0 استیم Steam چیست ؟ نحوه عضویت در آن

استیم Steam چیست ؟ | نحوه عضویت در آن

زمان مطالعه 3 دقیقه

Steam شبکه بزرگ بازی‌های آنلاین نرم افزاری برای دسترسی به دنیای مجازی بازی‌های کامپیوتری آنلاین است. شرکت Valve، از تولید کنندگان بازی‌های کامپیوتری، نرم افزار استیم (Steam) را در سال ۲۰۰۳ عرضه کرد و در زمان کمی پیشرفت بسیار زیادی داشت و تبدیل به بزرگ‌ترین فروشگاه بازی‌های ویدئویی شد. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که استیم Steam چیست و نحوه عضویت در آن چگونه است.

خرید با ویزا کارت

استیم Steam چیست ؟

استیم یک پلت فرم فروش بازی‌های دیجیتال و سرویس اجرای بازی‌ها به صورت چند نفره (multiplayer) است، با بیش‌ترین تعداد بازی منتشر شده و همچنین تخفیف‌های بسیار زیاد آن این سرویس بهشت بازی دوستان محسوب می‌شود. شبکه اجتماعی‌ای که در آن می‌توان به بازی‌های متعدد و زیادی دسترسی داشت، از هر جای دنیا، با هر شخصی در هر جای دیگر دنیا بازی کرد و در Steam Community با طرفداران و فن‌های هر بازی گپ و گفت کرد و نظرات را به اشتراک گذاشت.

تعداد کاربران فعال پلتفرم Steam

3 استیم Steam چیست ؟ نحوه عضویت در آن

استیم در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر دارد و بزرگ‌ترین فروشگاه گیم محسوب می‌شود. بازیکنانی که هر کدام در هر گوشه دنیا، با استیم به دنیای شیرین بازی وارد می‌شوند و وقت گذرانی می‌کنند. استیم درباره خودش می‌گوید: این فضا، دارای پتانسیل بالایی برای دوست پیدا کردن است، حتی دشمن پیدا کردن. کل کل‌ها و رقابت‌های بازیکنان در بازی‌ها، از نقاط قوت دیگر استیم است. 

مزیت steam

یکی از بزرگترین مزایای استیم، آپدیت اتوماتیک بازی‌ها است. استیم بصورت هوشمند، تشخیص می‌دهد که شما چه آپدیت‌هایی برای بازی‌های موجود دراکانتتان نیاز دارید. مثلا در صورتیکه ورژن ویندوز شما ۳۲ بیتی باشد، هیچکدام از آپدیت‌های ورژن ۶۴ بیتی برای برای شما دانلود نمی‌شود.
امنیت در بازی ها، جهت جلوگیری از تقلب یا Cheat در استیم بسیار قوی و پرقدرت است. استیم یک سیستم آنتی چیت (Anti Cheat) یا ضد تقلب دارد. این سیستم، بازیکنان متقلب را شناسایی کرده، و دسترسی آن‌ها را به آن بازی مسدود می‌کند. همچنین سیستم گارد (Guard) استیم، اکانت بازکنان را در مقابل هکرها محافظت می‌کند. از دیگر مزیت‌های استیم می‌توان به تخفیف‌های بزرگ آن اشاره کرد و همچنین تعداد بازی‌های منتشر شده در آن که سالانه بیش از ۵۰۰۰ بازی بر روی Steam منتشر می‌شود. اگر شما توانایی خرید بازی‌های پولی را ندارید استیم بیش‌ترین تعداد بازی‌های مجانی یا F2P را دارا است.

نحوه عضویت در استیم ( Steam )

در ابتدا باید نرم افزار استیم را از این لینک بصورت رایگان دریافت کنید. پس از نصب نرم افزار استیم، لازم است که برای خودتان یک اکانت بسازید. برای اینکار پس از نصب برنامه، ان را اجرا کنید و در صفحه‌ای که مطابق شکل زیر باز می‌شود، بر روی Create New Account… کلیک کنید.

و در صفحه‌ی جدید مشخصات خود را به درستی وارد کنید، و بار بعد با ایمیل و پسورد خود پارد شوید.

2 استیم Steam چیست ؟ نحوه عضویت در آن

پس از عضویت در استیم، برای آنکه بتوانید به تمام امکانات Steam دسترسی داشته باشید، لازم است یک بازی اورجینال خریداری کنید. برای خرید بازی‌ها نیاز به گیفت کارت استیم (Steam Gift Card) دارید.

حال که متوجه شدید استیم Steam چیست و نحوه عضویت در آن چگونه است، پیشنهاد می‌شود از خدمات صدور گیفت کارت و خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 4.8/5 - از 156 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT