بررسی دلایل افزایش 1500 درصدی بازار تتر ( Tether ) در 500 روز

زمان مطالعه 2 دقیقه

تتر تا کنون بزرگ‌ترین دارایی رمزنگاری شده‌ی وابسته به دلار است و امروزه تعداد تترهای در گردش نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار شده است. ۹۰ روز پیش در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱، تعداد تترها در گردش حدود ۶۳ میلیارد توکن بود و از آن زمان عرضه ۹/۹۹ درصد افزایش یافته است. در ادامه به بازار تتر و افزایش شدید آن می‌پردازیم.

افزایش ۱۵۰۰ درصدی بازار تتر

1 بررسی دلایل افزایش 1500 درصدی بازار تتر ( Tether ) در 500 روز

گردش اقتصادی بازار تتر نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار است و ۱ میلیارد تتر در سولانا ضرب شده. بر اساس صفحه وب تراز این شرکت، بزرگ‌ترین استیبل کوین امروز از نظر ارزش بازار تتر (USDT) است و در روز جمعه ۱۰ سپتامبر، ارزش بازار آن معادل با ۶۹/۳ میلیارد دلار بوده است. بعد از تتر USDT، سکه usd (USDC) با ۲۹ میلیارد دلار و BUSD توکن با ۱۲/۴ میلیارد دلار قرار دارد.

طبق صفحه USDT، این توکن در چندین بلاک چین صادر می‌شود و در چند وقت اخیر این سکه در سولانا صادر شده است. صفحه شفافیت اشاره می‌کند که تترها در Ethereum ،EOS ،Algorand ،Liquid ،Tron ،Omni Layer ،Bitcoin Cash و Solana وجود دارند. گفته می‌شود که تتر نیز در شبکه Avalanche (AVAX) ساکن خواهد بود.

۳۳/۸ میلیارد دلار در اتریوم موجود است در حالی که سولانا تا به امروز ۱/۱ میلیارد دلار موجود دارد. ۹۰ روز پیش USDT در گردش، حدود ۶۳ میلیارد دلار بود و امروز بیش از ۶۹/۳ میلیون تتر در سراسر بازار ارز رمزنگاری شده در گردش است.

۵۰ درصد از معاملات رمز ارز با Tether انجام می‌شود

2 بررسی دلایل افزایش 1500 درصدی بازار تتر ( Tether ) در 500 روز

داده‌های استیبل کوین Coingecko بر اساس آمار بازار نشان می‌دهد که تتر (USDT) در ۳۹۲ صرافی در سراسر جهان وجود دارد. معیارهای Cryptocompare.com نشان می‌دهد که بازار تتر (USDT) تقریبا ۵۸/۲۹ درصد از کل معاملات را تشکیل می‌دهد.

۴۸/۵ درصد از معاملات اتریوم (ETH) با تتر صورت می گیرد و استیبل کوین ۶۲/۰۳ درصد از سهم معاملاتی کاردانو (ADA) را به خود اختصاص می‌دهد. آمار نشان می‌دهد که ۸۰/۵ میلیارد از ۱۶۰ میلیارد دلار معاملات جهانی ارز‌های رمزنگاری شده را تتر تشکیل می‌دهد.

سایر استیبل کوین‌هایی که شاهد افزایش قابل توجه‌ای بوده‌اند عبارتند از: terrausd ،trueusd ،neutrino usd و frax که البته هیچکدام از آن‌ها به اندازه‌ی تتر موفق نیستند.

حال که با دلایل افزایش ۱۵۰۰ درصدی بازار تتر آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT