارزیابی‌های بسیار بالاتری صحبت می‌کنیم: این شرکت به تازگی یک میلیارد دلار از طریق فروش اوراق بهادار قابل تبدیل، به سرمایه گذارانی مانند Mubadala و Abu Dhabi CP از طریق اوراق بهادار قابل تبدیل قبل از عرضه اولیه سهام، به منظور آماده سازی برای IPO نهایی، کسب کرده است و ارزش برخی از پیشنهاداتی که قبلاً رد کرده را در حدود ۳۰ یا ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرده است. اما Durov، پس از اخراج ناگهانی از VK و با خبر شدن آن از طریق رسانه‌ها، علاقه‌ای به فروش Telegram یا شراکت با یک سرمایه گذار دیگر نداشت زیرا ممکن بود در برخی نقطه نظرات، یک سری از مشکلات مشابهی را که او به خاطر آن‌ها مجبور به ترک پروژه قبلی خود شد، برای او ایجاد شود.

چالش کسب درآمد از برنامه‌های پیام رسان

2 آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟ چالش‌های تلگرام در این راه

آنچه واضح است، این است که چالش کسب درآمد از یک برنامه پیام رسانی آنی، حتی با وجود پانصد میلیون کاربر و رشد آن، به تنهایی کافی نیست و کار آسانی نخواهد بود؛ همانطور که Facebook از تلاش‌هایش برای کسب درآمد از WhatsApp شناخته شده است و حتی همین امر باعث شده که برخی از کاربرانش به Telegram پناه ببرند.

چه گزینه‌هایی وجود دارد؟ از نظر منطقی، تبلیغات، مدیریت داده‌های تولید شده توسط کاربران و پرداخت هزینه‌ها، گزینه‌های موجود هستند. و در مورد برنامه‌های پیام رسانی آنی، تجربیات قبلی نشان می‌دهد که هیچ یک از این موارد ذکر شده آسان نیستند.

تبلیغات: زیرا هیچ کس فکر نمی‌کند برنامه‌ای که برای گفتگو با دوستان یا خانواده خود استفاده می‌کنند، مکان مناسبی برای ارائه و مشاهده تبلیغات باشد.

مدیریت داده‌ها: زیرا کاربران احساس می‌کنند که به حریم شخصی آن‌ها تجاوز می‌شود و تحت نظرند.

حق اشتراک: سال‌ها پیش WhatsApp، در تلاش بود که در برخی از کشورها، ۸۹ سنت هزینه از کاربران دریافت کند؛ بسیار خوب، آن زمان اینگونه بود و مربوط به شرایط متفاوتی بود، اما یک چیز را فراموش نکنیم، پیام رسانی آنی یک محیط کاملاً رقابتی است، گزینه‌های زیادی برای استفاده کاربران موجود است، و اگرچه آن‌ها بسیار تحت تأثیر اقتصاد شبکه‌ای هستند، به راحتی به یک سیستم عامل پیام آنی دیگر نمی‌روند، مگر اینکه دوستان و آشنایان آنها در آنجا باشند ولی تغییر کاربری غیرممکن هم نیست.

آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟

3 آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟ چالش‌های تلگرام در این راه

Pavel Durov قصد دارد با تلگرام کار غیرممکنی را ممکن کند.

اما چگونه می‌توانید یک برنامه پیام رسانی آنی را که خودتان به مدت هفت سال بودجه آن را حتی با وجود نیم میلیارد کاربر فعال، تأمین کرده‌اید، به چیزی تبدیل کنید که بدون از دست دادن کاربرانش، درآمد کسب کند؟

به نظر می‌رسد Durov پس از ناکامی در تلاش برای راه اندازی ارز رمزنگاری شده تلگرام در سال ۲۰۱۸ به دلیل طرح دعوی در دادگستری توسط SEC ایالات متحده، سعی دارد با آنچه که در اختیار دارد کار منطقی‌تری انجام دهد:

بله تبلیغات، اما نه برای کاربران گفتگوی خصوصی، و در عوض از طریق کانال‌های بزرگ انجام شود، که تبلیغات در آن ممکن است با توجه به شباهتشان با رسانه‌های گروهی قابل قبول‌تر باشد. علاوه بر این، هرگونه تبلیغاتی باید محترمانه و با احتمال قبول نکردن از سمت کاربر همراه باشد، گرچه Durov معتقد است که این کار به عنوان راهی برای حفظ ماندگاری این کانال‌های اطلاعاتی پذیرفته خواهد شد.

آیا تبلیغات براساس داده‌های کاربران انجام می‌شود؟ خیر، زیرا این امر باعث می‌شود Telegram از رقیب اصلی خود، WhatsApp عقب بیفتد و با ترس بسیاری از کاربران خود رو به رو شود و باعث می‌شود که کاربران از سیستم عامل‌هایی که احساس می‌کنند حریم خصوصی آن‌ها را به خطر می‌اندازد، فرار کنند.

استفاده از سیستم دونیت

و در این مورد، فارغ از عملی شدن پیشنهاد پرداخت (دونیت) به ازای استفاده، به نظر می‌رسد که این ایده به پلتفرمی برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده است، جایی که آن‌ها بتوانند در آن با گرفتن پول از فالوئرهای خود به صورت کمک مالی یا حق اشتراک، از خلق آثار خود درآمد کسب کنند، مکانیزمی که توسط آن پلتفرم می‌تواند از طریق حق کمیسیون، درآمدزایی ایجاد کند.

به نظر می‌رسد Durov کاملاً شفاف و صریح است و در فضایی قرار گرفته است که امکانات قابل توجهی را برای دنبال کردن طرح و برنامه‌های خود و تولید یک محصول با کیفیت مناسب به نمایش گذاشته است. اگر او موفق شود، در واقع، کار غیرممکنی را ممکن کرده است. اینکه بتوانید آن را درست در جایی به نتیجه مطلوب برسانید که دیگران در آن نقطه شکست خورده‌اند یا همگی توسط کاربران خود رد شده‌اند، عملا یک شاهکار است.

حال که به پاسخ سوال «آیا امکان دارد تلگرام جایگرین واتساپ شود؟» جواب دادیم، اگر به عنوان یک فعال شبکه اجتماعی نیاز به پرداخت ارزی داشتید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT