خرید یا دانلود مدل های سه بعدی

9 بهترین پلتفرم برای خرید یا دانلود مدل های سه بعدی

زمان مطالعه 11 دقیقه

با مدل سازی سه بعدی، می توانید تخیل خود را به یک هنر دیجیتال تبدیل کنید. به همین دلیل است که مدل‌های سه‌بعدی هنگام ایجاد انیمیشن بسیار مفید هستند. خرید یا دانلود مدل های سه بعدی را رد این پلتفرم ها انجام دهید.

چه بخواهید یک صحنه پیک نیک در کنار دریاچه ایجاد کنید یا یک شخصیت معماری، مدل سازی سه بعدی کار می کند.

خرید با ویزا کارت

با این حال، اگر در تکنیک های مدل سازی سه بعدی مهارت ندارید، ایجاد آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

نگران نباشید، اکنون نیازی نیست که آنها را به صورت دستی ایجاد کنید. در عوض، منابعی در وب وجود دارد که می‌توانید مستقیماً آنها را پیدا و دانلود کنید.

از این پلتفرم‌ها می‌توانید مدل‌های سه‌بعدی مورد نظر خود را از بسیاری از اشیاء مختلف که اغلب در انیمیشن یا کارهای سه‌بعدی مورد نیاز هستند، دریافت کنید.

بیایید در مورد اینکه مدل های سه بعدی چیست، کجا استفاده می شوند و برخی از بهترین پلتفرم ها برای خرید یا دانلود مدل های سه بعدی بحث کنیم.

مدل های سه بعدی چیست؟

مدل‌های سه‌بعدی نمایش‌های دیجیتالی یک شی یا سطح هستند، زمانی که یک هنرمند تخیل خود را به تصویری سه‌بعدی (سه‌بعدی) تبدیل می‌کند. به عبارت ساده تر، این یک نمایش ریاضی از تخیل یک هنرمند است که با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی به واقعیت تبدیل شده است.

تمام مدل‌های سه‌بعدی در قالب یک شی فیزیکی در نرم‌افزار از طریق مجموعه‌ای از نقاط که با استفاده از موجودیت‌های هندسی با یکدیگر مرتبط هستند، نمایش داده می‌شوند. سطوح منحنی، مثلث ها و خطوط، موجودیت های اولیه ای هستند که به ارائه یک مدل سه بعدی در فضای سه بعدی کمک می کنند.

مدل های سه بعدی بخشی جدایی ناپذیر از انیمیشن، مارکتینگ، بازی های ویدئویی، فیلم، اکوسیستم واقعیت مجازی، تصویربرداری پزشکی، نرم افزار CAD و بسیاری دیگر هستند. این مدل ها را می توان با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی ساخت، اما اکثر آنها از NURBS ساخته شده اند.

کاربرد تجاری مدل های سه بعدی

با ظهور تکنولوژی مدرن، مدل های سه بعدی کاربرد خود را در بسیاری از صنایع پیدا کرده اند. از طراحان، ویراستاران ویدئو و فیلمسازان گرفته تا مهندسان و معماران، مدل‌های سه بعدی به طور گسترده توسط افراد و کسب‌وکارها برای طراحی یا ایجاد چیزی استفاده می‌شوند.

کاربردهای مدل های سه بعدی عبارتند از:

. طراحی سه بعدی: مدل های سه بعدی به شدت در بخش طراحی سه بعدی استفاده می شوند زیرا به طراحان کمک می کند تا قبل از ایجاد یک نمونه اولیه فیزیکی واقعی، نمونه های اولیه طراحی را ایجاد کنند. آنها می توانند تخیل خود را زنده کنند و نشان دهند که آیا می توانند در یک پروژه خاص مفید باشند یا خیر.

. مدل‌سازی محصول: کسب‌وکارهایی که در طراحی، بسته‌بندی، برندسازی یا بطری‌سازی محصول فعالیت می‌کنند، به شدت به مدل‌های سه بعدی متکی هستند.

. صنعت انیمیشن: مدل های سه بعدی برای انیمیشن بسیار مهم هستند و بدون آنها، این صنعت فاقد کیفیت و کارایی خواهد بود. مدل‌های سه بعدی می‌توانند به انیماتورها کمک کنند تا تخیل خود را زنده کنند، آن هم با دقت بالا.

. صنعت بازی: بدون مدل‌های سه‌بعدی، صنعت بازی می‌تواند به عقب برگردد، زیرا اکثر اجزای یک بازی معمولا دارایی‌های مدل سه بعدی هستند. طراحان بازی از مدل های سه بعدی زیادی برای خلق شخصیت ها، دارایی ها، اشیاء و بسیاری از جنبه های دیگر بازی استفاده می کنند.

. معماری: معماران از مدل های سه بعدی برای ایجاد طرح های معماری و ارائه نمایش دقیق نقشه های خود استفاده می کنند. آنها از مدل های سه بعدی برای نمایش تصاویر ساختمان ها، سایت ها، فضاهای داخلی و مناظر استفاده می کنند.

. صنعت مهندسی: مهندسان همچنین برای انجام بسیاری از پروژه ها به مدل های سه بعدی متکی هستند. با ترکیب مدل‌های سه‌بعدی با نرم‌افزار مهندسی سه‌بعدی، مهندسان قادر به محاسبه و برنامه‌ریزی بسیاری از مواردی هستند که با فرآیندهای دستی قبلی آسان نبودند.

. صنعت تصاویر متحرک: امروزه بسیاری از فیلم ها با کمک مدل های سه بعدی ساخته می شوند تا شخصیت های مختلف را نشان دهند. سازندگان مدرن تصاویر متحرک عمدتاً از مدل های سه بعدی برای ایجاد محیط های تخیلی در فیلم ها استفاده می کنند. همچنین برای نمایش شخصیت یا اشیا، جلوه های ویژه و غیره در فیلم های انیمیشن استفاده می شود.

. آموزش: مدل های سه بعدی در آموزش و علم برای نمایش فرم ترکیبات شیمیایی، ساختارهای جغرافیایی یا ساختارهای باستان شناسی مفید هستند.

. بخش مراقبت های بهداشتی: استفاده از مدل های سه بعدی در طراحی تجهیزات پزشکی با دقت بالا و جزئیات دقیق در این بخش حیاتی است. صنعت پزشکی مدرن از مدل های سه بعدی برای نمایش فرآیندهای مختلف استفاده می کند. چه بخواهید یک آناتومی یا فرآیند بصری جراحی ایجاد کنید، مدل‌های سه‌بعدی به بخشی ابزاری برای نمایش دقیق آنها تبدیل شده‌اند.

مزایای استفاده از مدل های سه بعدی

در اینجا مزایای استفاده از مدل های سه بعدی آورده شده است:

نمایش واقعی و دقیق

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از طراحان از مدل‌های سه بعدی استفاده می‌کنند این است که می‌توانند نمایش واقعی و دقیق تخیل خود را به نمایش بگذارند.

با مدل های سه بعدی، می توانید به راحتی یک نمونه اولیه دقیق از یک پروژه ایجاد کنید و آن را در مورد خروجی به دیگران نشان دهید. این یک نمایش بسیار بهتر از طراحی دوبعدی است، جایی که شما همیشه این امکان را ندارید که بسیاری از جزئیات را با دقت به نمایش بگذارید.

آسان برای ایجاد

بسیاری از طراحان جدید اکنون به شدت به مدل‌های سه‌بعدی متکی هستند، زیرا به آنها کمک می‌کنند پروژه‌هایی را بدون دردسرهای مدل‌سازی دستی ایجاد کنند.

مدل سازی سه بعدی در واقع یک ژانر پیچیده است و تسلط طراحان جدید بر آنها دشوار است. مدل‌های سه‌بعدی موجود در پلتفرم‌های مختلف به طراحان جدید این امکان را می‌دهد که پروژه‌های پیچیده را بدون محدودیت ایجاد کنند.

پایداری را افزایش می دهد

کسب و کارها می توانند پایداری محصول خود را با استفاده از مدل های سه بعدی مختلف برای ارزیابی گزینه های طراحی خود افزایش دهند. در یک پروژه، آن‌ها می‌توانند بین مدل‌های سه‌بعدی جابه‌جا شوند و بفهمند که کدام طراحی با دید آنها مطابقت دارد. این به آنها در به حداقل رساندن هزینه و تلاش برای ایجاد نمونه های اولیه فیزیکی مختلف و در نهایت کاهش ضایعات کمک می کند.

تکمیل سریعتر پروژه

هنگامی که به چندین مدل سه بعدی از پلتفرم های مختلف دسترسی دارید، می توانید پروژه ها را با سرعت بیشتری انجام دهید. نه زمانی را صرف ساختن مدل‌ها با استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی کرده‌اید و نه باید منتظر بمانید تا هنرمندان مدل‌های سه بعدی را برای شما بسازند.

مارکتینگ بهتر

چه در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک محصول یا یک پروژکتور ساختمانی باشید، مدل های سه بعدی به عنوان یک شی ضروری برای تبلیغ و بازاریابی عمل می کنند. مدل‌های سه‌بعدی به شما این امکان را می‌دهند که کپی دقیق پروژه یا محصول خود را برای مشتریان یا مشتریان به نمایش بگذارید.

اکنون، بیایید برخی از بهترین پلتفرم‌ها را برای خرید یا دانلود مدل‌های سه بعدی بررسی کنیم.

1.TurboSquid

TurboSquid که یکی از بهترین و قابل توجه ترین بازارها برای مدل های سه بعدی با کیفیت بالا محسوب می شود، پلتفرمی است که باید به آن چشم دوخته باشید. از ماشین ها، شخصیت ها، وسایل نقلیه و حیوانات گرفته تا مبلمان، آناتومی و مناظر، این پلتفرم بیش از 5 میلیون مدل برای دانلود در دسترس دارد.

همه این مدل های سه بعدی توسط هنرمندان سه بعدی با تجربه در سراسر جهان ارائه می شوند. بنابراین، شما در لیست آنها با حد وسط مواجه نخواهید شد. این پلتفرم تضمین می کند که بهترین قیمت رقابتی را هنگام خرید یک مدل سه بعدی دریافت کنید تا مجبور نباشید برای نیازهای آینده از سایت های دیگر بازدید کنید.

پس از خرید یک مدل سه بعدی خاص از این پلتفرم، اگر با پروژه شما کار نکرد، می توانید به سرعت آن را برای بازپرداخت کامل بازگردانید. علاوه بر این، سازمان پشتیبانی 7/24 مشتری و 1 میلیون دلار غرامت را به کار می گیرد که یک مزیت قابل توجه برای همه خریداران است.

2. Sketchfab

Sketchfab یک پلتفرم پیشرو برای تمام مدل های سه بعدی شما است که می توانید مدل سه بعدی مورد نیاز خود را از موجودی میلیون ها نفر خریداری کنید. این پلتفرم میزبان حدود 1.3 میلیون کاربر است و یکی از بزرگترین بازارهای مدل های سه بعدی را ارائه می دهد که می توانید بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

این پلتفرم طیف گسترده ای از گزینه ها را در همه دسته ها ارائه می دهد که شامل حیوانات، معماری، شخصیت ها، غذا، مد، وسایل، مردم، موسیقی، مبلمان، سلاح، ورزش و بسیاری موارد دیگر می شود. مدل‌های سه‌بعدی با دقت طراحی شده را می‌توان برای انواع سوله‌ها مورد استفاده قرار داد تا هیچ محدودیتی در استفاده از آنها پیدا نکنید.

این پلتفرم به شما دسترسی کامل را می دهد تا قبل از خرید نهایی، مش و بافت آن را بررسی کنید و برای خرید درست مفید است. یکی دیگر از عواملی که شما را مجبور به استفاده از این پلتفرم می‌کند، قیمت‌گذاری عالی است و قیمت‌های مقرون به صرفه نگه داشته شده‌اند تا همه بتوانند آزادانه از آن استفاده کنند.

3.CGTrader

مدل سه بعدی ایده آل خود را برای پروژه بازی، تبلیغات، AR/VR یا چاپ سه بعدی خود از لیست میلیون ها گزینه ارائه شده توسط CGTrader بیابید. علاوه بر مدل‌های سه‌بعدی، CGTrader مدل‌های چاپ سه‌بعدی و سه‌بعدی PBR را نیز ارائه می‌دهد که اغلب برای پروژه‌های مختلف مورد نیاز هستند.

این پلتفرم در حال حاضر دارای یک پایگاه داده اختصاصی از 1.6 میلیون مدل سه بعدی برای انتخاب است و فهرست با گذشت زمان در حال گسترش است. با این حال، اگر نمی توانید مدل سه بعدی ایده آلی را که نیاز شما را برآورده می کند پیدا کنید، می توانید مدل های سه بعدی سفارشی را با استفاده از ویژگی Modelry آن سفارش دهید.

CGTrader به شما این امکان را می دهد که فریلنسرهای طراحی سه بعدی را استخدام کنید تا بتوانید مدل های سه بعدی را بر اساس تمام نیازهای طراحی خود ایجاد کنید. علاوه بر مدل‌های سه‌بعدی معمولی از دسته‌های استاندارد، این پلتفرم مدل‌های سه‌بعدی را برای بسیاری از دسته‌های منحصربه‌فرد مانند فضا، گیاهان، کشتی‌های آبی، نظامی و مخلوط کن نیز ارائه می‌کند.

جالبتر این است که با خرید مدل های سه بعدی از این پلتفرم تخفیف دریافت خواهید کرد.

4.Free 3D

با بیش از 17000 مدل سه بعدی رایگان برای دانلود، Free 3D یکی از بهترین پلتفرم ها برای هنرمندان و انیماتورها از سراسر جهان است. در اینجا می توانید هر یک از مدل های سه بعدی را که برای پروژه فعلی خود نیاز دارید دانلود کنید و برای دانلود آن هزینه ای پرداخت نکنید.

تمام مدل های سه بعدی که در این سایت دریافت می کنید در سراسر جهان با حقوق و مجوز برای استفاده در فضاهای تجاری ارائه می شوند. علیرغم ارائه مدل‌های سه بعدی رایگان، از کیفیت آن در همه دسته‌ها، که شامل معماری، وسایل نقلیه، هواپیما، مبلمان، الکترونیک، حیوانات و بسیاری دیگر می‌شود، قدردانی خواهید کرد.

Free 3D علاوه بر گالری گسترده مدل‌های سه‌بعدی، مدل‌های سه‌بعدی ممتازی را نیز برای نرم‌افزارهای مختلف طراحی ارائه می‌کند که دارای برچسب قیمتی هستند.

5. Renderhub

اگر به دنبال بازاری هستید که بتوانید تعداد زیادی مدل سه بعدی از پروژه طراحی ساختمان آینده خود داشته باشید، Renderhub می تواند به عنوان یک انتخاب خوب باشد. این یک وب سایت بسیار معتبر است که در آن هنرمندان از سراسر جهان می توانند مدل های سه بعدی خود را با کیفیت بالا ارسال کنند، بنابراین شما مجبور نخواهید بود هنگام استفاده از آنها تنظیمات قابل توجهی انجام دهید.

Renderhub یکی از آن بازارهای مدل های سه بعدی است که شما را با انتخاب ها غافلگیر می کند زیرا پوشش گسترده ای در دسته هایی مانند افراد، طراحی داخلی، لوازم خانگی، بازی ها، ربات ها، سلاح ها و غیره دارد.

یک ویژگی منحصر به فرد که در این فروشگاه خواهید یافت، گزینه خرید بسته‌های سه بعدی با قیمت مقرون به صرفه است، که در آن مدل‌های سه بعدی متعددی را دریافت خواهید کرد که به همان طاقچه دسترسی دارند. حتی می‌توانید مدل‌های سه بعدی رایگان را از این وب‌سایت دانلود کنید، آن هم بدون هیچ محدودیتی در انتخاب در دسته‌های مختلف.

6. Cults 3D

Cults 3D به عنوان سایتی برای همه طراحان برای گرفتن مدل سه بعدی مورد نیاز خود عمل می کند و این اعتبار به طیف گسترده ای از گزینه ها تعلق می گیرد. این پلتفرم دارای تیمی از متخصصان است که هر مدل سه بعدی را قبل از اضافه کردن آنها به دسته بندی های مربوطه آنالیز می کنند، بنابراین مطمئن می شوند که نگران کیفیت نباشید.

این پلتفرم روی مدل‌های سه‌بعدی مدرن و هوشمند تمرکز زیادی دارد که مطابق با روندهای فعلی هستند، و به همین دلیل است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند مدل‌های سه بعدی را از Cults 3D خریداری کنند. در حالی که اکثر مدل های سه بعدی در این سایت با قیمت مقرون به صرفه در دسترس هستند، برخی از طرح های باشکوه نیز وجود دارد که حتی می توانید به صورت رایگان آنها را خریداری کنید.

7. 3DExport

اگرچه صدها سایت وجود دارد که میلیون‌ها مدل سه بعدی را ارائه می‌دهند، اما همه مدل‌های سه بعدی با کیفیت بالا را ارائه نمی‌دهند که با پروژه‌های برتر ترکیب شوند. DExport3 به عنوان یک استثنا مطرح می شود زیرا در اینجا مدل های سه بعدی با کیفیت ممتاز از هنرمندان برتر از نقاط مختلف جهان را خواهید یافت.

چه به دنبال طرح‌هایی برای هواپیما، حیوانات، اتومبیل، عناصر معماری، لوازم الکترونیکی، جواهرات، مبلمان، موسیقی، ورزش یا اسباب‌بازی باشید، 3DExport به شما کمک می‌کند تا هر مدل سه بعدی را که می‌خواهید تهیه کنید. بهترین چیز این است که تمام مدل های سه بعدی در فرمت های مختلف موجود هستند تا بتوانید از آنها برای نرم افزارهای مختلف استفاده کنید.

این شرکت سعی کرده است تا حد امکان قیمت را مقرون به صرفه نگه دارد، اما بسته به نوع مدل سه بعدی شما تغییر می کند. علاوه بر این، در کتابخانه 3DExport با چند مدل سه بعدی رایگان و چشمگیر مواجه خواهید شد، اما تعداد این مدل های سه بعدی کاملاً محدود است.

8. Hum3D

اگر روی Cinema 4D یا Blend کار می کنید و به دنبال گنجاندن مدل های سه بعدی برای افزودن به پروژه ویدیویی یا CG خود هستید، Hum3D سایتی است که باید بررسی کنید.

این سازمان کسب و کار خود را در سال 2005 با کمک هنرمندان سه بعدی از سراسر جهان آغاز کرد و به زودی به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از افراد در جامعه مدل سازی سه بعدی تبدیل شد. تا به امروز، این سازمان به بیش از 1 میلیون مشتری خدمات ارائه کرده است و اکثر آنها از مدل های سه بعدی ارائه شده بسیار راضی بودند.

Hum3D یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های مدل‌های سه‌بعدی ماشین‌ها، سلاح‌ها، وسایل الکترونیکی، مبلمان، هواپیما، ارتش، حیوانات و بسیاری از عناصر دیگر را ارائه می‌دهد که اغلب در پروژه‌های مختلف به آنها نیاز دارید.

9. DOcean3

DOcean3 یک کتابخانه بسیار جالب دارد که می توانید تمام مدل های سه بعدی مورد نظر خود را از آن دریافت کنید. وقتی لیست مدل های سه بعدی ارائه شده را بررسی کنید شگفت زده خواهید شد.

با حدود هشتاد هزار مدل سه بعدی که تمام دسته بندی های محبوب را پوشش می دهد، به شما امکان می دهد به تمام انتخاب های مورد نیاز برای پروژه خود دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید مدل‌های سه‌بعدی گوشی‌های هوشمند، اشیاء علمی و ابزارهایی را که معمولاً در سایر سایت‌های مدل‌های سه‌بعدی نمی‌بینید، پیدا کنید.

شما می توانید مدل سه بعدی را با گزینه های مجوز معمولی و طولانی خریداری کنید و این کاملاً به نیازهای شما بستگی دارد.

نتیجه

هنگامی که به بهترین پلتفرم برای خرید یا دانلود مدل های سه بعدی دسترسی داشته باشید، شاهد پیشرفت قابل توجهی در گردش کار خود خواهید بود. این به رشد تولید ویدیو یا کار انیمیشن شما کمک می کند زیرا مدل های سه بعدی با کیفیت بالا را در طراحی خود قرار می دهید.

بنابراین، اگر به دنبال بستری برای خرید یا دانلود مدل های سه بعدی هستید، به گزینه های بالا مراجعه کنید. همه آنها به طور گسترده ای در بین هنرمندان محبوب هستند، و شما می توانید هر یک از آنها را بر اساس نیاز پروژه خود انتخاب کنید.

همچنین می توانید برخی از بهترین ویرایشگرهای فایل STL را برای تعمیر یا ویرایش فایل مدل سه بعدی خود کاوش کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت