معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان | شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان

زمان مطالعه 4 دقیقه

آلمان یک انتخاب خوب برای دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در رشته معماری را دارند. این کشور به دلیل دارا بودن بهترین دانشگاه‌های فنی و شهریه رایگان بین دانشجویان بسیار محبوب شده است. همچنین آلمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری، مورد توجه همه افراد از سراسر جهان قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به بهترین دانشگاه های معماری آلمان می‌اندازیم.

تحصیل در رشته معماری در آلمان

01 معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان

معمار شدن در آلمان با کشورهای دیگر کمی متفاوت است.

هیچ آزمون تخصصی خاصی وجود ندارد، اما شما باید حداقل سه سال تحصیلات کارشناسی را گذارنده باشید، سپس باید مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنید و قبل از اینکه در انجمن معماران ثبت نام کنید، در کنار یک معمار رسمی و معتبر مشغول به کار شوید. داشتن یک پورتفولیو حرفه‌ای لازم خواهد بود.

بطور کلی رشته معماری در آلمان در دانشگاه‌های علمی کاربردی (فنی) تدریس می‌شود، اگرچه برخی از آن‌ها در دانشگاه‌های هنر نیز تدریس می‌شوند. تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد معماری در آلمان برای دانشجویان بین المللی یک انتخاب منطقی است، زیرا دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هیچ گونه شهریه‌ای تحصیل کنند.

دانشجویان بسته به ترجیحات خود برای تحصیل در دانشگاه باید مستقیماً از طریق سایت دانشگاه یا از طریق دفتر بین المللی به دانشگاه مورد نظر مراجعه كنند. کسانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند باید قبل از شروع ویزای دانشجویی خود را آماده کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان

تحصیل در مقطع لیسانس معماری در آلمان به زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد معماری در آلمان به زبان انگلیسی امکان پذیر است، اما اکثر این دوره‌های تحصیلی به زبان آلمانی ارائه می‌شود. رشته معماری در آلمان در دانشگاه‌های فنی برتر مانند برلین و لایبنیتس و همچنین مدرسه معروف هنر، باوهاوس-وایمار ارائه می‌شود.

دانشگاه باهاوس-وایمار (Bauhaus-Weimar)

معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان BAUHAUB

 

دانشگاه باهاوس-وایمار یکی از مشهورترین موسسات هنر و معماری در اروپا است. در سال ۱۸۶۰ به عنوان مدرسه هنری بزرگ Ducal تأسیس شد، اینجا بود که جنبش هنری باهاوس در سال ۱۹۱۹ آغاز شد. به همین دلیل این دانشگاه در سال ۱۹۹۶ تغییر نام یافت.

این دانشگاه معتبر ۴۰۰۰ دانشجو از جمله ۱۰۰۰ دانشجوی بین المللی را در خود جای داده است. دانشکده معماری و شهرسازی آن یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌ها در آلمان است. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های سه ساله کارشناسی در رشته معماری و شهرسازی تحصیل کنند. همچنین در ادامه می‌توانند وارد مقطع ارشد هر یک از این رشته‌ها شوند. همچنین میتوان برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های معماری رسانه، مطالعات شهری اروپا یا شهرسازی پیشرفته تحصیل کرد. برای دوره‌های معماری و شهرسازی، دانشجویان ملزم به شرکت در یک آزمون استعداد قبل از اپلای هستند. زمان ثبت نام در دوره‌ها در شروع ترم زمستان است.

دانشگاه فنی آخن (RWTH Aachen)

2 معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان

 RWTH آخن بزرگ‌ترین دانشگاه فنی در آلمان است که در کل ۴۲۰۰۰ دانشجو دارد که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه در سال ۱۸۷۰ تاسیس شده است. کسانی که قصد تحصیل در رشته معماری در دانشگاه RWTH آخن در آلمان را دارند، توجه داشته باشند که همه دوره‌ها به زبان آلمانی تدریس می‌شود.

مقطع کارشناسی معماری به دلیل متقاضیان زیاد نسبت به ظرفیت، پذیرش محدود دارد. ثبت نام این دوره‌ها در آغاز ترم زمستان است. دانش آموزان می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته معماری یا برنامه ریزی شهری تحصیل خود را ادامه دهند.

آخرین مهلت ثبت نام دانشجویان بین المللی متقاضی دوره کارشناسی معماری ۱۵ ژوئیه است.

دانشگاه فنی برلین (Technical University Berlin)

3 معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان

دانشگاه فنی برلین در سال ۱۸۷۹ تاسیس شد و یکی از دانشگاه‌های ممتاز مهندسی در آلمان است. این دانشگاه بالاترین نسبت دانشجویان بین المللی در آلمان را دارد (در کل ۸۰۰۰ از ۳۴،۰۰۰ دانشجو). برنامه‌های معماری زیر نظر دانشکده برنامه ریزی، ساختمان و محیط زیست است. دوره کارشناسی این دانشگاه سه ساله است که می‌توانید در مقطع ارشد از جمله در رشته‌های معماری، طراحی شهری و حفاظت از میراث فرهنگی یا M-Arch-T به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید.

متقاضیان بین المللی دوره کارشناسی در صورت تمایل به ثبت نام در ترم زمستان همان سال، باید قبل از ۱۵ ژوئیه از طریق Uni-assist e.V اقدام کنند.

دانشگاه لایبنیتس هانوفر (Leibniz University Hannover)

4 معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان

این دانشگاه در سال ۱۸۳۰ تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم کاربردی در آلمان است. دوره کارشناسی سه ساله معماری و کارشناسی معماری منظر و برنامه ریزی محیطی هر دو توسط دانشکده معماری و علوم منظر اداره می‌شوند. هر دو دوره سه ساله هستند و پذیرش برای رشته‌هایی که دارای محدودیت هستند از ترم زمستان آغاز می‌شود.

 در ادامه می‌توانید در رشته‌های کارشناسی ارشد از جمله معماری و طراحی شهری، برنامه ریزی محیطی یا کارشناسی ارشد اروپا در معماری منظر (EMiLA) ادامه تحصیل بدهید.

دانشگاه فنی دورتموند (Technical University Dortmund)

5 معرفی بهترین دانشگاه های معماری آلمان شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان

دانشگاه فنی دورتموند یکی از جدیدترین موسسات آلمان است که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است. با ۳۴۰۰۰ دانشجو، از جمله ۴۰۰۰ دانشجوی خارجی به سرعت رشد کرد و تبدیل به یک موسسه بزرگ و محبوب شده است. دانشکده معماری و مهندسی عمران هر دو کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری و طراحی شهری را به زبان آلمانی ارائه می‌دهد.

حال که با بهترین دانشگاه های معماری آلمان آشنا شدید می‌توانید از خدمات ثبت نام آزمون‌های بین المللی و تعیین وقت سفارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT