0 VPS چیست و چرا از VPS باید استفاده کرد؟

VPS چیست و چرا از VPS باید استفاده کرد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

Virtual Pivate Server یا همان VPS یک سرور مجازی اختصاصی است. به عبارت ساده‌تر با کمک VPS می‌توان یک کامپیوتر اختصاصی در یک کشور دیگر داشته باشید به این معنی که با هویت کاربری از کشور دیگر در اینترنت جست و جو می‌کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند هویت شما فاش نشود. در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع VPS چیست و چرا از VPS باید استفاده کرد و مزیت‌های آن نسبت به VPN‌های رایگان را بر شماریم. پس با اول پرداخت همراه باشید.

خرید هاست خارجی

VPS چیست ؟

کلمه Virtual Private Server یعنی سرور خصوصی مجازی. سرورهای خصوصی مجازی چندین سرور هستند که بر روی یک سرور قدرتمند فیزیکی نصب می‌شوند. سرور مجازی به طور گسترده در زمینه خدمات اینترنت استفاده می‌شود و سبب می‌شود کاربران حریم خصوصی امن‌تری را تجربه کنند. هر VPS منابع مشخصی از سرور فیزیکی را به خود اختصاص می‌دهد. برای مثال یک سرور مجازی می‌تواند ۸ گیگابایت RAM و CPU با مشخصه ۸۰۰ مگاهرتز و… داشته باشد. به این ترتیب کاربران به جای استفاده از سخت افزار سیستم مجازی به جای سیستم خود استفاده نمایند.

1 VPS چیست و چرا از VPS باید استفاده کرد؟

فواید استفاده از VPS

  • اختصاص IP ثابت برای کاربران که منجر به عدم شناسایی کاربر می‌شود.
  • سرعت اتصال بالاتر
  • امکان اختصاصی و سفارشی کردن سرویس
  • دسترسی به تمامی وب سایت‌ها بدون فیلترینگ
  • امنیت بالا

تفاوت VPS با VPN چیست؟

2 VPS چیست و چرا از VPS باید استفاده کرد؟

VPN کلمه‌ای است که در میان مردم بسیار متداول است. از آنجایی که ایران در مرکز تحریم‌های مختلف قرار دارد، بسیاری از وب سایت‌های خارجی خدمات خود را به ایرانیان ارائه نمی‌دهند. البته گاهی برخی نرم افزار‌ها برای ایرانیان از سوی دولت مردان نیز محدود شده است. این دو عامل سبب می‌شود مردم با وی پی ان‌ها، فیلتر شکن‌ها و تمامی روش‌های تغییر آی پی آشنا باشند.

در حالی که بسیاری از VPN‌های رایگان استفاده می‌کنند اما از خطرات آن اطلاعی ندارند. شاید در ظاهر VPN‌ها همانند VPS‌ها استفاده از وب سایت‌های فیلتر شده را ممکن سازند اما خطرات وی پی ان‌ها، آنها را از VPS‌ها متمایز کرده است.

VPN‌ها، آی پی‌های خود را به صورت اشتراکی به کاربران می‌دهند و در هر بار قطع و وصل شدن، آی پی کاربر تغییر می‌کند. از آنجایی که سیستم‌های امنیتی پایگاه‌های اینترنتی قوی می‌باشد، این تغییر آی پی نامتداول قلمداد می‌شود و وب سایت مربوطه کاربر را بلاک می‌کند. در برخی کارگزاری‌ها مثل الیمپ ترید، بلاک شدن کاربر به معنی از دست دادن حساب کاربری و شاید سرمایه است. خرید سرور مجازی ارزان، یک راه حل جایگزین برای VPN‌های ناکارآمد است.

برای افتتاح حساب و استفاده از پی پال نیاز به VPS دارید

کاربران ایرانی نیاز دارند که حتماً با IPهایی به جز IP ایران وارد حساب شوند. در صورتی که حتی یک بار با IP ایران از حساب خود استفاده کنید، حساب شما لیمیت می‌شود. هنگامی که شما با چند IP مختلف وارد حساب پی پال خود می‌شود، احتمال لیمیت شدن حساب شما بسیار بالا می‌رود، VPN‌ها این قابلیت را ندارند که همیشه شما را به یک IP وصل کنند پس استفاده از آن‌ها نیز راه کار نیست. پس برای هر بار استفاده از پی پال باید از VPS همان کشوری که ساخته‌اید استفاده کنید تا IP را دچار تغییر نشود.

حال که با VPS چیست و دلایل استفاده از آن آشنا شدید می‌توانید از خدمات افتتاح حساب پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. ابوطالب گفت:

    خوب

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT