وبلاگ نویسی برای سئو

بررسی 6 دلیل اهمیت وبلاگ نویسی برای سئو و بازاریابی

زمان مطالعه 7 دقیقه

چرا وبلاگ ها مهم هستند؟ در این مقاله درباره بهترین شیوه‌هایی که کارشناسان سئو برای ایجاد استراتژی‌های وبلاگ برای جذب مخاطبان هدف استفاده می‌کنند و همچنین اهمیت وبلاگ نویسی برای سئو بیشتر بخوانید.

پرداخت با پی پال

اهمیت وبلاگ نویسی برای سئو

هر ماه 70 میلیون پست جدید در اینترنت وجود دارد و 42 درصد وب بر روی وردپرس ساخته شده است. در نتیجه وبلاگ نویسی هنوز هم بخشی مهمی از استراتژی بازاریابی آنلاین است. در یک نظرسنجی اخیر از بین تمام استراتژی های بازاریابی محتوا مانند ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و رویدادهای آنلاین، 90 درصد از کسب‌وکارها از وبلاگ‌ها برای کمک به بازاریابی برندهای خود در 12 ماه گذشته استفاده کرده‌اند. 

خرید با ویزا و مستر

اما چگونه؟

وبلاگ ها می توانند با استفاده از استراتژی درست و تمرکز بر نکات مربوط به سئو و درک مشتریان به این هدف برسند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

وبلاگ نویسی برای سئو

وبلاگ نویسی برای سئو

اما اگر وارد سئو شده اید یا یک بازاریاب محتوا بوده اید، شاید تعجب کنید که توسعه استراتژی های وبلاگ یا صرف وقت برای برون سپاری وبلاگ ها هنوز هم ارزش دارد. حتی اگر شبکه های اجتماعی به بخش مهم و ضروری از استراتژی محتوا تبدیل شده اند، به این معنی نیست که وبلاگ ها دیگر اثری ندارند.

وبلاگ نویسی ترافیک بیشتری را ایجاد میکند و می تواند به ایجاد آگاهی و قدرت برند کمک کند. این لیدها و ترافیک ها به مشتری تبدیل می شوند و به ایجاد مخاطب کمک می کنند.

اما ساختن وبلاگ های تاثیرگذار که اهداف شرکت شما را برآورده کند موضوع دیگری است. بسیار مهم است که برای ایجاد یک استراتژی موثر که مخاطب هدف را جذب کند و مردم را به وب سایت برند شما بازگرداند، زمان بگذارید.

چرا وبلاگ نویسی هنوز با اهمیت است؟

بیایید بررسی کنیم چرا وبلاگ نویسی برای برندها ضروری است و با استراتژی هایی که برندهای برتر برای اطمینان از تأثیرگذاری وبلاگ هایشان در عصر در حال تکامل بازاریابی آنلاین استفاده می کنند آشنا شویم.

  • وبلاگ باعث ایجاد وفاداری و اعتماد می شود

همانطور که گفته شد وبلاگ ها به ایجاد وفاداری و اعتماد کمک می کنند. اما چگونه؟

ارائه توصیه و اطلاعات قابل اعتمادی درباره موضوعاتی که در مورد آنها صحبت می کنید که مصرف کنندگان بتوانند از آنها استفاده کنند برای برند شما اعتبار ایجاد می کند. وبلاگ ها راهی عالی برای رشد مخاطبان و اثبات تخصص در حوزه کاری خود است.

وبلاگ نویسی برای سئو

وبلاگ نویسی برای سئو

 بخش مهمی از بهبود محتوا مفهوم E-A-T است که مخفف کلمات تخصص، اعتبار و اعتماد است. E-A-T یک عامل رتبه‌بندی و امتیاز نیست، در واقعE-A-T برای الگوریتم گوگل و نحوه تجزیه و تحلیل و تشخیص محتوا ضروری است. محتوای شما به اطلاعات دقیق، آموزنده و مفید نیاز دارد.

  • وبلاگ باعث افزایش دیده شدن یک برند میشود

بخش بعدی محتوای عالی اطمینان از بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو است. وبلاگ هایی که به سوالاتی که مصرف کنندگان در صنعت شما می پرسند پاسخ می دهند، برای سئو مفید هستند. علاوه بر این استفاده از کلمات کلیدی مناسب در تیترها و استفاده از محتوای منحصربه‌فرد راهی مطمئن برای افزایش دیده شدن یک برند است.

استفاده از لینک داخلی راه دیگری برای افزایش دیده شدن است. ایجاد لینک در سایر صفحات، وبلاگ ها و صفحات محصول در سایت شما می تواند به ایجاد دیده شدن، آگاهی و قدرت برند کمک کند. همچنین مهم است وبلاگ هایی با موضوعات مشابه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور کامل موضوع مورد بحث را پوشش می دهید. طول وبلاگ ها بسته به نوع محتوایی که دارند بسیار متفاوت است، اما به طور کلی باید حداقل 500 کلمه باشد. اینکار به شما در رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) کمک می کند.

بنابراین از پوشش کامل موضوع و رعایت طولی که به شما در رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می کند اطمینان حاصل کنید.

تصاویر یک راه عالی دیگر برای افزایش محتوا و دیده شدن برند شما هستند که بعداً در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  • وبلاگ باعث ایجاد آگاهی از برند می شود

محتوای جدید و اصلی می تواند برای برند شما یک مزیت رقابتی ایجاد کند. هنگامی که مخاطبان به دنبال پاسخ سوالات خود هستند یا می خواهند چیزهای بیشتری بیاموزند، نام تجاری شما در صدر SERP ها قرار دارد و اطلاعات مورد نیاز را به آنها می دهد. هرچه بیشتر در استراتژی وبلاگ سرمایه گذاری کنید، پتانسیل بیشتری برای افزایش آگاهی از برند نه تنها برای SERP ها بلکه از طریق اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی خواهید داشت.

  • وبلاگ لیدهای جدید ایجاد می کند

اگر مخاطبان محتوای شما را دوست داشته باشند، احتمالاً مطالب بیشتری از وبلاگ شما را میخوانند. این یک راه عالی برای به دست آوردن لیدهای جدید با مشترک کردن آنها در لیست ایمیل شما است. وبلاگ ها همچنین به ایجاد ارتباطات کمک میکنند. ارتباط بیشتری با برند شما از طریق محتوای منحصر به فرد و مفید ایجاد خواهد شد.

شما همچنین می‌توانید پاپ‌آپ را در انتهای وبلاگ یا هنگام پیمایش صفحه اضافه کنید تا مخاطبان بتوانند به سرعت اطلاعات خود را وارد کنند و به خواندن مقاله ادامه دهند.

  • وبلاگ ها میزان تعامل را افزایش میدهند

یکی از اهداف بازاریابان محتوا ایجاد روابط با مشتریان جدید و فعلی است. وبلاگ‌ها محتوای قابل اشتراک‌گذاری بیشتری نسبت به پست‌های محصولات یا خدمات برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند تا با دیگران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این یک راه عالی برای آموزش مشتریان و ایجاد ارتباط بیشتر با برند شما است.

یادآوری برند خود به مصرف کنندگان از طریق محتوای منحصر به فرد می تواند مخاطبان را به مشتریان بلندمدت تبدیل کند. علاوه بر این وبلاگ ها می توانند نکات جالبی را به سفر مشتری اضافه کنند و فرصت های مختلفی را برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما ارائه دهند. در نهایت مصرف کنندگان را با موضوعاتی که به آنها علاقه مند هستند یا می خواهند در مورد آنها بیاموزند درگیر می کند و نرخ انگیجمنت را افزایش میدهد.

  • وبلاگ ها باعث میشوند نیازهای مشتری را درک کنید

به طور کلی مخاطبان زمان کافی برای خواندن وبلاگ ها ندارند، بنابراین مهم است که محتوایی بنویسید که مخاطب را در وبلاگ نگه دارد و درگیر کند. در وبلاگ میتوانید به سؤالات مشتریان پاسخ دهید. در نتیجه وبلاگ ها هم برای مشتری و هم برای شما مفید است. در واقع شما برای تحقیق بیشتر و درک بازار هدف خود وقت گذاشته اید و مشتریان اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وبلاگ ها همچنین فضایی برای ارائه نظرات و بازخورد ارائه می دهند. با استفاده از بازخورد و نظرات میتوانید ایده هایی برای رشد وبلاگ پیدا کنید.

به عنوان مثال ممکن است شخصی سؤالی را مطرح کرده باشد و آن سؤال یک موضوع عالی برای پست جدید باشد. برای ایده های جدید ارتباط با مشتریان و درک نیازهای آنها بسیار مهم است.

آینده وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی برای سئو

وبلاگ نویسی برای سئو

وبلاگ نویسی در طول سال ها دستخوش تحولات زیادی در استراتژی های بهینه سازی و شیوه های تعامل با مخاطبان شده است. Google Trends نشان می دهد که بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی در برخی مواقع با هم ادغام می شوند، اگرچه امروزه تمرکز بر محتوا است.

فقط وارد کردن کلمات کلیدی کافی نیست، بلکه همه مطالب باید با کیفیت با رعایت تمام اصول نگارشی باشند. بیایید اکنون به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توانید محتوای وبلاگ خود را بهبود دهید تا نتیجه بخش باشد؟

چگونه می توان با با تغییرات زمان سازگار شد؟

در وبلاگ نویسی کیفیت بر کمیت برتری دارد. وبلاگ ها را فقط برای کمک به دیده شدن برند خود ایجاد نکرده اید. موتورهای جستجو درست مانند وبلاگ ها تکامل یافته اند و اکنون در ارزیابی محتوا عملکرد بهتری دارند. همچنین مردم برای خواندن مطالب طولانی نیز وقت ندارند، زیرا پیدا کردن نکات کلیدی در متن های طولانی دشوار است. محتوا به عنوان های توصیفی و جذاب و محتوای واضح و مختصر با کلمات کلیدی موثر نیاز دارد.

بسیار مهم است که یک موضوع را به طور کامل مورد بحث قرار دهید تا برای مخاطب قابل فهم باشید، همچنین بدون هیچ محتوای اضافی به اصل مطلب نیز پرداخته شود. علاوه بر این ایجاد یک استراتژی محتوای بلندمدت برای اطمینان از رسیدن به اهداف کلی کسب‌وکار و درک بازار هدف بسیار مهم است.

داستان سرایی چند کاناله 

داستان سرایی چند کاناله درباره نحوه پخش محتوا در پلتفرم های مختلف است. سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی متعددی وجود دارند که می‌توانید محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارید. بازار هدف خود را مشخص کنید. شاید فیس‌بوک یا اینستاگرام باشد. شما می‌توانید یک اکانت در این شبکه های اجتماعی بسازید و درآن وبلاگ خود را تبلیغ کنید.

همچنین می‌توانید لیست های کسب‌وکار یا دایرکتوری‌هایی را که در آن می‌توانید محتوا را به اشتراک بگذارید، مانند نمایه کسب‌وکار Google خود، جایی که می‌توانید Google Posts را به اشتراک بگذارید، بررسی کنید.

محتوای بصری مخاطبان بیشتری را جذب می کند

تصاویر، اینفوگرافیک ها، ویدیوهای کوتاه و سایر محتوای بصری می تواند به تفکیک موضوعات شما کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند موضوعات را بهتر برجسته کنید، مفاهیم دشوار را توصیف کنید و مخاطبان را درگیر نگه دارید.

در نتایج جستجو قرار بگیرید

برای دیده شدن تولید محتوای منحصر به فرد و تمرکز بر درگیر نگه داشتن مخاطبان بسیار مهم است. علاوه بر این در نظر گرفتن مشتری هنگام ایجاد محتوا بسیار مهم است. تحقیق در مورد آنچه رقبای شما انجام می دهند و رتبه بندی در SERP ها شروعی برای افزایش دیده شدن نام تجاری شماست.

سپس ایجاد یک محتوای منحصر به فرد در مورد موضوع مورد بحث و پاسخ به آنچه مصرف کنندگان در جستجوی آن هستند، برای قرار گرفتن در رتبه بالای جستجو بسیار مهم است.

آیا هنوز وبلاگ نویسی برای سئو در سال 2022 با ارزش هستند؟

بله، اما مانند سئو در حال تکامل است. رعایت سئو یکی از مهم ترین نکات برای موفقیت یک وبلاگ است. بسیار مهم است که استراتژی خود را همزمان با توسعه سئو ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که محتوا و وب سایت شما به طور کلی دارای تخصص، اعتبار و اعتماد مورد نیاز موتورهای جستجو هستند.

حتی با وجود تغییرات استراتژی بازاریابی آنلاین، وبلاگ هنوز یکی از بهترین شیوه های بازاریابی است. وبلاگ ها نه تنها می توانند لید را افزایش دهند بلکه آگاهی از برند را برای بازار هدف شما افزایش دهند. اگر برای درک تاکتیک‌های ساده سئو و نحوه دستیابی به مخاطبان هدف خود وقت بگذارید، مطمئنا به موفقیت دست می یابید.

منبع : searchenginejournal

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT