مزایای تحصیل در سوئیس

مزایای تحصیل در سوئیس کدام مواردند؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور احتمالاً یکی از سخت‌ترین تصمیماتی است که یک دانشجو می‌گیرد. به همین دلیل آنها برای یافتن بهترین دانشگاه در بهترین کشور بسیار فکر می‌کنند و گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنند. هر کشوری میزبان تعدادی از دانشجویان بین المللی است و سعی در ایجاد بهترین فرصت‌ها برای آنها دارد. سوئیس نیز تمام تلاش خود را می‌کند تا این دسته از دانشجویان را جذب کند. اما چرا در سوئیس تحصیل می‌کنیم؟ چه چیزی آن را به گزینه مناسبی برای مهاجرت تبدیل می‌کند؟ مزایای تحصیل در سوئیس چیست؟ در ادامه مقاله بررسی می‌کنیم.

آیا تحصیل در خارج از کشور در سوئیس در حال حاضر بی خطر است؟

سوئیس یکی از آسیب دیده‌ترین کشورهای اروپایی از ویروس COVID-19 بوده است. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، سوئیس با بستن مرزها و اعمال محدودیت‌های زیادی بر مردم خود، اقدامات لازم را برای مهار شیوع ویروس انجام داد.

شهر‌های Vaud, Geneva, Ticino, Zurich, and Valais از شهر‌های بسیار آسیب دیده سوئیس بودند. با گذر زمان اوضاع ویروس کرونا در سوئیس بهبود یافت‌، دولت سوئیس تصمیم گرفت مرزهای خود را با تمام کشورهای اتحادیه اروپا را تا ۱۵ ژوئن باز کند.

افرادی که وارد کشور می‌شوند در صورت عدم بروز علائم بیماری‌، لازم نیست قرنطینه شوند. مسافرانی که از کشورهای مبتلا با نرخ ابتلای بالا مي‌‌آيند ممکن است تحت اقدامات احتیاطی باشند.

مزایای تحصیل در سوئیس

مزایای تحصیل در سوئیس هزینه

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تحصیل در کشور سوئیس انتخاب مناسبی برای شما باشد! برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

۱. یک سیستم آموزشی در سطح جهانی

سوئیس دارای یک سیستم آموزشی مشهور است، بنابراین انتخاب تحصیل در سوئیس کاملا منطقی است! این کشور به داشتن استانداردهای بالا و روش‌های تدریس که مبتنی بر یادگیری فعال است، مشهور است. این نه تنها یک سیستم آموزشی کیفی است‌، بلکه یک سیستم مقرون به صرفه است. بسیاری از دانشگاه‌های دولتی برجسته سوئیس شهریه‌هایی دارند که از ۱۰۰۰ فرانک سوییس یا ۱۱۰۰ دلار بیشتر نیست.

۲. تعداد زیادی دانشجوی از سراسر جهان به این کشور می‌آیند

هر کشوری میزبان تعدادی از دانشجویان بین المللی است. بیست درصد جمعیت دانشجویی در سوئیس خارجی هستند. سیستم آموزشی استاندارد، قیمت‌های متوسط ​​و گزینه‌های متعدد بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی را برای مهاجرت و تحصیل به سوئیس جذب می‌کند.

۳. حقوق بالا و نرخ بیکاری پایین

به عنوان یکی از کشورهایی که دارای بالاترین سطح رفاه در زندگی و اقتصاد پایدار هستند، منطقی است که کارگران این کشور بالاترین حقوق را در اروپا دریافت کنند. کارگران سوئیسی به طور متوسط ​​ماهانه ۶۵۰۲ دلار یا ۷۱۴۰ فرانک درآمد دارند. در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس با ۶۲۳۰۰ دلار یا ۶۸۴۰۰ فرانک در رتبه متوسط ​​دستمزد سالانه قرار دارد.

در مورد نرخ بیکاری باید گفت، این نرخ در سال ۲۰۱۹ تنها ۴/۸۷ درصد بود. اکثر کارگران سوئیسی در زمینه‌های شغلی خود نسبتاً تحصیل کرده و متخصص هستند. در نتیجه، سوئیس مشاغل با دستمزد بالا را ارائه می‌دهد. تحصیل در سوئیس می‌تواند فرصت‌هایی شغلی باور نکردنی را در آینده به همراه داشته باشد.

۴. امنیت بالا

بر اساس شاخص صلح جهانی، سوئیس دهمین کشور امن در جهان است. نرخ پایین جرم و جنایت و قوانین سختگیرانه اسلحه تنها برخی از عواملی است که به سوئیس کمک کرده است تا شهرت یک کشور امن را حفظ کند.

۵. کیفیت بالای زندگی

در حالی که سوئیس یکی از گران‌ترین کشورها برای زندگی است، اما ساکنان آن ارزش پول بالا را بدست می‌آورند. در گزارشی که توسط Social Progress Imperative انجام شد، سوئیس در سه شاخص اصلی، نیازهای اساسی انسان (مراقبت های پزشکی، سر پناه و بهداشت)، پایه رفاه (تحصیلات، امید به زندگی و دسترسی به فناوری) و آزادی (اختیار در انتخاب) نمره  ۸۸/۸۷ از ۱۰۰ را در کل کسب کرد.

۶. سبک زندگی سالم

در میان بسیاری از جنبه‌هایی که مردم سوئیس شهرت دارند، داشتن سبک زندگی سالم یکی از این موارد است. حتی اگر آنها مشروبات الکلی مصرف می کنند، سعی می‌کنند با مصرف غذاهای سبک و بدون قند تعادل را حفظ کنند. به همین دلیل رستوران‌های عرضه کننده غذا‌های حاضری و سریع در سراسر کشور زیاد نیستند، زیرا بسیاری ترجیح می‌دهند زمان قابل توجه‌ای را برای تهیه غذا و لذت بردن از هر لقمه‌ای که مصرف می‌کنند صرف کنند.

۷. غذا های خوشمزه

سوئیس به پنیر و شکلات عالی مشهور است. اما از نظر بسیاری، سوئیس مکانی برای غذاهایی است که فقط در آنجا می‌توانید پیدا کنید. غذاهایی مانند plelplermagronen یا Alpine Macaroni ،Rösti ،Malakoff ،Polenta و بسیاری دیگر از غذاهای سنتی، سوئیس را به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل کرده است.

۸. صحبت کردن مردم سوئیس به چند زبان زنده دنیا

در سوئیس چهار زبان صحبت می‌شود: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی. همه آنها زبان رسمی هستند. با این حال، مردم سوئیس فقط به این زبان‌ها محدود نمی‌شوند. انگلیسی نیز در آنجا بسیار صحبت می‌شود.

بنابراین، حتی اگر به هیچ یک از چهار زبان رسمی صحبت نکنید، باز هم می‌توانید زندگی کنید و با مردم محلی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و هنگام تحصیل در سوئیس فرصت‌های خارق العاده‌ای را برای یادگیری زبان خارجی دارید.

۹. تنوع فرهنگی از دیگر مزایای تحصیل در سوئیس

در سوئیس دو میلیون مهاجر زندگی می‌کند و غیر ممکن است فرهنگ این کشور تاثیر پذیری نداشته باشد.

کشورهای همسایه بر فرهنگ کشور تاثیر گذارند. در میان زبان های رسمی سوئیس، بسیاری از زبانهای خارجی را مشاهده می‌کنید و هنگام تحصیل در سوئیس هرگز احساس تنهایی نخواهید کرد!

به علاوه، مردم سوئیس علاقه زیادی به هنر دارند. به همین دلیل ۶۰۰ موزه در سراسر کشور پراکنده وجود دارد. شما تقریباً در هر شهر سوئیس چندین موزه برای بازدید و کاوش خواهید داشت.

۱۰. جمعیت زیاد مهاجران

در میان ۸/۵۷ میلیون نفری که در سوئیس زندگی می‌کنند، ۲/۱ میلیون نفر خارجی هستند. این تعداد بالا، سوئیس را به یکی از کشورهایی تبدیل می‌کند که بیش‌ترین تعداد اتباع بین المللی را در میان خود جا می‌دهند. بیش از ۸۰٪ آنها از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و پرتغال هستند و در نزدیکی منطقه دریاچه ژنو و زوریخ زندگی می‌کنند.

۱۱. با بقیه اروپا فقط چند ساعت با هم فاصله دارند!

وقتی در سوئیس تحصیل می‌کنید می‌خواهید آخر هفته‌ای متفاوت داشته باشید؟ سوئیس نه تنها تعداد قابل توجهی از جاذبه‌ها را برای بازدید در داخل کشور فراهم می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به ویزا به کشور های اروپایی سفر کنید.

سوئیس با پنج ایالت همسایه است و با همه آنها ارتباط خوبی دارد. سیستم حمل و نقل سوئیس در اختیار شماست تا زندگی را راحت تر کند. و لذت ببرید! تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مقصد را انتخاب کنید! کدام شهر اروپا؟

۱۲. چشم اندازهای باورنکردنی کوهستانی

سوئیس با ۸۳/۶ درصد سطح پوشش داده شده در کوهستان، در رده سوم لیست کشورهای اروپایی با بیشترین درصد کوهستان قرار دارد. دو رشته کوه اصلی آلپ و Jura در این کشور قرار دارند. فلات سوئیس این دو رشته کوه را از هم جدا می‌کند.

سوئیس با تقریباً ۱۰۰ قله با ارتفاع نزدیک به ۴۰۰۰ متر به تنهایی ۲۰٪ کوه های آلپ را میزبانی می‌کند. در حالی که، قله‌های رشته کوه Jura از ارتفاع ۱۸۰۰ متر بلند نیستند.

با وجود آن همه کوه در اطراف کشور، جاذبه های مختلفی برای بازدید خواهید داشت.

اکنون با برنامه‌ها و شیوه تحصیل در سوئیس آشنا میشوید:

در اینجا برخی از بررسی‌های دانشجویانی که در سوئیس تحصیل کردند توسط دانشگاه های سوئیسی آورده شده است. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که آنها درباره تجربیات خود در سوئیس چه گفته‌اند.

۱. BHMS هتل داری و مهارت های میزبانی سوئیسی:

“من برای لیسانس در BHMS تحصیل کردم.

در طول ۲ سال اول تحصیلات این فرصت را داشتم که تکالیف عملی خود را در هتلی ۳ ستاره در کشور سوئیس انجام دهم و سپس دوره دوم کار آموزی را در هتلی ۵ ستاره واقع در دبی انجام دهم‌. من با یادگیری تئوری‌ها در دانشگاه و انجام عملی آن تجربه عالی را داشتم و لذت بردم.

۲. انستیتوی تحصیلات تکمیلی مطالعات بین المللی توسعه:

یکی دیگر از مزایای تحصیل در سوئیس موقعیت آن است: یک شهر کوچک آرام و جهان وطنی، بدون مشکلات شهر های بزرگ. این امکان را برای کسی که به مدرسه تابستانی می‌آید را قادر می‌سازد تا بتواند در مورد مسائل موجود بیشتر فکر کند و بیشتر وقت خود را صرف پرداختن به تحصیلات کند. در بسیاری از کشور‌ها بیشتر وقت با رفت و آمد تلف میشود.

همچنین مدرسه تابستانی HEI فرصتی برای شنیدن، یادگیری و مشارکت در بحث‌های پیرامون کار در مکانی مناسب فراهم گردیده است. به طور خلاصه باید گفت هم یادگیری است هم لذت و آرامش دارد.

۳. مطالعه SIT در سوئیس:

سیاست توسعه سازمان بهداشت جهانی:

“اگر به سلامت عمومی علاقه‌مند هستید و برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در کشور های مختلف آمادگی دارید، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.”

۴. مطالعه انجمن Nexus در سوئیس:

برنامه روانشناسی کار اجتماعی در اروپا:

“اوقات بسیار خوبی را در زمان تحصیل با Forum-Nexus در سوئیس تجربه کردم. ما شهرهای بسیار خوبی دیدیم. یکی از اولویت های اصلی من هنگام جستجوی برنامه، جستجوی برای یافتن برنامه‌ای بود که اعتبار سطح تحصیلات تکمیلی را ارائه دهد، زیرا تا زمانی که در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل نکردم قادر به تحصیل در خارج از کشور نبودم. من همچنین برنامه‌ای می‌خواستم که بین المللی باشد، و به اندازه کافی طولانی باشد که بتوانم مکان های مختلفی را ببینم، اما به اندازه کافی کوتاه، زیرا نمی‌توانم یک ترم کامل از خانه دور باشم. این برنامه فوق العاده بود.”

اکنون که با مزایای تحصیل در سوئیس آشنا شدید، لازم به ذکر است شما می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دانشگاه، پرداخت آزمون‌های بین‌المللی، تایید مدرک WES و … از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با ۵ کشور که سخت ترین شرایط دریافت تابعیت را دارند آشنا شوید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT