آشنایی با تاثیر نهنگ های NFT بر بازار ارز دیجیتال

زمان مطالعه 2 دقیقه

اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال به طور گسترده در آینده‌ای نزدیک به عنوان شکل جدید ثروت و شیوه معاملات در نظر گرفته خواهد شد. ارزهای دیجیتال در طول سال‌های گذشته و در برخی مواقع امروزهم، منتقدان زیادی داشته‌اند، اما در جبهه‌ی مقابل آنها، بسیاری دیگر نیز ارزش و آینده‌ی دارایی‌های دیجیتال را پذیرفته‌اند. با این وجود، این دارایی‌ها از برخی رفتارها مصون نیستند. در ادامه به تاثیر نهنگ های NFT بر بازار ارز دیجیتال می‌پردازیم.

موارد مشابهی در مسابقات گاوبازی در سال ۲۰۱۷ مشاهده شد. این امر در DeFi ۲۰۲۰ نیز هویدا بود و در حال حاضر، به نظر می‌رسد که NFT‌ها می‌توانند جایگاه بعدی چنین رفتاری باشند. به منظور درک جریان سرمایه به NFT، اجازه دهید پروژه‌های NFT محبوب را بررسی کنیم تا بفهمیم آیا می‌توان در این بخش نیز انتظار دستکاری داشت یا خیر.

آیا نهنگ های NFT متفاوت از بیت کوین و اتریوم هستند؟

1 آشنایی با تاثیر نهنگ های NFT بر بازار ارز دیجیتال

نهنگ های NFT

در مطالعه اخیر انجام شده توسط Dappradar، برخی از پروژه‌های محبوب NFT مانند Crypto Punks ،Axie Infinity ،Pudgy Penguins و Bored Ape Yacht Clubs بر اساس شاخص‌ها وهم چنین نسبت دارنده‌های منحصر به فرد مورد ارزیابی قرار گرفت.

whale concentration index یا WCI بر تعداد NFT‌هایی که در ۱۰ کیف برتر قرار دارند تاکید می‌کند. علاوه بر این، نسبت دارنده میزان دسترسی به یک پروژه NFT خاص را اندازه گیری می‌کند. از این رو، نسبت بالای دارندگان و WCI پایین نشان دهنده یک پروژه توزیع شده خوب است که کمتر مستعد دستکاری بازار است.

بر اساس داده‌ها، Bored Ape Yacht Club یا BAYC و Pudgy Penguins بهترین توزیع مجموعه‌ها را در فضای NFT با whale concentration index به ترتیب ۶/۲۴ و ۶/۷ درصد داشتند.

NFT‌های محبوب مبتنی بر اتریوم به نام CryptoPunks شاخص بالاتری داشتند. با این حال، سرمایه بازار CryptoPunks تقریبا ۳/‍۱ میلیارد دلار بود. به همین دلیل، احتمال دستکاری کم است.

یکی دیگر از NFT‌های محبوب که به تازگی فروش زیادی را ثبت کرد، مجموعه Axie Infinity بود. فضای آن با ۳ میلیون یکی از بزرگ‌ترین پایگاه کاربران را دارد. با این حال، Axie Infinity نیز به خوبی توزیع شده است و ارزش آن تنها بیش از ۱ میلیون دلار است.

سرمایه گذاری در NFT چقدر ریسک دارد؟

2 آشنایی با تاثیر نهنگ های NFT بر بازار ارز دیجیتال

NFT

اکنون، بر اساس داده‌ها، از نظر دستکاری، تهدید برای NFT‌ها کمتر است زیرا مجموعه‌ای که به سمت منابع متمرکز منجر می‌شود، مجموعه‌های برتر NFT هستند. بنابراین، خطر به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

با این حال، سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که NFT‌ها هنوز یک جریان نوپا هستند. در واقع ارزش آنها تا حد زیادی به علاقه بازار بستگی دارد. بنابراین به جای دستکاری، کاهش ارزش تهاجمی می‌تواند مسئله بزرگ‌تری باشد.

حال که تاثیر نهنگ های NFT بر بازار ارز دیجیتال را دریافتید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT