انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و آشنایی با قوانین آن

آشنایی با قوانین انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

زمان مطالعه 3 دقیقه

یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری، ساخت اپلیکیشن است. بدون شک در میان روش‌های مختلفی که برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد، استفاه از این روش می‌تواند یک روش مطمئن باشد. چرا که هنگام استفاده از روش‌های کسب دلار رایگان، مانند سایت نئو باکس، هیچ تضمینی وجود ندارد که در ازای زمانی که برای کسب درآمد صرف می‌کنید، پرداخت هزینه به شما انجام شود. بنابراین اگر شما در حوزه برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید تخصص دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا با قوانین انتشار اپلیکیشن در گوگل آشنا شوید.

خرید گیفت کارت

انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

1 انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و آشنایی با قوانین آن

گوگل پلی یکی از سرویس‌های گوگل است که از طریق آن کاربران به برنامه‌های مختلفی که برای سیستم عامل اندروید نوشته شده‌اند، دست پیدا کنند. اگر شما هم یکی از کاربران سیستم عامل اندروید باشید، حتما می‌دانید که برخی از برنامه‌ها به صورت رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه‌ای مختصر قابل استفاده هستند. در واقع روش کسب درآمد از گوگل پلی، انتشار برنامه‌های اندروید به صورت غیر رایگان است.

اما برای انجام این کار قبل از هرچیز شما به یک حساب گوگل دولوپر گوگل نیاز دارید. تا از طریق آن برنامه‌ای نوشته‌اید را جهت بررسی برای کارشناسان ارسال کنید. تا در صورت مطابقت با قوانین انتشار در گوگل پلی، برنامه شما در اختیار کاربران قرار گیرد.

نکته مهم این است که ساخت این اکانت به هیچ وجه به صورت رایگان امکان پذیر نیست. در نتیجه شما برای افتتاح اکانت دولوپر گوگل باید هزینه ۲۵ دلاری را با استفاده از یکی از انواع کارت‌های بانکی بین المللی مانند ویزا کارت یا مسترکارت پرداخت نمایید تا اکانت شما ایجاد شود. البته در صورتی که قادر به استفاده از این روش نیستید، می‌توانید از خدمات ارزی اول پرداخت برای انجام این کار استفاده کنید.

قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی

2 انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و آشنایی با قوانین آن

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل اینکه با قوانین انتشار برنامه در این پلتفرم آشنایی ندارند، به اشتباه برخی موارد را هنگام انتشار برنامه انجام می‌دهند که باعث می‌شود برنامه شان اصلا برای بررسی توسط کارشناسان نیز ارسال نشود. به همین خاطر مهم است که قبل از انجام این کار حتما با قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی آشنا باشید تا درخواست شما از سوی این سامانه رد نشود.

۱. جعل هویت یا استفاده از نام های تجاری دیگران

یکی از اشتباهات رایجی که معمولا بسیاری از برنامه نویسان هنگام انتشار برنامه انجام می‌دهند، استفاده از نام تجاری سایر کمپانی‌ها در نام برنامه شان است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر همراه با نام تجاری دیگران کلمات دیگری استفاده کنید، احتمال اینکه متهم به انجام جعل هویت شوید، زیاد است.

۲. انتخاب آیکون تکراری و یا نامناسب

مشابه با انتخاب نام تجاری، برای انتخاب آیکون برنامه نیز باید به اندازه کافی دقیق باشید تا از ایجاد هرگونه مشابهت با آیکون‌های سایر برنامه های منتشر شده، جلوگیری کنید.

۳. استفاده نامناسب از کلمات کلیدی

3 انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و آشنایی با قوانین آن

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند، هنگام استفاده از تعیین کلمات کلیدی برای برنامه منتشر شده است. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی نه تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه احتمالا نشان دهنده اسپم بودن کار شما باشد. بنابراین تنها از کلماتی استفاده کنید که به خوبی معرف کار شما هستند.

۴. عدم انتشار اسکرین شات از محیط برنامه

کاربری که قصد دانلود برنامه شما و پرداخت هزینه جهت استفاده از آن را دارد، باید یک شناخت کلی از آنچه که شما انجام داده‌اید، داشته باشد. بنابراین اگر شما عکس و یا فیلم از نحوه عملکرد برنامه تان در اختیار کاربر قرار ندهید، خلاف قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی عمل کرده‌اید. پس اگر به دنبال جلب اعتماد پلی استور و کاربر هستید، اطلاعات جامع و کاملی از برنامه تان ارائه دهید.

۵. استفاده از روش های واسط جهت پرداخت درون برنامه ای

به طور کلی برای پرداخت درون برنامه‌ای باید از کیف پول گوگل استفاده کنید، در صورتی که کالای خریداری شده قابل استفاده در برنامه است. اما می‌توانید از سایر درگاه‌های واسط هم استفاده کنید، در صورتی که قصد فروش کالاهای خارجی، مانند کتاب و … را دارید.

حال که انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی را دریافتید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی و دلاری سایت اول پرداخت استفاده کنید.

نقد درآمد ارزی و دلاری

امتیاز 4.3/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT