مزایای لایت کوین و بیت کوین

مزایای لایت کوین (Litecoin) نسبت به بیت کوین

زمان مطالعه 3 دقیقه

از آنجا که ارز رمز‌پایه در حال حاضر بالغ بر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای مجازی را تشکیل می‌دهد، و بیشتر معاملات ارزهای رمز‌پایه در سراسر جهان با میانگین قیمت روزانه دلار سنجیده می‌شود، به طور طبیعی توجه بیشتر سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده است. با این حال، بیت کوین بهترین فرصت سرمایه گذاری نخواهد بود. در عوض پیشنهادی که داده می‌شود روی دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین کش، اتریوم، تتر و … هم سرمایه‌گذاری شود. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که مزایای لایت کوین (Litecoin) نسبت به بیت کوین چه مواردی است؟

شباهت‌های لایت کوین و بیت کوین

در اکتبر سال ۲۰۱۱ با الگو برداری از بلاک چین بیت کوین، بلاک چین لایت کوین هم ایجاد شد و به نوعی ساختار و عملکرد بلاکچین مشابه دارند. هر دو ارز دیجیتال، اولین اولویتشان، تسهیل در پرداخت همتابه‌همتا است و در هر دو، تعداد سکه‌هایی که می‌توان استخراج کرد، ۲۱ میلیون برای بیت کوین و ۸۴ میلیون برای لایت کوین است. با این حال به‌نظر می‌رسد که پنیج دلیل در مورد لایت کوین وجود دارد که در طولانی مدت می‌تواند بهتر از بیت کوین عمل کند.

مزایای لایت کوین چیست

مزایای لایت کوین نسبت به بیت کوین

۱- چارلز لی به طور کامل خود را وقف لایت کوین کرده است

چارز لی، خالق لایت کوین، کسی است که تا سال ۲۰۱۱ در شرکت «آلفابت» (Alphabet)، از زیر مجموعه‌های شرکت گوگل مشغول به کار بود و در سال ۲۰۱۱ هم در صرافی ارزهای رمز‌پایه «کوین بیس» (Coinbase) کار می‌کرد. در ماه ژوئن ۲۰۱۲، لی اعلام کرد که به‌طور تمام وقت جهت ارتقاء لایت کوین مشغول به کار خواهد بود. لی برای قرار دادن لایت کوین در مسیر و هدف اصلی، هیچ گونه برنامه مخفی در خصوص کسب‌و‌کار و تبادلات ارزی نخواهد داشت. به طور خلاصه، اینکه یک بنیانگذار با هویت مشخص، خود را به‌طور کامل درگیر آن کند، یک مزیت چشمگیر لایت کوین نسبت به بیت کوین خواهد بود.

۲- لایت کوین ارتقاء SegWit را به انجام می‌رساند

مهمترین دلیلی که لی تصمیم گرفت شغل خود را به عنوان یکی از مدیران بخش مهندسی شرکت کوین بیس ترک کند، به‌روز‌رسانی و تکمیل بلاک چین SegWit ‌بود. به‌روز‌رسانی SegWit لایت کوین، باعث می‌شود که ظرفیت زنجیره بلوکی آن توسعه یابد و در نتیجه آن سرعت زمان تراکنش‌ها افزایش و هزینه تراکنش‌ها کاهش پیدا می‌کند. به طور صادقانه، نارضایتی‌های مرتبط با بلاک چین بیت کوین از کارمزد و مدت زمان مورد نیاز تراکنش‌ها ناشی می‌شود. پس در حال حاضر، لایت کوین این مزیت را خواهد داشت.

۳- الگوریتم اثبات کار غیر متمرکز مبتنی بر memory-intensive

با توجه به الگوریتم اثبات کار (proof-of-work) در لایت کوین و بیت کوین، با این حال لایت کوین مسیر کمی متفاوت‌تری را برای محاسبات پیش می‌گیرد. منظور فرایندی است که استخراج کننده‌ها از رایانه بسیار قدرتمند برای حل معادلات پیچیده مرتبط با اعتبار سنجی معاملات در شبکه استفاده می‌کنند. فرایند استخراج بیت کوین مبتنی بر processor-intensive است، در حالی که لایت کوین مبتنی بر memory-intensive است. به‌عبارت ساده‌تر، استخراج بیت کوین تنها با داشتن تخصص و صرف هزینه برای دستگاه‌های مدار‌یکپارچه با قابلیت پردازش بالا امکان پذیر است. در حالی که استخراج لایت کوین می‌تواند با واحد پردازش گرافیکی کوچکتر و به مراتب ارزانتر است انجام پذیرد. واحد پردازش گرافیکی ارزان به عنوان اساس استخراج کمک می‌کند که استخراج کننده‌های بیشتری را به خود مشغول کند و مطمئن سازد که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌تنهایی بخشی از بازار استخراج لایت کوین را تحت کنترل درآورد. در حالی که در بیت کوین تعداد انگشت شماری از افراد نقش استخراج کننده‌های اصلی بیت کوین را در دست دارند یا نیاز به سرمایه‌های بیشتری است. در نتیجه غیر متمرکز بودن لایت کوین به‌مراتب بیشتر از بیت کوین خواهد بود.

مزیت خرید لایت کوین

۴- پردازش سریع‌تر تراکنش‌ها

بر اساس نکات قبلی که ذکر شد، بلوک‌های پردازش شبکه لایت کوین بسیار سریع تر از بیت کوین است. فرایند پردازش یک بلوک در لایت کوین، هر ۵/۲ دقیقه انجام می‌گیرد درحالی که بیت کوین، فرایند پردازش هر بلوک ۱۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد. این بهبود‌های ساختاری باعث می‌شود که لایت کوین ظرفیت بهتری نسبت به شبکه بیت کوین داشته باشد و فرایند مربوط به تراکنش‌ها بسیار سریعتر شود.

حال که متوجه مزایای لایت کوین نسبت به بیت کوین شدید، در صورتی که تمایل دارید در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، بهتر است برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌‌کند که از امنیت بالایی برخوردار هست.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. sara گفت:

    خرید لایت کوین

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT