Venmo

Venmo چیست و آشنایی با این سیستم پرداخت

زمان مطالعه 5 دقیقه

سیستم پرداخت Venmo چیست؟

Venmo یک سرویس پرداخت و انتقال وجه می باشد و زیر مجموعه ی شرکت PayPal است. سیستم پرداخت ونمو را می توان یک برنامه ی ممتاز در زمینه ی پرداخت های کاربر به کاربر به حساب آورد که بالغ بر 10 میلیون کاربر فعال دارد. Braintree شرکت Venmo را در سال 2012 تاسیس کرد و پی پال این شرکت را در سال 2013 به قیمت 800 میلیون دلار خریداری نمود. سیستم پرداخت ونمو (Venmo) از ادغام دو کلمه لاتین “vendere” و “mobile” تشکیل شده است که کلمه ی اول به معنای “فروش” و کلمه ی دوم به معنای “موبایل” میباشد. سیستم پرداخت و انتقال وجه Venmo دارای اپلیکیشن هایی برای نسخه های اندروید و iOS می باشد و کاربران می توانند از طریق این اپلیکیشن و به سادگی پول واریز کنند و برداشت نمایند. در صورتی که تاکنون از سیستم پرداخت Venmo استفاده نکرده اید و می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با آن کسب کنید با اول پرداخت تا پایان این مقاله همراه باشید.

Venmo (ونمو) چیست؟

سیستم پرداخت Venmo در قالب یک اپلیکیشن سرگرم کننده ارائه شده است و کاربران از طریق این برنامه می توانند علاوه بر اینکه با دوستان خود و سایر کاربران در ارتباط هستند، در صورت نیاز برای دوستانشان پول واریز کنند و یا به خرید از سایت های مورد علاقه بپردازند و تجربیات خرید خود را با دوستانشان نیز به اشتراک بگذارند. حساب پی پل خود را می توانید برای استفاده از سیستم پرداخت Venmo بکار گیرید. از آنجایی که امنیت این سیستم پرداخت توسط شرکت پی پل تامین می شود و دارای رمزنگاری پیشرفته برای حفظ امنیت معاملات و داده های برنامه می باشد، می توانید با اطمینان کامل از آن استفاده کنید.

به علت خدمات رایگانی که این سرویس یا اپلیکیشن پرداخت طی یک سال اخیر ارائه کرده، تبدیل به محبوب ترین اپلیکیشن حوزه مدیریت مالی در جهان شده است. با استفاده از اپلیکیشن یا سیستم پرداخت Venmo، کاربرانی که می خواهند از طریق کارت بانکی، حساب بانکی و یا موجودی خود در Venmo وجهی را پرداخت کنند یا انتقال دهند نیازی به پرداخت هیچ کمیسیونی نیست و این امکان را دارند تا  3 بار در روز به طور رایگان به انتقال پول بپردازند. ولی در صورتی که این انتقال پول از طریق کارت‌ های اعتباری مرتبط با کمپانی‌ های ارائه دهنده همچون ویزاکارت و مسترکارت باشد کمیسیونی 1 تا 3 درصدی باید پرداخت نمایند.

اما در حقیقت باید گفت محدودیت بزرگی که در این برنامه وجود دارد این است که هم فرستنده و هم دریافت کننده پول باید در آمریکا حضور داشته باشند.

سیستم پرداخت ونمو Venmo چگونه کار می کند؟

سیستم پرداخت یا اپلیکیشن ونمو از طریق اتصال حساب بانکی شما کار می کند. همچنین می توانید کارت اعتباری مورد نظر خود را نیز به این سیستم پیوند دهید.همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، انجام معاملات با حساب بانکی و یا موجودی Venmo شما، 3 بار در روز کاملا رایگان می باشد و در صورت استفاده از کارت های اعتباری 1 تا ۳ درصد کارمزد باید پرداخت نمایید.

همچون PayPal، ونمو نیز به عنوان یک ولت (کیف پول) الکترونیک شناخته می‌ شود و شما می توانید با استفاده از آن پول هایتان را مدیریت کنید. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که سرعت تراکنش‌ ها در Venmo به علت دو مرحله ای بودن عملیات انتقال پول، پایین‌ تر می باشد.

مراحل عملیات انتقال پول در سیستم پرداخت Venmo

  1. شما باید در مرحله ی اول پول را به حساب مجازی ونمو واریز نمایید و پس از انجام این کار اطلاعات تراکنش را در اختیار فرد مورد نظر قرار دهید.
  2. در این مرحله آن فرد باید از طریق حساب کاربری خود در ونمو پول انتقال یافته را برداشت نماید.

بنابراین شما می توانید در صورتی که به هر دلیلی پشیمان شدید، تا قبل از برداشت پول عملیات تراکنش را لغو کرده و آن را به حساب خود برگردانید. سقف نقل و انتقالات هفتگی در سیستم پرداخت Venmo محدود به 2999 دلار می شود.

زمانی که شخصی برای شما در حساب مجازی Venmo پولی واریز کند باید برای برداشت آن درخواست نمایید و در اکثر موارد این پول پس از یک روز کاری به حساب شما واریز خواهد شد.

Venmo

Venmo

آموزش استفاده از ونمو

در ابتدا برای استفاده از سیستم پرداخت Venmo باید اپلیکیشن آن را برای سیستم عامل مورد نظر خود دانلود کرده و نصب نمایید:

مراحلی که بعد نصب اپلیکیشن Venmo باید برای ایجاد حساب کاربری خود انجام دهید به این صورت است:

  • وارد کردن آدرس ایمیل و یا حساب Facebook
  • ایجاد یک گذرواژه مناسب و قوی
  • تایید آدرس ایمیل
  • اتصال یک حساب بانکی و یک حساب اعتباری (اختیاری): می توانید این کار را به 2 طریق انجام دهید. 1. وارد کردن نام کاربری و رمز عبور (که برای بانکداری آنلاین استفاده می کنید) 2. وارد کردن شماره حساب و شماره مسیریابی.
  • تایید فرایند

با استفاده از اپلیکیشن Venmo و دادن دسترسی برنامه به مخاطبین، این امکان را دارید تا دوستان خود را در این برنامه پیدا کنید. همچنین می توانید نام یا نام کاربری آنها را در برنامه جستجو کنید. در صورتی که ونمو را به فیسبوک خود پیوند داده باشید دوستان فیسبوکی خود را نیز می توانید بیابید و آنها به برنامه اضافه کنید.

اکنون که دوستان خود را اضافه کردید و اطلاعات پرداخت خود را نیز وارد نمودید می توانید به نقل و انتقالات مالی بپردازید و یا از سایت های مورد علاقه ی خود خرید کنید. چنانچه می خواهید برای فردی پولی را انتقال دهید، آیکون موجود در پایین و سمت راست برنامه را لمس کنید و پس از آن فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و مبلغ را نیز مشخص نمایید.

معاملات انجام شده را می توانید لایک کنید و یا برای آنها کامنت بگذارید. برخی از افراد برای توصیف دلیل پرداخت از ایموجی استفاده می کنند. شما می توانید این را مشخص کنید که چه کسی دلیل معامله شما را مشاهده کند و یکی از دو گزینه ی عمومی و خصوصی را برای این کار انتخاب نمایید.

امنیت سیستم پرداخت Venmo چگونه است؟

در ابتدا بهتر است قبل از هر چیزی سخن بخش امنیتی Venmo را در اینجا بیان کنیم:

“سیستم پرداخت Venmo در راستای انجام نقل و انتقالات بین دوستان و افرادی که به هم اعتماد دارند طراحی شده است. از انتقال پول و پرداخت به افرادی که نمی شناسید خودداری نمایید به خصوص اگر مربوط به فروش کالا و خدمات مختلفی همچون بلیط و سایر موارد باشد؛ زیرا این پرداخت ها دارای ریسک بالایی هستند و ممکن است پول خود را از دست بدهید و در ازای آن چیزی که برایش هزینه کرده اید را دریافت نکنید. Venmo از خریدار یا فروشنده محافظت نمی کند.”

Venmo

Venmo

راهکار هایی برای افزایش امنیت حساب Venmo 

در حقیقت رمزنگاری داده ها در این سیستم محافظت سطح پایینی را ایجاد می کند که دور زدن کاری بسیار ساده است. بنابراین بهتر است برای محافظت از پول خود، نکات ایمنی زیر را دنبال کنید:

  • از رمز های قوی (حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص و نمادها) برای اپلیکیشن ونمو خود استفاده کنید.
  • پولتان را در حساب مجازی خود در Venmo جمع نکنید. سعی کنید مرتبا پس از اینکه پرداخت خود را انجام دادید یا شخصی به حساب شما پولی منتقل کرد آن را به حساب بانکی خود واریز کنید.
  • اشتراک گذاری تراکنش ها را از دو طرف غیرفعال کنید تا در صورتی که معامله ای را انجام می دهید برای دیگران منتشر نشود. به بخش “Privacy” در تنظیمات بروید و قسمت اشتراک گذاری “transactions involving you” را غیر فعال نمایید. همچنین حساب Venmo خود را از حالت پیش فرض عمومی به حالت خصوصی تغییر دهید.
  • به افراد بسیار کمی در این برنامه اعتماد کنید و تنها برای دوستان مورد اعتماد خود که آنها را به طور کامل می شناسید پول بفرستید.
  • از خرید کالا و لوازم با حساب Venmo خود در سایت های مختلف و با هر قیمتی خودداری کنید.
امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. علیرضا گفت:

    در زمینه افتتاح حساب ومنو هم خدماتی ارائه میگنید؟؟؟

    1. سهیل دهقانی گفت:

      با پشتیبان سایت در تماس باشید با شماره 07138330714

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT