ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

 آموزش کامل ساخت عکس پازلی در اینستاگرام با برنامه Canva

زمان مطالعه 4 دقیقه

تا به حال عکس های پازلی را در پروفایل اینستاگرام افراد دیده اید؟ آیا میخواهید یک صفحه زیبا و جذاب در اینستاگرام داشته باشید؟ در این مقاله به آموزش ساخت عکس پازلی در اینستاگرام با برنامه Canva می پردازیم.

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

معمولاً وقتی در اینستاگرام پست می گذارید، عکس، ویدیو یا حتی چندین عکس را با یک کاور آپلود می کنید. این تصاویر در نهایت فید شما را ایجاد میکنند. افرادی که به رنگ‌ها و تم های پست‌های خود توجه نمیکنند، یک صفحه یا فید بهم ریخته خواهند داشت. در نتیجه اشخاصی که از این پروفایل ها بازدید میکنند مجموعه ای از تصاویر نامنظم مانند گالری موبایل خواهند دید.

اگر برای برند یا کسب‌وکار خود یک اکانت اینستاگرام ساخته اید، باید صفحه و فید آن حرفه ای و جذاب باشد. اینجاست که عکس های پازلی میتواند به زیبایی اکانت شما کمک کند.

با کمی خلاقیت می توانید یک تصویر را به تصاویر کوچکتر تقسیم کنید و به ترتیب آپلود کنید. به این ترتیب فید شما منظم و زیبا به نظر می رسد و بهتر هویت برند شما نشان خواهد داد.

ساخت عکس پازلی با Canva

ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید عکس پازلی ایجاد کنید. Canva یکی از این برنامه های کاربرپسند است و الگوهای زیادی را ارائه داده است.

برای شروع روی Create a Design و سپس Custom Design کلیک کنید. در این مرحله باید ابعاد را با توجه به تعداد پست های خود وارد کنید. اندازه پست اینستاگرام 1080 در 1080 پیکسل است عرض فید یا عکس پازلی 3240 پیکسل است. و عرض 3 پست را ایجاد خواهد کرد.

ارتفاع به تعداد ردیف هایی که می خواهید در پازل اضافه کنید بستگی دارد. 1080 پیکسل عرض یک ردیف است،2160 پیکسل برای دو ردیف خواهد بود، 3240 برای سه ردیف( که یک مربع کامل است) است. در تصویر بالا ما یک مربع را انتخاب کردیم که در مجموع شامل 9 پست میشود.

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

سپس روی تب Elements در سمت چپ کلیک کنید، Grids را جستجو کنید و روی See All کلیک کنید. گریدی میخواهیم که تصویر را به مربع‌های مساوی تقسیم کند. وقتی Grid مورد نظر را پیدا کردید، روی آن دوبار کلیک کنید.

ایجاد یک الگو برای عکس پازلی 

از آنجایی که هدف از ایجاد عکس های پازلی این است که به مخاطب حس پیوستگی منتقل کند، ما به یک شبکه نیاز داریم تا اول و آخر پست ها مشخص شود. عکس ها را درون گرید یا شبکه قرار میدهیم و در آخر آن را حذف میکنیم. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که یک Line را انتخاب کنید و از آن برای ردیابی تمام خطوط در شبکه استفاده کنید. در نهایت همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، شبکه را حذف کنید.

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

در مرحله بعد می‌توانید از یک پس‌زمینه برای تصاویر استفاده کنید، همچنین تصاویر، متن و عناصر گرافیکی را اضافه کنید.

ساخت قطعات برای پازل 

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که فقط از دو تا سه رنگ و یک تا دو فونت استفاده کنید. همچنین میتوانید از رنگ و فونت لوگو برند خود استفاده کنید. هر مربع باید محتوای جالبی را ارائه دهد. اغلب مردم کل پازل را در فید خود نمی بیند و تصاویر را فقط به عنوان یک پست می بینند. بنابراین عکس های پازل در خارج از نمایه نیز باید جذاب باشد.

اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، می توانید برای ایده گرفتن به الگوهای Canva مراجعه کنید. یک صفحه دیگر به طرح خود اضافه کنید و الگوها را در آن قرار دهید.

شبکه ای که در صفحه اول ایجاد کرده اید را در بالای الگو قرار دهید. از آنجا می توانید پازل خود را مرتب کنید.

جداسازی و پست کردن پازل

وقتی ساخت پازل خود را تمام کردید، خطوط شبکه را حذف کنید. سپس تصویر را دانلود کنید و به سایت Pine Tools بروید. این وب‌سایت رایگان دارای بخشی برای جداسازی تصاویر است.

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

تصویر را آپلود کنید و گزینه تقسیم تصویر بر اساس هر دو (شبکه) را انتخاب کنید. اعداد عمودی همیشه 3 است ( مانند اعداد ستونی در اینستاگرام). عدد افقی بستگی به تعداد ردیف های انتخابی دارد. بر روی Split Image کلیک کنید و آن ها را دانلود ادامه دهید. هنگام ارسال تصاویر در اینستاگرام، از آخرین مربع شروع کنید. نام این فایل تصویری باید دارای بیشترین عدد باشد.

هرچه بیشتر از Canva استفاده کنید کار با آن راحت تر میشود

در ابتدا برای ساخت عکس های پازلی برای اینستاگرام شاید ایده ای نداشته باشید. شما می توانید از کتابخانه الگوهای Canva استفاده کنید. همچنین می‌توانید در گوگل سرچ کنید و الگوهایی که افراد برای Canva ایجاد کرده اند را پیدا کنید و ایده بگیرید.

پس از امتحان کردن الگوهای مختلف می‌توانید آنچه برای برای فید شما مناسب تر است انتخاب کنید و تنها با تغییر متن و عکس‌ها دوباره از آن استفاده کنید.

منبع : makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت