قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2020

قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2020 از 11 هزار دلار رد شد

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروز سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ (July 28) قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2020 از 11 هزار دلار گذشته است و دلایلی هم برای افزایش قیمت احتمالی آن و دیگر ارزها تا انتهای سال 2020 پیش بینی می‌شود.

دلایل عبور قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2020 از 11 هزار دلار

قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2020 از 11 هزار دلار

بعد از ماه‌ها که قیمت بیت کوین در محدوده ۹۰۰۰  تا ۹۸۰۰ دلار ثابت مانده بود، این افزایش ناگهانی بسیار اهمیت دارد چرا که قیمت این ارز دیجیتال پس از نزدیک شدن به ۱۰ هزار دلار، معمولاً پس از مدت کوتاهی افت می‌کرد ولی این بار این اتفاق نیافتاد. می‌توان دلایل مشخصی را نام برد:

۱) به گفته تحلیلگران، معامله کنندگان جهانی، سودهای کلانی از ارزهای دیجیتال مبهم به وسیله پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز یا DeFi کسب کرده‌اند. به گفته این تحلیلگران، بسیاری از معامله کنندگان سودهای به دست آمده را در دو ارز دیجیتال مهم یعنی بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) سرمایه گذاری کرده‌اند و موجب افزایش قیمت آن‌ها شده‌اند.

۲) دستور هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر مجوز نگهداری از بیت کوین توسط بانکها با هدف حفظ و نگه‌داری دارایی مشتریان، از دیگر علل اصلی افزایش قیمت بیت کوین می‌توان نام برد. این مجوز فعالیت‌های ارزهای دیجیتال را ساده‌تر و قابل ‌پذیرش‌تر می‌کند.

۳) افزایش بی‌سابقه قیمت اونس جهانی طلا که تحت تاثیر نگرانی‌های رکود اقتصادی دنیا و همچنین افزایش تنش سیاسی بین دو قدرت بزرگ چین و آمریکا بود، که باعث شد دنیا به سمت خرید بیشتر طلا روی آورد. از همین رو، با توجه به اینکه بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجتال غیر متمرکز هستند و وابسته به هیچ کشور و بانکی نمی‌باشند، در نتیجه مردم دنیا علاوه بر طلا به خرید ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هم روی آوردند.

۴) تاثیرات دراز مدت هالوینگ بیت کوین را هم می‌توان ذکر کرد. در مقاله «تاثیرات قیمتی Bitcoin Halving» به بررسی نمودار تغییرات قیمت بیت کوین پرداختیم که نشان می‌داد بعد از هر هالوینگ بیت کوین، معمولا نرخ ارز‌ها برای مدتی ثابت مانده و به به مرور برای جبران هزینه ماینرهای دنیا، قیمت رو به افزایش شدید می‌گذارد. همانطور که اطلاع دارید، Bitcoin Halving در اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ رخ داد.

شرایط قیمت بیت کوین در چند ماه آینده

قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2020 از

به طور کلی قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در چند ماه آینده مشخص نیست. با توجه به شرایط مساعد برای ارزهای دیجیتال و افزایش دید مثبت جامعه جهانی به این ارزها، به گفته برخی تحلیل‌گران پیش بینی می‌شود تا اواخر سال ۲۰۲۰، قیمت به نزدیکی ۲۰ هزار دلار هم سعود کند. البته این موضوع تحت تاثیر عواملی مانند واکسن کرونا یا حتی روابط بین المللی کشورها قرار خواهد گرفت.

با توجه به رد شدن قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2020 از 11 هزار دلار و احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها، برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT