وسترن و پی پال

تفاوت وسترن یونیون و پی پل

زمان مطالعه 3 دقیقه

این روزها با توجه به توسعه ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، ارسال حواله ارزی به کشورهای دیگر با استفاده از ارزهای دیجیتال بسیار ساده تر از استفاده از سیستم های سنتی بانکی است. در میان روش های مختلفی که برای انتقال ارز به کشورهای دیگروجود دارد، وسترن یونیون و پی پل از محبوب ترین گزینه ها محسوب می شوند. در این مقاله با موضوع مقایسهوسترن یونیون و پی پل همراه ما باشید.

مقایسه وسترن یونیون و پی پل

معرفی وسترن یونیون

وسترن یونیون یکی از بزرگترین شبکه های پرداخت آنلاین است که در سراسر جهان به جز ایران نمایندگی داشته و امکان انتقال ارز با مبالغ بالا را برای افراد در سراسر جهان فراهم کرده است.

وسترن یونیون و پی پل
وسترن یونیون و پی پل

مهمترین نکته ای که در رابطه با این سرویس وجود دارد این است که امکان افتتاححساب وسترن یونیون به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود ندارد. بنابراین شما برای ارسال حواله وسترن یونیون باید حتما از طریق شرکت های ارزی واسط مانند اول پرداخت استفاده نمایید.

ارسال حواله وسترن یونیون

معرفی پی پل

پی پل نیز مشابه با وسترن یونیون یکی دیگر از شبکه های پرداخت آنلاین است که متاسفانه این کمپانی نیز ایران را مورد تحریم قرار داده است. اما مهمترین تفاوتی که با وسترن یونیون دارد این است که برخلاف وسترن یونیون، امکان افتتاح حساب پی پل وریفای شده در ایران وجود دارد. شما از این کیف پول الکترونیکی نه تنها برای انتقال و دریافت ارز بلکه برای خرید از سایت های خارجی استفاده نمایید.

افتتاح حساب پی پال

شارژ پی پال

خرید با پی پال

نقد درامد ارزی

وسترن یونیون و پی پل
وسترن یونیون و پی پل

مقایسه وسترن یونیون و پی پل

  • کارمزد یکی از مهمترین مواردی است که در مقایسه وسترن یونیون و پی پل باید مورد توجه قرار بگیرید. چرا که بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از پی پال ارزان تر از وسترن یونیون است یا برعکس. در حالی که جواب دقیقی برای این نوع مقایسه وجود ندارد. چرا که کارمزد این دو سرویس بسته به مقدار ارز و مقصد مورد نظر متفاوت است. در حالت کلی کارمزد وسترن یونیون از ۵ دلار شروع می شود اما کارمزد پی پال از ۰٫۵ الی ۲ درصد مبلغ کل متغیر است. بر اساس تجربه، معمولا انتقال مبالغ کم با استفاده از شبکه پرداخت پی پال ارزان تر است و توصیه می شود که برای مبالغ بالا از وسترن یونیون استفاده شود.
  • مسئله بعدی که در مقایسه وسترن یونیون و پی پل باید مورد توجه قرار گیرد این است که چه نرخی برای تبدیل ارز از کاربران دریافت می کند. در حالت کلی نرخ تبدیل وسترن یونیون ۶ درصد کمتر از نرخ متوسط بازار است در حالی که نرخ تبدیل پی پل ۲٫۵ درصد به اضافه نرخ متوسط بازار است.
  • سرعت انتقال ارز با وسترن یونیون به مقصد بستگی دارد. به طور کلی ارز انتقال دادن شده با وسترن بین چند دقیقه تا ۱ روز طول می کشد در حالی که با پی پل بین ۱ الی ۳ روز کاری. به همین دلیل است که حواله وسترن یونیون در میان دانشجویان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
  • حداکثر مقدار وجهی که با استفاده از وسترن یونیون می توان انتقال داد باز هم به کشور مقصد بستگی دارد در حالی که در پی پال برای تمامی کشورها، حداکثر مقدار ۱۰ هزار دلار است.

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

مجموعه اول پرداخت نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است.

 

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT