حساب پی پال (PayPal) چیست

حساب پی پال (PayPal) چیست و چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

اگر اندکی در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت کرده باشید، یا حتی کاربری باشید که قصد خرید از یکسری سایت‌های خارجی داشته است، بدون شک نام پی پل را شنیده‌اید. حساب پی پال (PayPal) در واقع یک حساب بانکی اما از نوع اینترنتی است که دارای قابلیت دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت می‌باشد.

این کمپانی آمریکایی است و تعداد کاربرانی که از حساب پی پل استفاده می‌کنند تا سال ۲۰۲۱، حدود ۳۰۰ میلیون اعلام شده که این رقم در حال افزایش است. این کاربران در سطح جهان پراکنده هستند و از حساب پی پال برای خرید، فروش، نقل و انتقال پول و تبدیل ارز در شبکه ای بسیار امن، سریع و با کاربری آسان استفاده می‌کنند.

با اندکی اغماض می‌توان پی پل را وسیله‌ای برای نقل و انتقال پول از طریق ایمیل نامید. به عنوان مثال برای ارسال پول به شخصی در دورترین نقطه از خودتان، تنها کافی است آدرس ایمیلی که او برای ساخت اکانت پی پل از آن استفاده کرده است را، داشته باشید. به همین شکل می‌توانید با دادن آدرس ایمیلی که اکانت پی پل شما بر مبنای آن ساخته شده است از دیگران، پول دریافت کنید. 

حساب پی پال (PayPal) چیست؟

پی پال در سال ۱۹۹۸ توسط پیتر تیل (Peter Theil) و مکس لوچین (Max Levchin) ایجاد شد. ایده اولیه، ایجاد یک واحد پولی بین الملی بود که از کنترل دولت‌ها خارج باشد. پی پل در ابتدا به علت عدم وجود شناخت کافی توسط مردم، مورد سوء استفاده کلاهبرداران اقتصادی و هکرها قرار گرفت به نحوی که در همان ماه‌های اولیه فعالیت، پی پل در یکسری از ایالت‌های آمریکا ممنوع اعلام شد.

همکاری پی پال و ebay

حساب پی پال (PayPal) چیست ای بی

با این‌حال راحتی و امن بودن پی پل باعث شد مورد توجه خریداران و فروشندگان اینترنتی قرار بگیرد و روز به روز به تعداد مشترکان آن افزوده شود. این امر باعث شد توجه مسئولان شرکت eBay که بزرگترین سایت حراجی اینترنتی در دنیاست به پی پل جلب شود. استفاده شرکت eBay از پی پل بعنوان درگاه پرداخت پول، باعث رشد بسیار سریع و همه گیر شدن آن شد. میزان رشد به حدی سریع بود که در طی دو ماه، تعداد کاربران پی پل از ۱۰۰هزار نفر به یک میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۴، شرکت eBay اعلام کرد قصد دارد پی پل را به یک شرکت جداگانه به سهامی عام تبدیل کند. در نهایت این امر در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۵ اتفاق افتاد.

پی پل چگونه کار می‌کند؟

حساب پی پال (PayPal) چیست انواع

ساخت حساب در پی پل، در وهله اول کار آسانی است. در ابتدا تنها با اندکی اطلاعات شخصی یا شرکتی، و استفاده از یک آدرس ایمیل، اکانت پی پل شما ساخته می‌شود. لازم است اطلاعات وارد شده برای ساخت اکانت واقعی باشد، زیرا اگرچه در این مرحله بررسی‌ای بر روی اطلاعات وارد شده شما صورت نمی‌گیرد، اما در نهایت به آن نیاز خواهید داشت.

در مرحله بعد، برای استفاده از خدمات پی پل، نیاز به فعال سازی اکانتتان دارید. این امر با اتصال یک حساب بانکی یا کارت اعتباری (مثل ویزا یا مستر کارت) به اکانت شما اتفاق می افتد. پس از وریفای شدن (Verify) اکانتتان، می‌توانید از امکانات حساب پی پال استفاده کنید.

مزایای عملکرد حساب پی پال در ایران

حساب پی پال (PayPal)

  • از آنجایی که پی پل در ایران به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، نه تنها افراد بسیاری با آن اشنا هستند بلکه از دیدگاه آن‌ها پی پال بسیار قابل اعتماد می‌باشد.
  • کار با حساب پی پال در ایران با وجود تحریم‌ها به روش‌های خاص امکان پذیر است، چرا که تنها با استفاده از یک ایمیل آدرس می‌توان از آن استفاده کرد. 
  • با استفاده از حساب پی پال اطلاعات مربوط به کارت اعتباری از دید سایرین پنهان باقی می‌ماند.

به منظور بهره‌مندی از امکانات حساب پی پال، به یک تکنولوژی خاص و یا مجوزی که نشان دهد شما صاحب یک شغل خاص هستید نیازی نیست. شما تنها با دارا بودن یک حساب بانکی و یک آدرس ایمیل قادر به استفاده از حساب پی پال خواهید بود. دوستان همراه، شما می‌توانید با استفاده از خدمات افتتاح حساب پی پل برای افتتاح حساب به صورت شخصی اقدام نمایید.

  • حساب پی پال امکان خرید به صورت آنلاین را برای شما فراهم می‌کند. از طریق خرید با حساب پی پل ، می توانید خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.
  • با استفاده از حساب پی پال، شما قادر به انتقال وجه به حساب افراد دیگر خواهید بود.

حالا که متوجه شدید حساب پی پال (PayPal) چیست و چگونه کار می‌کند،   لازم به ذکر است که مجموعه اول پرداخت انواع خدمات پی پال را به کاربران ایرانی حتی در شرایط تحریمی ارایه می‌دهد. می‌توانید از خدمات خرید با پی پال، افتتاح حساب پی پال و شارژ حساب پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات افتتاح حساب پی پال

 

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT