مزیت استفاده از برنامه های Food Tracker

9 مزیت استفاده از برنامه های Food Tracker برای نظارت بر میزان مصرف غذا

از بینش و آگاهی گرفته تا اطلاعات شگفت‌انگیز در مورد غذاهای مورد علاقه‌تان، اپلیکیشن‌های ردیابی غذا می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشتر از همیشه در مورد رژیم غذایی خود بیاموزید. مزیت استفاده از برنامه های Food Tracker را در ادامه توضیح داده ایم.

نظارت بر مصرف غذا چیز جدیدی نیست و مردم سال‌هاست که این کار را با استفاده از قلم و کاغذ خوب قدیمی انجام می‌دهند. با این حال، استفاده از برخی از برنامه های عالی ردیاب غذا که برای گوشی هوشمند شما موجود است، رایج تر و راحت تر است.

احتمالاً در مورد برنامه های ردیاب غذای محبوب مانند MyFitnessPal، Noom و MyPlate شنیده اید، اما آیا تا به حال به استفاده از آن فکر کرده اید؟ اهداف رژیم غذایی شما هر چه که باشد، چه بخواهید وزن کم کنید، چه وزن اضافه کنید یا صرفاً در مورد غذاهایی که بیشتر مصرف می کنید مطلع شوید، اینها مزایای استفاده از برنامه ردیاب غذا است.

1. استفاده از برنامه ها آسان و راحت است

قبلاً ردیابی مواد غذایی از شما می خواست که هر چیزی را که می خورید روی کاغذ یا در دفترچه یادداشت بنویسید. اما آیا می توانید چیزی نامناسب و ناخوشایندتر را تصور کنید؟ اگر وقتی برای شام بیرون می روید، یادتان برود یادداشت کنید یا آن را در خانه جا بگذارید؟

از آنجایی که برنامه‌های ردیاب غذا در تلفن هوشمند شما در دسترس هستند – که احتمالاً همیشه آنها را در ذهن خود نگه می‌دارید – اساساً همه این مشکلات را حل می‌کنند. برای ردیابی غذای خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را بیرون بیاورید، غذای خود را تایپ کرده یا اسکن کنید، و شما آماده هستید.

2. یک برنامه یک گزارش دیجیتالی از تمام غذاهای شما را نگه می دارد

ردیابی غذا با استفاده از قلم و کاغذ نه تنها قدیمی است، بلکه کاملاً ناکارآمد است. بسته به اینکه از کدام برنامه خاطرات غذایی استفاده می‌کنید، می‌تواند رکوردی را از زمان شروع تا پایان نگه دارد، بنابراین شما همیشه یک گزارش دیجیتالی از تاریخچه ردیابی مواد غذایی خود دارید.

این یک راه فوق‌العاده برای نگه‌داشتن گزارش دیجیتالی از غذایی است که مصرف کرده‌اید، و همچنین راهی خوب برای مشاهده پیشرفت شما در طول زمان است.

3. استفاده از یک برنامه باعث آگاهی از آنچه مصرف می کنید می شود

اگر غذایی که مصرف می کنید را ردیابی نکنید، آیا واقعاً می دانید چه چیزی به بدن خود وارد می کنید؟ شاید آخر هفته ها آب نبات می خورید و فکر می کنید بر پیشرفت تناسب اندام شما تأثیری نخواهد گذاشت.

از سوی دیگر، ممکن است این تصور را داشته باشید که سس سالاد خود کالری کمی دارد یا اصلاً کالری ندارد. با این حال، هنگامی که از یک برنامه ردیاب غذا استفاده می کنید، می توانید آنچه می خورید را ردیابی کنید و ببینید که چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد. به علاوه، اپلیکیشن‌های ردیاب غذا می‌توانند آنچه را که واقعاً در محصولات وجود دارد و در خوردنشان زیاده روی می کنید یا آن‌ها را سالم می‌دانید، آشکار کنند.

4. یک برنامه می تواند شما را بیشتر پاسخگو کند

آیا همه چیزهایی را که در طول روز می خورید، زمانی که می خورید، به یاد می آورید و چرا؟ شاید خلق و خو یا احساسات شما بر آنچه می خورید تأثیر بگذارد و شما حتی متوجه آن نشده باشید. با یک برنامه ردیاب غذا که همیشه در دسترس است، می توانید به سرعت همه چیزهایی را که می خورید، حتی یک میان وعده سریع، بدون فراموش کردن ثبت کنید.

علاوه بر این، اگر وقتی می بینید واقعاً حاوی چه مقدار کالری است، احساس استرس می کنید، می تواند شما را از خوردن آن تکه اضافی پیتزا باز دارد.

5. یک برنامه می تواند از اهداف سلامتی یا رژیم غذایی شما پشتیبانی کند

اهداف شما چه هستند؟ شاید بخواهید چند پوند وزن کم کنید، یا شاید بخواهید سالم‌تر غذا بخورید. مهم نیست که اهداف سلامتی یا رژیم غذایی شما چیست، برنامه های ردیاب غذا می توانند اطلاعاتی را که برای رسیدن به آنها نیاز دارید در اختیار شما قرار دهند.

می‌توانید به خوردن غذاهایی که فکر می‌کنید سالم هستند و به طور منظم ورزش می‌کنید، پایبند باشید، اما وقتی بتوانید جزئیات را همیشه در مقابل خود ببینید، رسیدن به اهداف بسیار آسان‌تر است، و این کاری است که اپلیکیشن‌های ردیاب غذا انجام می‌دهند. به علاوه، با برنامه‌ای مانند MyFitnessPal، حتی می‌توانید اهداف تغذیه روزانه و اهداف تناسب اندام را تنظیم کنید.

6. اپلیکیشن ها شمارش کالری ها را بسیار ساده تر می کنند

همانطور که قبلاً ذکر شد، برنامه‌های ردیاب غذا به شما کمک می‌کنند تا از آنچه به بدن خود وارد می‌کنید آگاه‌تر شوید و این شامل میزان کالری مصرفی‌تان می‌شود.

اگر برای رسیدن به یک هدف خاص مانند افزایش وزن به روشی سالم تلاش می کنید، شمارش کالری می تواند یک فرآیند ارزشمند باشد. اکثر برنامه‌های خوب ردیاب غذا مانند MyPlate نشان می‌دهند که هر غذا چقدر کالری دارد و چه مقدار کالری برای روز باقی می‌ماند.

اگر می‌خواهید روی شمارش کالری تمرکز کنید، برنامه‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که مزایا و معایب برنامه‌های شمارش کالری وجود دارد که ممکن است بخواهید از قبل در نظر بگیرید.

7. یک برنامه همه محاسبات را برای شما انجام می دهد

برای اینکه به اهداف خود پایبند باشید، باید مقدار مشخصی کالری یا مواد مغذی در روز مصرف کنید. ورزش را به ترکیب اضافه کنید و خیلی پیچیده می شود. بدون استفاده از یک برنامه کاربردی ردیاب غذا، باید همه محاسبات را خودتان انجام دهید، و افراد زیادی زمان یا انرژی لازم برای انجام این کار را ندارند.

اکثر برنامه‌های ردیاب غذا به سادگی از شما می‌خواهند صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده‌ها و چند دقیقه ورزش را که انجام داده‌اید اضافه کنید. از آنجا، برنامه به طور خودکار همه چیز را برای شما محاسبه می‌کند، بنابراین می‌توانید خلاصه‌ای را ببینید که پایبندی به اهدافتان را بسیار آسان‌تر می‌کند.

8. برنامه ها می توانند اطلاعات بیشتری در مورد رژیم غذایی به شما بدهند

مطمئناً، شما می توانید کالری خود را ردیابی کنید، اما باید در مورد ارزش غذایی موادی که به بدن خود وارد می کنید، بدانید. متأسفانه، تقریباً غیرممکن است که بدانید چه مواد مغذی خاصی مانند کربوهیدرات، چربی، پروتئین، سدیم و قند در هر غذا وجود دارد – مگر اینکه متخصص باشید.

بنابراین به همین دلیل است که استفاده از برنامه ردیاب غذا بسیار مفید است. برخی از برنامه‌های ردیاب غذا مانند Noom حتی به شما یک تفکیک گسترده ارائه می‌دهند که حقایق تغذیه‌ای و همچنین مجموع مواد غذایی را برای هر وعده غذایی و هر روز نشان می‌دهد.

به این ترتیب می توانید فاکتورهای مهمی مانند اینکه چرا سدیم یا قند مصرفی شما بیشتر از حد طبیعی است را دریابید. از طرف دیگر، می توانید دریابید که کدام غذاهای “سالم” یا “کم کالری” ارزش غذایی ندارند.

9. برخی از برنامه ها اسکنر بارکد ارائه می دهند

نوشتن تمام غذاها به صورت دستی در یک دفتر یا دفترچه غذایی ممکن است خسته کننده شود. برنامه های ردیاب غذا معمولاً یک کتابخانه گسترده از مواد غذایی ارائه می دهند. بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذای خود را در آن تایپ کنید و گزینه های مختلفی برای آن مطابقت داشته باشد.

اما برخی از بهترین برنامه‌های ردیاب غذا یک اسکنر بارکد ارائه می‌کنند که از دوربین گوشی شما برای اسکن بارکد یک ماده غذایی استفاده می‌کند به جای اینکه خودتان آن را به صورت دستی اضافه کنید. این ویژگی نه تنها مفید است، بلکه به این معنی است که مارک دقیق ماده غذایی را که مصرف کرده‌اید اضافه می‌کنید تا در طولانی‌مدت ثبت‌های دقیق‌تری در مجله غذایی داشته باشید.

مراقب غذایی که می خورید باشید

ممکن است بخواهید ردیابی غذای خود را برای رسیدن به یک هدف وزنی جدید شروع کنید یا صرفاً بینشی در مورد آنچه روزانه می خورید به دست آورید. با این حال، ردیابی دقیق و آسان غذای خود بدون برنامه ردیاب غذا چقدر آسان است؟

خوشبختانه، اپلیکیشن‌های ردیاب غذا در دسترس هستند که مزایای زیادی را از مسئول نگه داشتن خود برای آموزش بیشتر در مورد مواد مغذی موجود در وعده‌های غذایی به شما ارائه می‌دهند. بنابراین اگر در مورد استفاده از یک برنامه ردیاب غذا مشکلی ندارید، حتماً این مزایای استفاده از برنامه ردیاب غذا را در نظر بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT